Bruine lederen teugels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MyWishMax

Berichten: 25058
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Bruine lederen teugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 16:19

Ik hoop dat er hier iemand is die me kan helpen. Ik ben op zoek naar nieuwe teugels. Op dit moment hebben we deze:
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... _3964.html

Buitenkant leer en binnenkant rubber dus. In het begin waren ze redelijk fijn, maar ze zijn nu kaal gesleten en ik vond ze niet geweldig vasthouden. Vanwege mijn gezondheid heb ik een paar eisen. :+ Het liefst anti slip / met stops, gladde teugels vind ik nog steeds het prettigst, maar kan ik heel moeilijk vast houden. Daarbij mogen ze niet te breed zijn, de EJ teugels gaan precies, maar heb al veel teugels vast gehad die breder of dikker waren en dat kan ik dus ook niet vasthouden.

Ik heb van Bridle2fit teugels vast gehad, maar helaas weet ik niet welke maat het was. Ik heb contact met ze opgenomen, maar daar is nog de kans dat de breedte niet goed is. (Hingen 2 maten en de ene was te breed en de ander wel fijn, maar in het donkerbruin is maar 1 maat te bestellen en daar wrdt geen breedte bij vermeld) Daarbij vind ik het fijn als ik wat opties heb.

Even op een rijtje:
Donkerbruine teugels
Leer, geen webband of volledig rubber.
Wel antislip / stops. Voorkeur voor alleen stops
Niet rond genaaid. ;)
Niet te breed (zo rond de 15mm)

Heeft iemand nog een tip?

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training


Nienkje_H

Berichten: 417
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bruine lederen teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:00


Fell "Rufus" (Linnel Ronald)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:02


annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Re: Bruine lederen teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:08

Ik heb van br bruine (wel tabacco maar zijn er volgens mij ook in donkerbruin) van leer met anti slip en stops. Ik heb ze toen gekocht bij agradi.

Wilskracht's Elan P (Wilskracht x Ganges) Dressuur B+29 | L1+29 | L2+16
Parinda Cobra (aka Danté) (Amethist x Zep) SPORT-DRESSUUR in memoriam

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Bruine lederen teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:27

Ga naar een goede zadelmaker en laat teugels maken helemaal naar jouw wensen :)

Utixo

Berichten: 6556
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Bruine lederen teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:40

Als je echt smalle teugels wil, kun je wellicht beter op zoek naar stangteugels.

Ik had ooit Dobert teugels, als ik die opzoek zijn ze 16 mm. Die waren ook erg fijn smal.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

MyWishMax

Berichten: 25058
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 22:04

Nienkje_H schreef:


Deze zijn helemaal glad en dat is nu niet helemaal wat ik zoek. Als ik niks fijners kan vinden haal ik gewoon gladde, maar dan in de winkel zodat ik kan voelen. ;)

Resistance schreef:
https://www.hookseurope.com/horse/horse ... ge-house-6


Nooit fijnere teugels dan deze gehad. Ze zijn dan wel van rubber maar een heel zacht soort, en gaan al 2 jaar mee. Ook zijn ze absoluut niet breed en heel soepel.


Ik vind dat helaas echt vreselijk rijden. Helemaal rubber vind ik niet lekker aanvoelen/in de hand liggen en zijn vaak vrij dik (niet perse breed maar dikker) en dat vinden mijn vingers niet tof. :+ Ik ben extreem lastig in wat ik fijn vind en wat ik kan vasthouden. Die twee dingen passen ook niet altijd bij elkaar. ;)

annelieke92 schreef:
Ik heb van br bruine (wel tabacco maar zijn er volgens mij ook in donkerbruin) van leer met anti slip en stops. Ik heb ze toen gekocht bij agradi.


Die heb ik gevonden ja, ook in donkerbruin, dank je wel!

hafjelinger schreef:
Ga naar een goede zadelmaker en laat teugels maken helemaal naar jouw wensen :)


Ik ken eigenlijk geen zadelmaker die teugels maakt, helemaal niet zoals ik ze wil hebben? :=

Utixo schreef:
Als je echt smalle teugels wil, kun je wellicht beter op zoek naar stangteugels.

Ik had ooit Dobert teugels, als ik die opzoek zijn ze 16 mm. Die waren ook erg fijn smal.


Daar reed ik vroeger altijd mee inderdaad, houd ik in mijn achterhoofd, maar dat zijn nu niet helemaal de teugels die ik zoek. Toen reden ze wel heerlijk, behalve in de regen. :')

Dank jullie wel allemaal! Ik heb een aantal opties gevonden, alleen staat er jammer genoeg niet bij alles hoe breed ze zijn.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

_Lente

Berichten: 306
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Noordwest Veluwe

Re: Bruine lederen teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:26


upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bruine lederen teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:45

Anky. :)

Volledig leer, dun en met stops.

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Bruine lederen teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:44


MyWishMax

Berichten: 25058
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 09:49

_Lente schreef:
https://www.topfithorseshop.com/product ... rip-zwart/

Deze? Ik heb ze in het bruin (=donkerbruin). Kan de breedte voor je opmeten morgen.


Als je dat zou willen doen, heel graag! Ik had deze al gevonden inderdaad.


upendo schreef:
Anky. :)

Volledig leer, dun en met stops.


Die heb ik op het lijstje staan, maar ik ben nog even aan het kijken of er nog iets fijners langs komt.


dena_mii schreef:
PS of Sweden, ik heb (dan wel zwarte) hele zachte leren teugels zonder anti slip, maar met stops.
https://www.psofsweden.com/en/reins/usa-reins-softy


Zulke heb ik inderdaad ook al gevonden, maar dan iets leuker geprijsd. :+ Kan ook niet meteen vinden hoe breed ze zijn, maar ik sla ze gewoon op. Voor echt fijne teugels heb ik wel weer een flink budget.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:53

dena_mii schreef:
PS of Sweden, ik heb (dan wel zwarte) hele zachte leren teugels zonder anti slip, maar met stops.
https://www.psofsweden.com/en/reins/usa-reins-softy


Zulke heb ik inderdaad ook al gevonden, maar dan iets leuker geprijsd. :+ Kan ook niet meteen vinden hoe breed ze zijn, maar ik sla ze gewoon op. Voor echt fijne teugels heb ik wel weer een flink budget.[/quote]

Ik zal ze wel opmeten vandaag, moet ik alleen niet vergeten om iets mee te nemen waar ik mee kan meten :+

_Lente

Berichten: 306
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Noordwest Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:01

MyWishMax schreef:
_Lente schreef:
https://www.topfithorseshop.com/product ... rip-zwart/

Deze? Ik heb ze in het bruin (=donkerbruin). Kan de breedte voor je opmeten morgen.


Als je dat zou willen doen, heel graag! Ik had deze al gevonden inderdaad.


Ze zijn 1,5 cm breed en ca. 3 mm dik.

MyWishMax

Berichten: 25058
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 11:04

_Lente schreef:
_Lente schreef:
https://www.topfithorseshop.com/product ... rip-zwart/

Deze? Ik heb ze in het bruin (=donkerbruin). Kan de breedte voor je opmeten morgen.


Ze zijn 1,5 cm breed en ca. 3 mm dik.


Geweldig, dank je wel! Dat klinkt heel goed, ik ga ze bestellen om uit te proberen!

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training


melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:05

Ik heb mooie van Jeffries met stops, helemaal omhuld met kalfsleer. In bruin en zwart verkrijgbaar. Voelen heel fijn zacht aan en zijn door het kalfsleer iets stroef.

Master Saddle Fitting Consultant SMS Qualified Saddlefitter


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annaxmaex, Reggledoos, SunnyHorse, Trendiction, Vagabondo en 12 bezoekers