Akton Pad standaard goed ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Akton Pad standaard goed ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-18 08:35

Beste Bokkers ,

wie gebruikt deze gel pad nog steeds ? Het is al een oudere type gel pad wat al jarenlang mee gaat. Vroeger heb ik er ook eentje gehad , toen waren ze best duur. Zit er nu aan te denken om er weer eentej aan te schaffen, mijn zadel wordt woensdag aangepast op mijn tinkers .Dan wil ik graag een gelpad of onderlegger voor mijn zadel.( de gelpad zit in een witte koker )
Toen vond ik het al een goede gelpad , wat vinden jullie daar van ? Ik hoor het graag.

Afbeelding


maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:07

Zoals je zegt: ze zijn best duur en daarbij hebben ze totaal geen toegevoegde waarde. Gelpads zijn volledig achterhaald.
Als je er echt iets onder wil leggen (wat bij een goed passend zadel niet hoeft), kijk dan bv naar een kingsley pad (vroeger sedelogic).

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Akton Pad standaard goed ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:31

Ik gebruik hem nog wel. Vind het nog altijd een fijne gelpad.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Akton Pad standaard goed ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:35

De drukverdeling van een gelpad bleek lager dan van een gewone shabrak, alleen een lamsvel-bontje scoorde hoger. Ik zou het dus zeker niet doen.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:20

Mizora schreef:
De drukverdeling van een gelpad bleek lager dan van een gewone shabrak, alleen een lamsvel-bontje scoorde hoger. Ik zou het dus zeker niet doen.

Hierom dus zeker niet aan te raden, het blijkt vaak juist minder fijn voor een paard mét gelpad dan zonder. Nu is de Akton pad die jij noemt wel dunner dan de standaard gelpad, maar wat is de reden dat je deze wil gebruiken? Het allerbeste is een goed passend zadel bloot op de rug met een normaal dekje ertussen, is dat geen optie dan een lamsvel onderlegger met ruggengraatvrijheid, geen namaak bontje maar een echte van bijvoorbeeld Mattes.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:34

Ik zou dan eerder voor een voorgevormde pad gaan zoal sedelogic/kingsley of pro-lite. Zijn nog aangenamer geprijsd ook.

Maar met de aantekening dat het zadel afgepast wordt met pad, anders heeft het geen zin.

Wat is eigenlijk de reden waarom je pad wil gebruiken, als het zadel goed ligt heb je er toch geen nodig?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 bezoekers