Opleiding zadelpasser

Moderators: Dyonne, Apple, Coby, petraaken, SayaJones, A_nouk, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

loesje85

Opleiding zadelpasser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 19:08

op internet zie ik nu 2 opleidingen tot zadelpasser. Van de Nederlandse paardenacademie en de bekende mfsc opleiding. Die eerste daar had ik nog niet eerder van gehoord. Zijn beide opleidingen goed? Wat zijn evt verschillen? Jullie enig idee?

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:57

Als je een echt goede wil doen: Engeland

MSFC zit nu in Frankrijk trouwens.

loesje85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 20:02

Sizzle schreef:
Als je een echt goede wil doen: Engeland

MSFC zit nu in Frankrijk trouwens.

Hmm ja het is zeg maar meer dat ik het voor mezelf zou willen doen, niet zo zeer als beroep. Dan is Engeland nogal een stap (waarschijnlijk is dat ook niet voor een paar dagen?) mfsc zit dan niet meer in Nederland? Want dat staat nog wel op de site?

Sizzle

Re: Opleiding zadelpasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:24

Het eerste deel is veel zelfstudy maar voor de praktijk is het nu Frankrijk tenzij ze nog een 2e optie ernaast hebben.
2 van mijn klanten hebben de msfc gedaan en zijn in Frankrijk geweest.
Maar hoe dan ook zou ik voor het praktijk deel zeker Engeland aanraden.

Ik heb 10 jaar geleden MSFC gedaan voor mezelf maar dat is vervolgens nogal uit de hand gelopen toen ik ineens overal aanvragen kreeg _O-

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 15:51

Ik ben ook erg geïnteresseerd ooit eens een opleiding in die richting te gaan doen en had ook nog niet gehoord van de eerste die jij noemt. Ben zeer geïnteresseerd in mensen die daar al ervaring mee hebben.
Ik schrok echter wel van de prijs. Voor het zadelpas gedeelte ben je als ik het goed begrijp al 4000euro kwijt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:25

viola schreef:
Ik ben ook erg geïnteresseerd ooit eens een opleiding in die richting te gaan doen en had ook nog niet gehoord van de eerste die jij noemt. Ben zeer geïnteresseerd in mensen die daar al ervaring mee hebben.
Ik schrok echter wel van de prijs. Voor het zadelpas gedeelte ben je als ik het goed begrijp al 4000euro kwijt.

Dat dus, dan zou ik dus liever voor een echte goede opleiding gaan kiezen en niet voor een flutcursusje.

Je hoort zoveel ellende over slechte zadelpassers..........zegt voldoende toch.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:56

Mijn oude zadelmaker werd ooit door zijn vader naar Engeland gestuurd om het vak te leren; 5 jaar voltijd, en was toen hij terug kwam leerling. Over kwaliteit gesproken...…………….

In the circle of life, you should never take more than you need....................

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:00

De opleiding is maar een fractie van de kwaliteit van een zadelpasser of zadelmaker. Je bent vooral afhankelijk van de ‚feeling‘ en de algemene paardenkennis.
Er is bij ons een merk te krijgen dat door de ‚vader‘ een ronduit topmerk met bijbehorende service was. Nu onder de ‚zoon‘, die toch zijn hele leven in de zadels gezeten heeft kun je er zeker vanop aan dat als je daar wat koopt dat het niet past :=

Zo ook iemand die eigenlijk goed is, maar toen naar een bepaald metk gewisseld heeft dat hij gewoon continue doordrukt met verkopen, passend of niet.
Daar kan een opleiding niet tegenop.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:15

linky schreef:
Mijn oude zadelmaker werd ooit door zijn vader naar Engeland gestuurd om het vak te leren; 5 jaar voltijd, en was toen hij terug kwam leerling. Over kwaliteit gesproken...…………….

Dat is denk ik ook onze oude zadelmaker... ervaring en veel op pad met een echte 'meester' is volgens mij ook de beste leerschool. Ik vrees dat dat niet meer van deze tijd is. Zelfde met hoefsmeden trouwens.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief en Moderator Markt
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:39

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

I had a lot of things I was going to do, then I picked up a book

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:09

Kendra schreef:
linky schreef:

Dat is denk ik ook onze oude zadelmaker... ervaring en veel op pad met een echte 'meester' is volgens mij ook de beste leerschool. Ik vrees dat dat niet meer van deze tijd is. Zelfde met hoefsmeden trouwens.

Dat dus, helaas.

Je komt er echt niet met enkel een goede opleiding en het leuk vinden om te gaan doen, je moet het echt met je hart en ziel doen en er ook echt gevoel in hebben én er goed in zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie