Singel maat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fewel
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-08-18

Singel maat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 19:51

Haai bokkers!

Ik heb net een nieuw paardje maar ik moet nog een singel+zadel en alles kopen voor dr. Alleen weet ik niet wat voor n singelmaat ze nodig heeft? Ik ga als die goed ligt ws voor een wintec 500. Ze is 1,47 maar kan nog doorgroeien en in bespiering groeien! Ze is nu al redelijk breed, beetje een slanke tinker. Wat denken jullie?
Groettiieeess

Afbeelding

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 00:05

Neem aan dat iemand het zadel komt passen? Die hebben meestal meerdere singels bij.
En verder ook wat voor zadel. Veelzijdigheids- zadel of dressuurzadel. De singelstoten van een wintec 500 dressuur waren bij mij veel korter dan van mijn huidige zadel.
En uiteraard is een dressuursingel altijd korter als een singel voor een veelzijdigheids- zadel.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Singel maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:05

Elk zadel heeft weer andere singelstoten waardoor er een andere lengte singel nodig kan zijn. Eerst samen met een zadelmaker oid kijken naar een passend zadel. Vaak kan je dan ook singels passen of iig opmeten door als zadel op paar ligt van singelstoot tot singelstoot te meten.

fewel
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 09:32

Tigra_ schreef:
Neem aan dat iemand het zadel komt passen? Die hebben meestal meerdere singels bij.
En verder ook wat voor zadel. Veelzijdigheids- zadel of dressuurzadel. De singelstoten van een wintec 500 dressuur waren bij mij veel korter dan van mijn huidige zadel.
En uiteraard is een dressuursingel altijd korter als een singel voor een veelzijdigheids- zadel.


Ja er komt idd een zadelpasser, en dan veelzijdigheid zadel
Zelf zag ik een singel maar is alleen 120 cm, denken jullie dat dat ong zou kunnen kf echt te groot is

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Singel maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:41

Dat kan je moeilijk van een afstand bepalen. Het makkelijkste is gewoon even haar buik opmeten :)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:05

Denk dat je dat het beste aan de zadelmaker kan vragen. Die heeft meer ervaring met merken zadels en soort paard. Die kan op voorhand misschien wel een schattig geven.

Mij lijkt 120 cm erg lang. Maar goed je weet het niet.