NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-04-06

NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 09:22

Hoi allemaal,

Op Facebook kwam ik super mooie zadels tegen van NG zadels, nu is mijn vraag of jullie ervaringen hebben met deze zadels?

Op internet kan ik er vrijwel nog (?) niets over vinden, maar misschien is het nog vrij nieuw.

Het ziet er uit alsof het hele fijne zadels zijn, alleen ben ik toch wat argwanend omdat de prijs van een nieuw zadel gewoon heel erg laag is.

Dus wie o wie heeft een NG zadel of heeft er ervaringen mee?

d_baak
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-02-18

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:25

Ik ben er niet bekend mee, maar wel benieuwd naar ervaringen van anderen!

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:28

Ga het topic ook even volgen! Zag de advertentie ook voorbij komen, dus ben benieuwd!

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:04

NG zadels is toch een dame die tweedehands verkoopt?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:05

Ik zag ze gisteren ook op FB! Zien er gaaf uit. Ook een leuke prijsklasse. Vind t een echt gaaf zadel.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:06

Odetje92 schreef:
NG zadels is toch een dame die tweedehands verkoopt?


Klopt, ik heb een keer contact met haar gehad over of ze mijn zadel wilde overnemen. Het zadel was officieel 6 jaar oud maar is maar 1.5 jaar af en aan gebruikt geweest. Voor de rest helemaal netjes gehouden ect. Maar ze zocht enkel "nieuwe" zadels. Verder heb ik er geen ervaring mee.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:27

Ik moet ze in mijn handen hebben, maar een goed leren zadel met verwisselbare boom die in elkaar gezet is door iemand met kunde en goed materiaal kan haast niet zo goedkoop zijn in mijn optiek...

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:49

Een paar weken geleden waren de zadels nog merkloos. Ik heb gevraagd welke fabrikant, maar geen reactie gehad. Je kunt immers elk 'merk' laten rebranden. Dat is hier ook gebeurd.
Hoeft totaal niet verkeerd te zijn hoor. Je kunt echt goede kwaliteit treffen (Fryso komt van Ryder, MFSC maakt ook gebruik van diverse A-merk fabrikanten). Hier kom je het niet te weten waar 'Cheveaux Passion' gemaakt wordt.
Je moet dus kijken. En dan kun je het zadel beoordelen.
Als je naar de foto's kijkt heeft helaas een zweetblad ergens al dubbel gezeten, kijk maar aan de achterkant van de zweetbladen.

Maar ik zou gewoon gaan kijken als het je wat lijkt. En mocht je het gekocht hebben, plaats dan vooral ook foto's hier. En ook na gebruik. Ik ben heel benieuwd hoe het leer zich houdt.

Petrichor

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 13:01

upendo schreef:
Ik moet ze in mijn handen hebben, maar een goed leren zadel met verwisselbare boom die in elkaar gezet is door iemand met kunde en goed materiaal kan haast niet zo goedkoop zijn in mijn optiek...

Dat is dus ook een beetje mijn idee, maar het ziet er zo perfect uit verder. Ik twijfel enorm....

Petrichor

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 13:03

germie schreef:
Een paar weken geleden waren de zadels nog merkloos. Ik heb gevraagd welke fabrikant, maar geen reactie gehad. Je kunt immers elk 'merk' laten rebranden. Dat is hier ook gebeurd.
Hoeft totaal niet verkeerd te zijn hoor. Je kunt echt goede kwaliteit treffen (Fryso komt van Ryder, MFSC maakt ook gebruik van diverse A-merk fabrikanten). Hier kom je het niet te weten waar 'Cheveaux Passion' gemaakt wordt.
Je moet dus kijken. En dan kun je het zadel beoordelen.
Als je naar de foto's kijkt heeft helaas een zweetblad ergens al dubbel gezeten, kijk maar aan de achterkant van de zweetbladen.

Maar ik zou gewoon gaan kijken als het je wat lijkt. En mocht je het gekocht hebben, plaats dan vooral ook foto's hier. En ook na gebruik. Ik ben heel benieuwd hoe het leer zich houdt.

Oja ik ziet het, bij het bruine en het cognac kleurige zadel bedoel je toch?

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:12

Die deuk in het zweetblad is ook bij het zwarte dressuurzadel te zien, hetzij iets minder. Idem voor het zwarte springzadel.

Ik vind de Algemene Voorwaarden verder ook een beetje bijzonder. Als verzenden als optie aangeboden wordt mag je niet stellen dat het risico bij de klant ligt. Dat kan alleen als de klant expliciet vraagt om een vervoermethode die niet standaard wordt aangeboden. Ik kan er niet helemaal uithalen of ze daarmee op de heen- of retourzending doelen, maar voor de heenzending geldt bovenstaande dus.

Petrichor

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 13:15

Ben blij dat ik dit topic heb geopend, komen dingen voorbij die ik helemaal niet had gezien of bedacht. Begin toch steeds iets meer te twijfelen, ze zitten hier niet in de buurt dus zelf even kijken wordt hem ook niet.

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:19

Dit stond er op 18 mei op facebook:
Wij krijgen eind van de maand een aantal testzadels binnen in alle kleuren en maten. De dressuurzadels hebben een verwisselbare boom, dus makkelijk aanpasbaar op het paard.

Wilt u alvast een afspraak inplannen om een zadel te testen? Maakt u dan een afspraak, zodat wij u direct kunnen contacteren bij binnenkomst van de zadels.

Details dressuurzadels:
- Nieuwe zadels
- Monoblad of dubbel
- Diepe zit
- Mogelijkheid om op drie punten singelstoten te bevestigen
- Mooi ruim tussenkanaal
- Afgewerkt met stiksels
- Kniewrong op het zweetblad
- Leren zadel
- Zadel wordt geproduceerd door NG Zadels
- Inclusief zadelhoes
- Leverbaar in 16 inch t/m 18 inch
- Kleur zwart / bruin / oker
- Verwisselbare boom, van smal tot wijd, alle bomen zitten bij het pakket

Prijzen dressuurzadels:
- zwart: € 649,- incl. zadelhoes en alle bomen
- bruin of oker: € 749,- incl. zadelhoes en alle bomen
Prijzen springzadels:
- zwart, bruin of oker: € 749,- incl. zadelhoes. Deze zadels hebben een vaste boom


Nu is het dus lijn 'Beleno' en 'Cheveaux Passion'. Zelfde model zadel (iets andere foto's). Het is niet erg als je gaat rebranden, dat doen dus ook A-merken. Maar geproduceerd door NG zadels klopt dus niet. Dat moet 'voor' zijn. Ik heb op facebook de vraag gesteld wie de fabrikant is en geen antwoord gekregen. Alleen dat het 'geen merk' is.
Laatst bijgewerkt door germie op 27-06-18 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:22

De zadels worden in Argentinië gemaakt. Ik heb een tijdje geleden contact gehad met haar over de zadels.
Zij stuurde mij het volgende over de dressuurzadels met wrong;
Details dressuurzadels:
- Monoblad of dubbel
- Diepe zit
- Mogelijkheid om op drie punten singelstoten te bevestigen
- Mooi ruim tussenkanaal
- Afgewerkt met stiksels
- Kniewrong op het zweetblad
Leren zadel
- Geen merkzadel
- Inclusief zadelhoes
- Leverbaar in 16 inch t/m 18 inch
- Kleur zwart / bruin / tabacco
Verwisselbare boom, van smal tot wijd, alle bomen zitten bij het pakket


Maar nu zag ik dat ze het zelf een naam heeft gegeven (Cheveaux Passion). Vond de zadels een beetje te goedkoop voor wat je krijgt. Als het super zadels zijn moet het toch duurder...

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:24

Ik kreeg precies hetzelfde. Alleen zelfs geen land waar ze gemaakt worden.
Nu zitten er in Argentinie VELE zadelmakers. Ook sommige 'A-merken' laten daar zadels maken (Riuz Diaz/Anky), en B-merken als JC en Massimo komen daar vandaan. Maar als het echt een merk zou zijn, dan zou je de naam van de zadelmaker/fabrikant vermelden is mijn idee. Merkloos is wel erg merkloos. Ik weet dat Fryso geen geheim maakt dat de Legacy bij Ryder vandaan komt.
En dan heb je het over een A-merk.
Ook Pagony en Rossner zijn gewoon gebrand. Vroeger kwamen de Pagony zadels bij JC vandaan. Of dat nu nog zo is weet ik niet. Rossner was ook Argentijns, maar de laatste jaren zijn er diverse modellen bijgekomen. Wie weet komt er nu ook wel wat uit India. Niets mis mee natuurlijk, gewoon kijken. En het is ook niet meer zo dat elk zadel uit india meteen een ramp is.

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:50

En als we het over rebranden hebben, even iets wat ik een paar jaar terug al geschreven heb:
Citaat:
Ik heb even wat gezocht op internet en ben het volgende tegengekomen:
2 van de 4 typen dressuurzadels van MSFC worden gemaakt bij Sankey in Schotland.
Kijk maar (de barracuda staat er zelfs letterlijk op, de Contour niet):
http://www.sankeysaddles.com/

Het Darwood dressuurzadel heb ik ook gevonden:
http://www.uksaddlesltd.com/dressage/da ... ge-saddle/

En de Professional Dressage is van Ideal volgens mij, en dat volgens mij wordt hierboven bevestigd door een Bokker die model Roella 1350 gekocht heeft, vergelijk de plaatjes ook maar (kost 1110 pond, 1261 euro):
http://www.idealsaddle.com/catalogue/saddle/19

Overigens, de Fryso Lux is een Ryder zadel:
http://www.rydersaddles.com/dressage.html

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:36

Na aanleiding van dit topic had ik hun pagina opgezocht en ik bleek laatst al de zadels op facebook te hebben gezien. Het zijn zo op het oog zeker mooie zadels! Al vroeg ik me laatst bij het zien van de foto's al af, zouden de foto's niet heel fijn genomen zijn of zijn de zadels scheef?

Of ben ik de enige die dat (misschien verkeerd op mijn telefoon) ziet?

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:42

Stippie schreef:
Na aanleiding van dit topic had ik hun pagina opgezocht en ik bleek laatst al de zadels op facebook te hebben gezien. Het zijn zo op het oog zeker mooie zadels! Al vroeg ik me laatst bij het zien van de foto's al af, zouden de foto's niet heel fijn genomen zijn of zijn de zadels scheef?

Of ben ik de enige die dat (misschien verkeerd op mijn telefoon) ziet?

Ik vraag me bij die ene op het paard af of het zwaartepunt wel goed ligt. Maar wie weet past het gewoon niet op dat paard. En dat kun je vanaf een foto niet zien, dat moet je voelen.
Ik denk dat je moet gaan kijken. En ik hoop dat iemand het zadel koopt en dan eigen ervaringen en foto's post.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:57

Iemand meer ervaringen met NGzadels?
Ik ben aan het kijken voor een ander zadel voor mijn haflinger, oog ligt momenteel op de Ideal...

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:41

Ahhh ik volg. Ik vind de zadels er mooi uitzien. Maar mooi is voor mij niet goed genoeg. Over een jaar wordt mijn paard zadelmak gemaakt en ik ben voorzichtig aan het oriënteren.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:21

Ng verkoopt ook merk zadels zoals harry dabb, misschien dat je beter daar naar kunt kijken samen met je eigen zadelmaker en niet die van hun.

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 17:38

Djeradalover schreef:
Ng verkoopt ook merk zadels zoals harry dabb, misschien dat je beter daar naar kunt kijken samen met je eigen zadelmaker en niet die van hun.

Wie is hun zadelmaker dan? En wat is daar niet goed aan?
Om nu direct een zadelmaker waar iemand mee samenwerkt af te keuren? Ik ken die zadelmaker denk ik niet, dus vandaar mijn vraag.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:38

Ik keur niemand af maar ik zet wel mn vraagtekens bij die combi ja in commercieel opzicht. En gezien ze de zadels ook willen versturen zou ik persoonlijk ‘gewoon’ met je eigen zadelmaker in zee gaan. Die kan ook alles opmeten en advies geven welk zadel geschikt zou kunnen zijn lijkt me (iig die van mij wel).

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:11

Als je met NG-zadels in zee wil gaan, ga dan voor je eigen kritische zadelmaker en laat die het zadel helemaal controleren, ook de vulling! Ik heb een matige ervaring met NG Zadels dus zorg dat je er zelf veel van weet, of je iemand bij hebt die het goed weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:53

De prijzen gaan rap!
De dressuur was eerst 649,- ...

Afbeelding