Fijnere hackamore

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Captain

Berichten: 21336
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 07:31

Ik heb deze hackamore, fijn ding. :j Als je zoekt op barokke hackamore vind je hem vanzelf. :)

Afbeelding


Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:24

pmarena schreef:
Oh die Cavemore is ook leuk inderdaad!

Op die ringen op de neus na dan, ik vind dat echt totaal nutteloos zo'n kaptoom-functie :P

haha, die ringen worden net gebruikt tijdens het acadamisch grondwerk.
bv. bij het stelling vragen. doe je de ring onder de kin dan neem je de onderkaak van het paard mee, waardoor het hoofd scheef getrokken wordt.
doe je het bovenaan dan neem je de neus mee en heb je een mooiere stelling.
Rijden is dan idd de bedoeling dat je op dubbele teugel gaat rijden. eentje op de neusriem, en bij voldoende ervaring eentje erbij op de stang.
maar kan je ook prima bitloos. Ik heb extra sidepull ringen omdat ik die fijner vind tijdens het rijden. de ringen op de neus rijdens grondwerk. ring onder de kin voor het normale geleiden.
met de touwteugels van barefoot werkt dit super. Gemakkelijle gespjes om te verklikken en lichtgewicht om zo zacht mogelijk te zijn.
maar voor een hack kan je al die ringen uiteraard weglaten en kiezen voor enkel een of 2 gespjes (ik prefeer 2. dat staat symmetrischer) of een vaste op maat.
De kinriem zou ik wel altijd met dubbele gesp, onderlegd en die ring maken, dan heb je een soort halsterkaptoom en kan je hem ook gebruiken om te geleiden of ergens aan te binden op buitenrit. 2 gespen wederom voor de symmetrie dan.

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:37

Ik snap het idee er uiteraard wel achter :j

Maar zelf heb ik er echt helemaal niks mee, iets op de neus vastmaken. Een side-pull vind ik ook al niks :)

Ik ben hackamore-fan (of touwhalster / CRB) vanwege de lage teugelbevestiging, dat is voor mij persoonlijk de meest logische plek :j

Milord

Berichten: 603
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Re: Fijnere hackamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:57

Kijk eens voor de S-hackamore bij www.goedhard.nl. Daar kan je ze los bestellen of in combi met biothane neus- en kinriem of kinketting.

Mama zijn is het meervoud van moe zijn: MOE, MOEDER...
Milord, 17 jaar mijn onafscheidelijke maatje, 32 mocht je worden. R.I.P. 15/08/2013.
Idunn, welkom in mijn leven! Sinds 04/12/2013 van mij.

Dabo

Berichten: 11125
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:09

Duhelo schreef:
ik zou eens moeten meten. Dabo: wat heb je van breedte gebruikt voor mijn kaptomen?
[ [url=m/Grhj7m.jpg]Afbeelding[/url] ]
op mijn smalle andalusier.

Hele hoofdstel van 19mm biothane.
De neus is 19+25mm plus 30mm foam eronder. :-)

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anike, DGL, Ketly en 20 bezoekers