Hakckamore bij een trekpaard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ShireLizz
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-01-18

Hakckamore bij een trekpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 14:29

Hallo allemaal,

Ik wil graag bitloos gaan rijden met mijn trekpaard en dan met een hackamore optoming, wie heeft hier ervaring mee en wie weet waar je deze in maatje trekpaard kunt kopen?

Alvast bedankt!


Team_Sublime

Berichten: 1283
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:43

Waarom wil je een hackamore gebruiken? als het de rede is omdat een trekpaard sterk is, is dit vooral een rede om >geen< hackamore te gebruiken. Naast dat het paard er evenwel vandoor gaat met of zonder hack, heb je hier snel een te harde inwerking in ( ook op een trekpaard) beter kan je dan kijken naar een kaak/kin gekruiste hoofdstel.

ik gebruikte voorheen ook een hackamore op een trekpaard, echter is een hackamore wel een optoming waar je mee moet leren rijden en is om enorm lichte hulpen te geven. je moet dus onafhankelijk van het hoofdstel kunnen rijden om met een hack te werken zodat je geen verkeerde inwerking krijgt.

ShireLizz
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-01-18

Re: Hakckamore bij een trekpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 16:08

Ik wil een milde hackamore gebruiken omdat, ik heel licht en stil met mijn handen rijd, ik rij al jaren, maar ik wil toch wel de sterkste controle over mijn paard hebben.

Dabo

Berichten: 11125
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Hakckamore bij een trekpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:21

Ik kan ze op maat maken van Biothane.. Heb al voorbeeldfoto's als je die wilt zien ;-) pb maar als je interesse hebt, en alle modellen en kleuren kun je vinden op mijn website, zie link in mijn onderschrift :-) :')

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, EngeltjeS, GrapeshotBot, Jumpingstar, OlleBolle, Paisy, salatiga1995, webster543 en 9 bezoekers