Ervaringen JC Rubin vz zadel!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bisa

Berichten: 63
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Purmerend

Ervaringen JC Rubin vz zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 16:19

Hee! Aangezien ik geen recent topic kan vinden over dit zadel doe ik het even zo.

Heb een tweedehands JC Rubin gevonden voor €400,-. Nieuwprijs was geloof ik €895,-
Iemand ervaringen met dit merk en zadel?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:24

Geen ervaring met dat model maar wel met het merk. Als kind een JC vzh zadel gehad, en een tijd terug ook eentje gekocht voor mijn paard. Maar die helaas weer moeten verkopen.
Voor wat wil je het gebruiken? Het is op zich een zadel waarmee je fijn een sprong kan maken, basis dressuur kan rijden en vooral heerlijk zit op een buitenrit.

Voor het geld (nieuwprijs) echt een prima zadel! Ken de waarde tweedehands niet dus daarover wil ik niks zeggen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaringen JC Rubin vz zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:19

Ik verplaats dit topic naar Harnachement.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Ervaringen JC Rubin vz zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:31

Ik heb laatst een wat oudere JC Saphir open gemaakt. Om er een nieuwe echt wollen vulling in te kunnen doen heb ik eerst het tapijt wat in de kussens zat eruit moeten halen... :=
Ik ben benieuwd wat ze er tegenwoordig in stoppen, ik zou het voor aankoop wel even (laten) checken.

romyvs

Berichten: 388
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Ervaringen JC Rubin vz zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:21

Ik heb zelf een jc celebrations (deze staat nu ook te koop omdat hij niet meer op de pony past). Maar vind het echt een super fijn zadel.
Hele fijne zachte zit en past op veel pony’s.
Hiervoor ook een jc dresuurzadel gehad en ook super tevreden mee geweest altijd.

De prijs die je noemt is wel een normale prijs voor een 2e hands jc zadel mits hij goed onderhouden is.

Nicjuh_
Berichten: 260
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Gilze

Re: Ervaringen JC Rubin vz zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:26

Ik heb ook een jc gehad, welk type weet ik niet. Prima zadel, reed er dressuur mee, maar was vz zadel. Wel enkele malen op laten vullen en na een paar jaar was de zitting echt versleten, maar was er altijd erg blij mee. Vind het qua kwaliteit van leer beter dan mijn bates van nu..