Goede stijgbeugels??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HannahJanna
Berichten: 4
Geregistreerd: 14-09-18

Goede stijgbeugels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 18:40

Hoi,

Ik ben op zoek naar goede stijgbeugels voor springen/eventing. Ik heb heel erg het probleem dat ik mijn voet tijdens de sprong naar binnen draai. Nu dacht ik dat misschien andere stijgbeugels zouden helpen om mijn voet meer recht te houden. Nu heb ik de meest simpele beugels zonder bijzondere dingen en ik heb verder altijd al met zulke beugels gereden. Je ziet wel heel veel van die bijzondere beugels met anatomische voetbedden of juist hele brede en nog heel veel andere dingen, maar nu vraag ik me af hoeveel dat echt helpt. Hebben jullie misschien ervaring hiermee of tips?

x

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Goede stijgbeugels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:42

Ik ben fan van Freejump. Glij nooit meer uit mijn beugels, geen pijn in mijn knieën of overstrekte achillespezen. Beugels zijn wat verzwaard waardoor je ze snel aan je voet hebt en ze zien er nog eens leuk uit ook haha.
Ik heb aan mijn 3 zadels een paar hangen. :)

xrobbiee

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Goede stijgbeugels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:04

Zelf heb ik al heel lang de sprenger bow balance beugels, deze beugels hebben rubber aan de zijkant waardoor ze mee buigen met de beweging. Ik heb ze ondertussen al 8 jaar denk ik en ben nog steeds super blij ermee, want ik heb nooit last van zere voeten, benen etc.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:28

Ik rij ook met de bow balance, rib uit mn lijf maar heb sindsdien geen last meer van m'n knieën met het gebruik van m'n springzadel.

SJP

Berichten: 164
Geregistreerd: 09-03-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Goede stijgbeugels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:07

Hier ook goede ervaringen met de Sprenger Bow Balance.

emmakarousa

Berichten: 1
Geregistreerd: 14-03-19
Woonplaats: Brielle

Re: Goede stijgbeugels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:11

Ik rij ook met de Sprenger Bow Balance. Dit zijn hele flexibele beugels, zeer geschikt voor ruiters met spier- of knieklachten.

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Goede stijgbeugels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:31

Als je voet naar binnen draait dan maar proberen beugels zoals freejumps ? Ik ben er ook fan van, zeker voor springen.

vera_pino

Berichten: 1895
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Re: Goede stijgbeugels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:55

Ervaring met Sprenger, Acavallo en Compositie maar recentelijk overgestapt op Freejump want dat maakt echt het verschil voor mijn balans! Ook de extra brede beugelriemen erbij is even een investering maar nu hoef ik in ieder geval voorlopig niet naar een ander zadel te kijken. Mijn onderbeen is nu zoveel meer stiller, beter op de plaats en blijft in balans voor/boven en na de sprong.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:59

vera_pino schreef:
Ervaring met Sprenger, Acavallo en Compositie maar recentelijk overgestapt op Freejump want dat maakt echt het verschil voor mijn balans! Ook de extra brede beugelriemen erbij is even een investering maar nu hoef ik in ieder geval voorlopig niet naar een ander zadel te kijken. Mijn onderbeen is nu zoveel meer stiller, beter op de plaats en blijft in balans voor/boven en na de sprong.


Hier precies dezelfde ervaring. Brede beugelriemen zijn ook een erg fijne investering.

Flexibele beugels zijn voor veel ruiters of heel fijn of een nachtmerrie, dus dat zou ik zeker eerst even proberen.

Ik heb zelf dus ook FreeJump beugels voor springen/sgw. Ze zijn een beetje prijzig, maar ik heb veel meer steun en het is beter voor mijn gewrichten. Je kunt ze ook wel tweedehands vinden als je een beetje goed zoekt :j
Laatst bijgewerkt door _Snow_White op 14-03-19 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Goede stijgbeugels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:04

Ik ben enorm tevreden met mijn acavallo arena's. Iets vriendelijker prijskaartje dan de freejumps, en vind ze persoonlijk mooier. Dat gaf voor mij de doorslag.

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:30

Ik heb de Acavallo Opera beugels, heel erg fijn, mega veel grip!


Afbeelding

keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Goede stijgbeugels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:19

Ik heb de BR Aerotech, lijken enorm veel op de Acavallo Opera.
Heel erg tevreden over, hangen alweer twee jaar aan mijn zadel.


Afbeelding

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:28

Afbeelding
Ik vindt deze van Tekna super.