Welk sjabrak is dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Welk sjabrak is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 14:33

Hallo! :D

Op de vrijmarkt heb ik een dekje gekocht, maar nu ben ik benieuwd wat ik eigenlijk precies heb gekocht. Het is van Harry's Horse.

De binnenkant is een soort anti-slip waar je doorheen kunt kijken en ik zie denk ik schuim.

Wie weet welk sjabrak dit is en wat dit doet voor het paard?


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Welk sjabrak is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 14:56

Zou het een doekje kunnen zijn die als je zadel niet helemaal goed past drukkingen kunt voorkomen???

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Welk sjabrak is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:40

Die had je vroeger wel meer, ik had er eentje zonder bontrand onder mijn dressuurzadel. Verdeelt de druk beter, is antislip en neemt geen vocht op. Maar je krijgt ook sneller warmtestuwing omdat het best warm onder je dekje wordt.
Misschien dat je ze daarom niet meer in de winkel ziet.

Anoniem

Re: Welk sjabrak is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 16:49

Cissy; thanks! Dat zou kunnen. Hij is best dik, maar wel doorzichtig dus ik denk wel ademend? Ik zou het niet weten, ben benieuwd wie deze nog meer heeft. Ik vond het al leuk om hiermee te beginnen met rijden met een singeltje als mijn paard netjes bevallen ia.

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 16:50

cissy schreef:
Die had je vroeger wel meer, ik had er eentje zonder bontrand onder mijn dressuurzadel. Verdeelt de druk beter, is antislip en neemt geen vocht op. Maar je krijgt ook sneller warmtestuwing omdat het best warm onder je dekje wordt.
Misschien dat je ze daarom niet meer in de winkel ziet.


Klopt, had zoiets tig jaar terug ook!
Maar deze soort van onderzijde wordt nog steeds gebruikt bij endurance...

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Welk sjabrak is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:25

Ik dacht dat ze nu wat zachter van materiaal waren dan vroeger. Ik had m tussen 1988 en 1994 ergens. Ben in 1994 overgestapt op western.

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:44

met zo"n sjabrak heb ik mijn paard jaren geleden kapot gereden.. :(

huid en haar van rug op meerdere plekken.

jowien
Berichten: 977
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 17:58

Ik ken het van endurance. Het voert zweet en water sneller af dan gewone deksel en is luchtiger. En na het rijden even afspoelen als je toch je paard afspoelt en het is schoon!
Als je paard een gevoelige huid heeft en je zadel beweegt, kan het wat schuren: afgebroken haren.
Mijn pony had dat alleen In de verhaarperiode in het voorjaar. De rest van het jaar heerlijk om mee te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:49

Majolen schreef:
met zo"n sjabrak heb ik mijn paard jaren geleden kapot gereden.. :(

huid en haar van rug op meerdere plekken.


Wat vervelend!! Goed in de gaten dus als ik het ga gebruiken. Ik twijfel nog, misschien verkoop ik hem ook wel weer of geef hem weg.

Jowien: oke, zo kan het dus ook.. misschien voor de buitenritten wel fijn dan straks?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Welk sjabrak is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:51

ik heb die ooit gebruikt als bbp met zo'n rijsingel maar bleek niet mijn ding dus ligt hier nu maar wat..

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Welk sjabrak is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:00

Deze is ongeveer 15 jaar oud, airflow sjabrak. De onderzijde is anti slip en voert zweet snel af. De dikte is voor de drukverdeling. Ze waren er ook in kleuren zonder bontrand. Niet meer in productie omdat de trends toen anders werden. Deze onderzijde kom je nog wel bij boomloos tegen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:04

Dit is een hunterpad, heeft weinig met druk verdeling te maken..

Ziet er wel comfy uit voor het paard

Afbeelding

@ TS even in je profiel gespiekt, als je alleen een dressuur zadel hebt zul je hier weinig aan hebben. Aangezien dit sjabrak onder een springzadel hoort.

Anoniem

Re: Welk sjabrak is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:41

Duidelijke antwoorden, thanks!! Ik ga er dan denk ik iemand anders blij mee maken! Ziet en voelt idd comfi. Misschien voor onder de longeersingel, maar anders weggeven :-)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:46

pimaude schreef:
Duidelijke antwoorden, thanks!! Ik ga er dan denk ik iemand anders blij mee maken! Ziet en voelt idd comfi. Misschien voor onder de longeersingel, maar anders weggeven :-)


Oh deze kun je prima voor onder de longeer singel gebruiken inderdaad! Lekker comfortabel voor je paard :)

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:48