Bontje of gelpad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N_N
Berichten: 60
Geregistreerd: 20-02-17

Bontje of gelpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 10:35

Hoi hoi,
Wat zouden jullie doen? Gelpad of bontje ? Mijn zadel ligt schuin op mijn paard. Een tijdje terug toen de zadelmaker kwam lag hij recht, maar omdat mijn paard ook scheef is ligt ie nu dus niet meer helemaal recht. Nu is hij herstellende van een peesblessure dus moet ik wel blijven rijden. De zadelmaker komt binnenkort . Kan ik nu het beste een gelpad of bontje onderleggen om mijn zadel wat beter te kunnen laten liggen. Let op: het gaat echt maar om enkele milimeters. X

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:38

Bontje. Bij een gelpad wordt juist op de plek met meer druk de gel weggedrukt, waardoor er nog meer druk op die plek komt te staan.

Maar de enige juiste oplossing is rechtrichten van het paard.

N_N
Berichten: 60
Geregistreerd: 20-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 10:40

upendo schreef:
Bontje. Bij een gelpad wordt juist op de plek met meer druk de gel weggedrukt, waardoor er nog meer druk op die plek komt te staan.

Maar de enige juiste oplossing is rechtrichten van het paard.

Bedankt, zijn we mee bezig , alleen kunnen we niet zoveel aangezien we maar enkele minuten mogen draven. Maar iig bedankt voor de tip

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bontje of gelpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:41

Ook in stap kun je rechtrichten. ;)

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Re: Bontje of gelpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:45


N_N
Berichten: 60
Geregistreerd: 20-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 10:59

upendo schreef:
Ook in stap kun je rechtrichten. ;)

Oke, zal het gaan oefenen

N_N
Berichten: 60
Geregistreerd: 20-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 10:59


maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:09

Een normaal bontje of pad zal hier toch helemaal niet werken aangezien je iets onder het gehele zadel legt waardoor de scheefheid niet opgelost wordt. Je hebt daarvoor wel speciale onderleggers die, zoals de link, niet gelijkmatig gevormd zijn of zelfs naar eigen inzicht te vullen zijn met inlages. Maar omdat dit een probleem is van korte duur zou een lap vilt of een simpele bandageonderlap ook het werk kunnen doen.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:50


N_N
Berichten: 60
Geregistreerd: 20-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 09:21

maya12333 schreef:
Een normaal bontje of pad zal hier toch helemaal niet werken aangezien je iets onder het gehele zadel legt waardoor de scheefheid niet opgelost wordt. Je hebt daarvoor wel speciale onderleggers die, zoals de link, niet gelijkmatig gevormd zijn of zelfs naar eigen inzicht te vullen zijn met inlages. Maar omdat dit een probleem is van korte duur zou een lap vilt of een simpele bandageonderlap ook het werk kunnen doen.

Ah oke! Bedankt

N_N
Berichten: 60
Geregistreerd: 20-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 17:47

N_N schreef:
Hoi hoi,
Wat zouden jullie doen? Gelpad of bontje ? Mijn zadel ligt schuin op mijn paard. Een tijdje terug toen de zadelmaker kwam lag hij recht, maar omdat mijn paard ook scheef is ligt ie nu dus niet meer helemaal recht. Nu is hij herstellende van een peesblessure dus moet ik wel blijven rijden. De zadelmaker komt binnenkort . Kan ik nu het beste een gelpad of bontje onderleggen om mijn zadel wat beter te kunnen laten liggen. Let op: het gaat echt maar om enkele milimeters. X

Nu heb ik 2 dagen met bontje gereden en Mn paard liep erg fijn. Alleen heb Ij wel gemerkt dat t zadel achter zijn schouder tussen zijn ( hoe noem je dat? Rib? Rug) best wel strak ligt en er dus geen ruimte tussen zit, hij heeft wel voldoende ruimte in de kamer. Vandaag zonder bontje gereden maar dat voelde minder goed. Hoort dit?