Ribbels onderkant zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Ribbels onderkant zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 14:36

Hoi,

Ik ben inmiddels al een aantal jaar paardloos en wil mijn oude dressuurzadel verkopen, maar er zitten rare ribbels aan de onderkant. Kan dat kwaad? Mijn zadelmaker vond het toentertijd een prima zadel, maar ik kan me niet herinneren of die ribbels er toen ook al zaten.

Omdat ik er zelf geen verstand van heb, heb ik het bij de plaatselijk ruiterzaak ondergebracht waar ze het voor $700 wilden verkopen. Volgens mij had ik er zelf maar $300-400 voor gekocht, maar ze zeiden dat het toch echt meer waard is. Helaas zijn ze met pensioen gegaan, waardoor ik nu genoodzaakt ben om het zelf te verkopen. Op zich geen punt, maar ik zou toch graag bevestiging willen dat die ribbels geen kwaad kunnen. Ook ben ik benieuwd of jullie $700 een reele prijs vinden. Het is een Ainsley (hier vrij onbekend) Vanguard Popular.

Een paar foto's waarop je de ribbels kan zien. Ze zitten zeg maar aan de onderzijde van de kniewrongen.

Afbeelding

Afbeelding

Kerstmuts


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:45

Dat is wel normaal hoor. Zowat elk zadel hier op de manege en van mensen die hun zadel intensief gebruiken hebben deze plooien. Dat is omdat die onder de zweetbladen zitten die flexibel zijn. Als je een wat breed paard hebt komt dat om het paard heen te liggen. Bij een smal paard zal dat niet zo mooi aansluiten.

Als je rondzoekt naar tweedehands zadels en foto vraagt van onderkant zul je zien dat deze dat ook hebben.

Mijn oud zadeltje:

Afbeelding

Leef en laat leven.

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:48

Je buigt de zweetbaden nu helemaal naar binnen, zodra er een paard tussen zit hangen de zweetbaden goed en zullen de ribbels minder of weg zijn.

Zodra een zadel op een ander paard komt moet het door een zadelmaker worden passend gemaakt en kan de vulling op Zo nodig worden bijgewerkt.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 01:20

Ik krijg de mijne voor 200 euro nog niet aan de straatstenen kwijt. Recent opnieuw opgevuld en goed bevonden door de zadelmaker.

Ik weet niet hoe de prijzen in de VS liggen en de vraag naar (Ainsley) Dressuurzadels.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eowyn_95, Oehlala, OlleBolle en 44 bezoekers

cron