NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:45

germie schreef:
Springzadel lijkt inderdaad mooi. En de stijgbeugelhaken?


Die zagen er vrij stevig uit, met springen zijn ze de haken ook niet open geklapt!
( als dit is wat je bedoelt )


Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-19 08:45

bobje26 schreef:
Ik weet niet of het bij het model 'hoort' maar er ligt wel echt een hand lengte los van de rug.
Vanaf waar je de naad in de kussens ziet, raakt hij de paardenrug niet meer.

Dat niet alleen, het is net alsof hij de schoft ook gaat raken zodra er gewicht op komt.

The smell of earth after rain!

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:27

Ik heb toevallig het springzadel gisteren op mijn (friese) merrie laten aanmeten (en door een hoop gelazer ben ik zelf bijna zadelmaker ;-)), bij haar sluit hij wel mooi aan en bied voldoende ruimte voor de schoft. Dit is het tweede zadel wat ik naar tevredenheid heb aangeschaft bij NG zadels, in combinatie met zadelmaker van Kapelle. Mijn merrie is beduidend gegroeid in de bespiering en daarin ook gelijkmatiger geworden.

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:18

Heeft iemand inmiddels al een rijfoto van het Baleno zadel van Chevaux Passion? Ik ben benieuwd!

Don't mess with the ponies

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:04

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

jantine14
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-04-16
Woonplaats: somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:00

Het zijn erg mooie zadels, maar qua kwaliteit lijkt het me echt bagger..

Meer mensen met ervaringen met het merk?

Shire, friendly giant shire van 1,83. Wordt dressuurmatig uitgebracht.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:57

Zijn eral rijfotos?
En een foto van de beugelriemhaak?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

xsamanthaz
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:56

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Sinds een week trots eigenaar van dit mooie zadel! Zeer mooie pasvorm op het paard wat het paard veel vrijheid bied waardoor mijn paard vele malen beter en met vele malen minder spanning loopt.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:11

En dan is juist de foto op het paard wazig en niet volledig. Sorry, maar heb je ook foto's waar je echt rijdt en het hele paard plus ruiter zichtbaar zijn? De foto's zonder ruiter zijn scherp en dan lijkt het wel een mooi zadel, maar ik heb toch wat vraagtekens, de foto kan vertekenen natuurlijk. Maar ik/we zijn hier wat kritisch. Gaat niet om de kwaliteit van ruiter of paard te beoordelen, maar wel om een beeld te krijgen van hoe het zadel de ruiter in balans kan houden.
Als je nu de beugelriem vergelijk van de foto zonder ruiter en met ruiter, dan zie je dat de ruiter de beugel naar voren steekt. Dit kan zijn wegens halthouden (zo zit ik ook graag als ik met iemand klets op de grond), maar is dit altijd zo? Dat is interessant om te weten. Als je namelijk vanaf de foto zonder ruiter denkbeeldig een voet in de beugel zet en dan omhoog naar de ruiter, dan zou de kont van de ruiter deels over de lepel moeten liggen als ik het zo inschat. En dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
En als je het zadel hebt, kun je ook een foto maken van de beugelriemhaak onder het rokje?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Shavis91

Berichten: 104
Geregistreerd: 16-01-19

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:39

Ik heb zelf een tweedehands zadel bij haar gekocht, ik heb een fjord met hele korte rug, zeer rondgeribt en hij heeft een hele brede boom nodig. Bijna 10 zadels gepast, de zadelmaker was erbij, en meerdere zadels zelfs de bomen verwisseld. We hadden het bijna opgegeven toen ze in overleg met de zadelmaker nog 1 zadel de breedste boom geplaatst en die paste gelukkig wel! En het was ook nog 1 van de goedkoopste zadels die ze bij zich had.
Helaas na een week een stiksel los, haar gecontact en ik mocht die dag meteen naar de zadelmaker om het te laten maken. Bij hem ook superservice gehad, want er waren geen kosten aan verbonden.
Helaas paste haar eigen dressuurzadel echt niet, want anders had ik die graag gepast. Gelukkig voor de fries op stal wel een heel mooi springzadel aangemeten kunnen krijgen, we waren al heel lang op zoek en het zit heel goed. Ik zal even kijken of ik ergens foto's kan vinden dat je het zadel goed ziet en ook kan zien wat het doet.

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:41

wat mij opvalt is dat je de kussens van het zadel goed zichtbaar is zonder ruiter erop en met ruiter vallen/zakken de kussens best ver in (punt onder de zitbeen knobbels) nu is het wel een wazige iets onduidelijke foto.

xsamanthaz
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:59

Hierbij een kort filmpje. Ik moet zeggen, was de eerste keer dat ik met het zadel reed, en ik heb al 15 jaar op een hulsebos gereden dus dit was een wereld van verschil waardoor ik zelf heel erg zoekende was ( + ik had mijn beugelriemen hier echt te kort zitten!)

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:39

xsamanthaz schreef:
Hierbij een kort filmpje. Ik moet zeggen, was de eerste keer dat ik met het zadel reed, en ik heb al 15 jaar op een hulsebos gereden dus dit was een wereld van verschil waardoor ik zelf heel erg zoekende was ( + ik had mijn beugelriemen hier echt te kort zitten!)


Ik zie helaas niks?

Don't mess with the ponies

xsamanthaz
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:06

Eefjahh schreef:
xsamanthaz schreef:
Hierbij een kort filmpje. Ik moet zeggen, was de eerste keer dat ik met het zadel reed, en ik heb al 15 jaar op een hulsebos gereden dus dit was een wereld van verschil waardoor ik zelf heel erg zoekende was ( + ik had mijn beugelriemen hier echt te kort zitten!)


Ik zie helaas niks?


Ik zie het ja.... mm geen idee hoe dan toe te voegen.

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:34

xsamanthaz schreef:
Eefjahh schreef:

Ik zie helaas niks?


Ik zie het ja.... mm geen idee hoe dan toe te voegen.


Evt uploaden op youtube?

Don't mess with the ponies

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:55

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ngzadels
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-01-16

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:20

Beste germie en eefjahh,

Ik zie dat jullie nogal wat vragen hebben sinds de zadels op de markt zijn.

Een afspraak maken om zelf de zadels te bekijken, beoordelen en aan te voelen mag altijd.

Neem gerust contact op.

Groet, Nancy

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:55

Het is niet naast de deur, dus dan zijn fotos wel handig om een eerste oordeel te vellen.

Ik wacht nog op duidelijke rijfotos, en het liefst ook eentje van de beugelriemhaak.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:30

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:50

Mooi, beter dan van de oude wintec. Daar sprong je de beugelriemen uit de haken. Met de nieuwe is het beter, maar ik heb liever gewoon RVS (is dit) met een klipje. Deze lijken horizontaal te zitten (ja, serieus, dat is ook niet altijd zo). Dus dat is mooi.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:33

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: NG zadels, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-19 20:09

Ik wil niet cru zijn, maar weet je zeker dat dit zadel wat voor je is? Ik vind dat je echt heel erg vreemd zit....

The smell of earth after rain!

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:14

Petrichor schreef:
Ik wil niet cru zijn, maar weet je zeker dat dit zadel wat voor je is? Ik vind dat je echt heel erg vreemd zit....


Viel mij ook op. Soort stoelzit

Laerkens Beauty

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-19 20:16

Ja ook dat, maar meer alsof ze totaal haar balans kwijt is in dit zadel. Ik vind dit geen prettig beeld zo.

The smell of earth after rain!

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:24

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Ubermetrics en 68 bezoekers