Stevige ruiter met kort paard (IJslander). Welk zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Little_Gift
Berichten: 1777
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:11

n_love_qwert schreef:
Zelf heb je geeneens foto's in je profiel, dan moet je vooral niet zo naar doen over andere mensen!!! Plus dat dit gewoon überhaupt een domme opmerking is, wel of geen foto's. Overigens betekent het niet dat als je zelf "stevig" bent, dat je niet kan zien dat iemand anders te zwaar is voor zijn/haar paard, dus raap even de weinige hersencellen die je nog over hebt bij elkaar, en doe maar normaal *D


Zegt degene met een troll profiel :D die daar ook voor uitgemaakt werd toen ze hier pas kwam :D


cobiie

Berichten: 7299
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:11

Miesnaom, lees de reacties van Jester eens terug, ze heeft het woord dik in geen enkel bericht hier gebruikt. ;)

[o]

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:13

Little_Gift schreef:
n_love_qwert schreef:
Zelf heb je geeneens foto's in je profiel, dan moet je vooral niet zo naar doen over andere mensen!!! Plus dat dit gewoon überhaupt een domme opmerking is, wel of geen foto's. Overigens betekent het niet dat als je zelf "stevig" bent, dat je niet kan zien dat iemand anders te zwaar is voor zijn/haar paard, dus raap even de weinige hersencellen die je nog over hebt bij elkaar, en doe maar normaal *D


Zegt degene met een troll profiel :D die daar ook voor uitgemaakt werd toen ze hier pas kwam :D


Sure. Moderators hebben allang gezegd dat die discussie over of mijn profiel een trol zou zijn, achterwegen gelaten moet worden!!!! Ontzettend kinderachtig van je. Er staan gewoon wat grapjes en geintjes in mijn profiel, is geen probleem toch?! Doen wel meer mensen!

R.I.P. Nancy |(
U r amazing sweatie :(

alexandras
Berichten: 173
Geregistreerd: 07-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:32

[/quote]

Precies, in Ijsland ja. Ik heb niet heel veel verstand van ijslanders dus correct me if im wrong, maar het lijkt me dat in nederland geboren ijslanders niet meer helemaal identiek zijn aan de "echte" ijslanders, die die mannen dragen. Ik vind gewoon dat een pony een pony is. En dat die ijslander meer kan dragen dan een iele pony van dezelfde grootte, dat geloof ik goed, maar 90 kg vind ik gewoon teveel op zo'n ponytje, ijslander of niet!!!![/quote]
dit is heel erg een ik vindt en heeft niets te maken met wat kan. Er is geen verschil metijslanders in nl of in ijsland. Het verschil zit hem in onze mindset. Mijn ijslanders is hier geboren maar zijn vader en de opa van moerderskant komen van ijsland.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Stevige ruiter met kort paard (IJslander). Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:35

Heb je je portie aandacht voor vandaag nu gehad meisje? :(:)

alexandras
Berichten: 173
Geregistreerd: 07-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:39

[quote="Frummels"]Heb je je portie aandacht voor vandaag nu gehad meisje? :(:)[/quote

Jammer hoor. Iemand plaatst een vraag over ern zadel. Krijgt heel veel commentaar over te dik zijn en niet over het zadel. Ik dacht plaats een tegenbericht want dit klopt niet en ben op zoek naar aandacht. Mijn excuus hiervoor. Ik heb trouwens een 17.5 inch zadel met een verstelbare boom. Past op bijna alle ijslanders en is geschikt voor de stevigere ruiter.

cobiie

Berichten: 7299
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:41

Alexandras, ts zegt dat er een 18/18,5 inch nodig is maar de reeds gepaste zadels te lang zijn voor de pony. ;)

[o]

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:41

miesnaom schreef:
Ik noem iedereen dikkie, vind het een schattig woord. Ben zelf ook dikkie.

Vind de opmerking van lg wel heel grappig eig. Ze doet dit expres, had niet verwacht dat zoveel mensen erop zouden gaan reageren eig. Haha ze bedoelt niks op de persoonzelf. Ja jester is stevig, ben ik ook. Is niet erg. Is gewoon zo. En dat is helemaal prima!
Lg bedoelt dat waarom is het voor “jester” (lees iedereen die vind dat de pers in op te dik is) wel oké om te zeggen veel te dik en als je het dan tegen iemand anders zegt het opeens niet oké is. Sommige reacties naar ts toe zijn natuurlijk heel erg hard. En dat hoeft niet.

Lees eens goed als je commentaar hebt. Niemand zegt dat de persoon uit de OP te dik is, wel dat de persoon te zwaar is voor de pony. Een essentieel verschil!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:41

alexandras schreef:
Frummels schreef:
Heb je je portie aandacht voor vandaag nu gehad meisje? :(:)


Jammer hoor. Iemand plaatst een vraag over ern zadel. Krijgt heel veel commentaar over te dik zijn en niet over het zadel. Ik dacht plaats een tegenbericht want dit klopt niet en ben op zoek naar aandacht. Mijn excuus hiervoor. Ik heb trouwens een 17.5 inch zadel met een verstelbare boom. Past op bijna alle ijslanders en is geschikt voor de stevigere ruiter.
[/quote]

Mijn reactie is niet aan jou, maar aan Little_Gift. :)

En TS is op zoek naar een 18,5 inch zadel, dus ik ben bang dat 17,5 dan niet gaat passen

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Stevige ruiter met kort paard (IJslander). Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:43

Moderatoropmerking:
Ik zet een slotje op dit topic. Dit gaat allang niet meer over 'hoe vind je een passend zadel voor een IJslander in Oostenrijk'. Dat was de oorspronkelijke vraag en daar heeft TS al eerder antwoord op gekregen. Over 'te groot/te zwaar' voor paard/pony lopen hier op Bokt meerdere andere topics dus het lijkt mij dat de discussie daarover in deze topics plaats kan vinden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maritelisab, Sanne96, SemrushBot, SharonIndezz en 78 bezoekers