[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:18

miereneter schreef:
Britt1 schreef:
Hoi allemaal, weer een vraag; ik zoek een anatomische singel met elastiek voor bij mijn Barefoot zadel. Welke vinden jullie nou echt fijn?


Ik deze:

https://www.boomlooszadelbecidor.nl/ana ... ingel.html

Thanks. En die bevalt je goed? Doet het effectief ook merkbaar iets?

Ik had een MSFC f2 overgenomen van iemand, echt een mooie zachte singel, zonder zo'n stomme ring in het midden, maar helaas toch net te lang. Nu op zoek naar een 55cm, maar die MSFC wordt nauwelijks verkocht zie ik! |(


miereneter

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 19:19

Britt1 schreef:
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/ana ... ingel.html

Thanks. En die bevalt je goed? Doet het effectief ook merkbaar iets?


Ja, tot nu toe wel. Hij is nu werkloos tot jonge paard is ingereden. Ik gebruikte hem op een rondgeribt en zeer buikig paard, waarvan de singelplek ver vooraan zat. Vorm van de singel zorgde ervoor dat het zadel op de juiste plek lag en de singel toch vooraan in de singelgroeve.

Mooie kwaliteit en het elastiek is echt heel stug, je kunt het met de hand niet zelf uitrekken. Dat zocht ik specifiek, omdat met soepel elastiek je nog wel verleid kunt worden om per ongeluk te strak aan te singelen. Het idee is dat het elastiek dan wel zorgt voor enige soepelheid en vrijheid voor het paard, of dat echt zo is zou ik niet durven zeggen.

Homo sapiens non urinat in ventum.

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 19:45

miereneter schreef:
Britt1 schreef:
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/ana ... ingel.html

Thanks. En die bevalt je goed? Doet het effectief ook merkbaar iets?


Ja, tot nu toe wel. Hij is nu werkloos tot jonge paard is ingereden. Ik gebruikte hem op een rondgeribt en zeer buikig paard, waarvan de singelplek ver vooraan zat. Vorm van de singel zorgde ervoor dat het zadel op de juiste plek lag en de singel toch vooraan in de singelgroeve.

Mooie kwaliteit en het elastiek is echt heel stug, je kunt het met de hand niet zelf uitrekken. Dat zocht ik specifiek, omdat met soepel elastiek je nog wel verleid kunt worden om per ongeluk te strak aan te singelen. Het idee is dat het elastiek dan wel zorgt voor enige soepelheid en vrijheid voor het paard, of dat echt zo is zou ik niet durven zeggen.

Bedankt voor de uitleg! Ik kan maar geen keuze maken :(. Qua vorm komen de singels op hetzelfde neer. Ik zit nu heel erg met die MFSC in mijn hoofd, omdat die zo goed voelde. Maar die kost 170 euro, vind ik wel veel geld. Zag nu ook de Kieffer Ultrasoft, ziet er ook mooi uit. Tja tja tja, keuzes. :n

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 19:50

Er is zeker geen winkel die ze alle 2 of 3 heeft...?

Anders kan je nog bestellen, vergelijken en dan terugsturen wat je niet wilt houden :)

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:02

pmarena schreef:
Er is zeker geen winkel die ze alle 2 of 3 heeft...?

Anders kan je nog bestellen, vergelijken en dan terugsturen wat je niet wilt houden :)

Ja denk dat het zoiets wordt. Vind de maat ook zo'n ding. Dacht dat ik met 65cm goed zou zitten, maar helaas dus te groot. Nu moet 55cm wel echt goed zijn, maar toch dan bang dat het weer niet helemaal klopt. Ik zal het retourbeleid van de winkels eens checken. Tweespan is onderhand de enige die de MSFC verkoopt.

Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:12

MSFC singels vind ik ook echt super fijn! Ik heb er een van 45 cm te koop die ik maar niet kwijt raak. Helaas is ie mijn paardje echt veel te klein. Mocht je willen passen voor de maat, ik zit in de buurt van jou Britt

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:26

Merriemens schreef:
MSFC singels vind ik ook echt super fijn! Ik heb er een van 45 cm te koop die ik maar niet kwijt raak. Helaas is ie mijn paardje echt veel te klein. Mocht je willen passen voor de maat, ik zit in de buurt van jou Britt

Ik vrees dat 45 echt te klein zal zijn maar passen is misschien wel slim! Waar zit jij ongeveer?

Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:40

Heelsum, mocht je willen passen doe maar even een pb tje

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:43

Merriemens schreef:
Heelsum, mocht je willen passen doe maar even een pb tje

Stuur je een pb!

miereneter

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:30

Britt1 schreef:
Bedankt voor de uitleg! Ik kan maar geen keuze maken :(. Qua vorm komen de singels op hetzelfde neer. Ik zit nu heel erg met die MFSC in mijn hoofd, omdat die zo goed voelde. Maar die kost 170 euro, vind ik wel veel geld. Zag nu ook de Kieffer Ultrasoft, ziet er ook mooi uit. Tja tja tja, keuzes. :n


Waar in Nederland zit je, Britt? Je mag de mijne gerust lenen om uit te proberen. Ik zit in de regio Amsterdam / Haarlem.

Homo sapiens non urinat in ventum.

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 21:41

miereneter schreef:
Britt1 schreef:
Bedankt voor de uitleg! Ik kan maar geen keuze maken :(. Qua vorm komen de singels op hetzelfde neer. Ik zit nu heel erg met die MFSC in mijn hoofd, omdat die zo goed voelde. Maar die kost 170 euro, vind ik wel veel geld. Zag nu ook de Kieffer Ultrasoft, ziet er ook mooi uit. Tja tja tja, keuzes. :n


Waar in Nederland zit je, Britt? Je mag de mijne gerust lenen om uit te proberen. Ik zit in de regio Amsterdam / Haarlem.

Ik zit in omgeving Arnhem, helaas niet echt om de hoek dus. Maar wel heel lief je aanbod!

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 17:44

Even beeldmateriaal: heb hier de MSFC 65cm aan het zadel, maar deze is dus te lang. Ik heb een maat 55 in mijn hoofd, maar loop eigenlijk nog ergens tegenaan: de singelstoten zijn heel lang. Ik denk dus dat de MSFC uiteindelijk niet mooi past, want dan blijven die stoten flappen.
Hoe doen jullie dat met je boomloze zadels met lange singelstoten? Er bestaan ook wel singels waarin je de stoten nog weg kunt stoppen toch?

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 17:59

Moet hij dan eigenlijk strakker dan dat er gaatjes zijn? Want de hoogte van de gespen is zo juist wel goed. Hij trekt alleen misschien iets naar voren? Al is het niet echt te beoordelen uit deze hoek

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:04

Sintara schreef:
Moet hij dan eigenlijk strakker dan dat er gaatjes zijn? Want de hoogte van de gespen is zo juist wel goed. Hij trekt alleen misschien iets naar voren? Al is het niet echt te beoordelen uit deze hoek

De singel ligt verder wel mooi, maar hij komt al net tegen het zweetblad aan. Vind ik te krap, want stel hij wordt wat smaller, dan heb je gelijk echt geen marge meer. :(
En dan ook nog die uitstekende singelstoten dus...

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:45

Singelstoten inkorten of wegstoppen in de singel lusjes / hoes inderdaad :j

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:53

pmarena schreef:
Singelstoten inkorten of wegstoppen in de singel lusjes / hoes inderdaad :j

Ja maar de MSFC heeft dus geen hoes.

Celebi
Berichten: 3617
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:55

Er is vrij veel stof over boven de gespen.. De gespen zelf liggen qua hoogte namelijk wel aardig. Zou eerder geneigd zijn om juist een langere singel aan te raden met weinig stof na de gespen. In verhouding is die waarschijnlijk nog korter. En met die ietwat ronde buik wellicht ook een maanvormige variant.

Sintara

Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:03

Celebi schreef:
Er is vrij veel stof over boven de gespen.. De gespen zelf liggen qua hoogte namelijk wel aardig. Zou eerder geneigd zijn om juist een langere singel aan te raden met weinig stof na de gespen. In verhouding is die waarschijnlijk nog korter. En met die ietwat ronde buik wellicht ook een maanvormige variant.

Zou ik idd ook doen :) ik heb de foam maanvormige singel van kramer, daar passen de lange singelstoten helemaal in

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:08

Sintara schreef:
Celebi schreef:
Er is vrij veel stof over boven de gespen.. De gespen zelf liggen qua hoogte namelijk wel aardig. Zou eerder geneigd zijn om juist een langere singel aan te raden met weinig stof na de gespen. In verhouding is die waarschijnlijk nog korter. En met die ietwat ronde buik wellicht ook een maanvormige variant.

Zou ik idd ook doen :) ik heb de foam maanvormige singel van kramer, daar passen de lange singelstoten helemaal in

Ja nu je het zegt, daar hebben jullie een punt mee.
Ik ga eens Googlen maar die van jou van Kramer!

Edit: welke is het, ik zie het zo gauw niet.

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 22:17

Britt1 schreef:
pmarena schreef:
Singelstoten inkorten of wegstoppen in de singel lusjes / hoes inderdaad :j

Ja maar de MSFC heeft dus geen hoes.


Ja...nee....dat snap ik natuurlijk :j
Maar bij een andere singel bedoel ik dus :=

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 22:25

Citaat:
Ja...nee....dat snap ik natuurlijk :j
Maar bij een andere singel bedoel ik dus :=

Ah ja, precies. Wat een zoektocht. :+

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:05

Heeft iemand ervaring met de Barefoot dressuur singel?
Ik ben op zoek naar de lengtematen van deze singels, niet van gesp tot gesp, maar in totaal. Weet iemand of ik dat ergens kan vinden?

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:15

De basis van de singels steken ongeveer 5 cm uit na de gespen. Om te voorkomen dat er velletjes / haren in de gespen komen :)

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 21:08

Thanks. Ik wil het alleen precies weten, want komt wel nauw. En kreeg van iemand andere maten door die nu niet overeen komen met wat jij hierboven schrijft.

dianaw33

Berichten: 1883
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:27



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers