Wit stiksel zadel

Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Caballo77

Wit stiksel zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-18 07:17

Even een vraagje. Vandaag wordt mijn nieuwe zadel geleverd. Ik kan echt niet wachten en ben benieuwd hoe het zadel er in het echt gaat uitzien en hoe gaat passen en zitten. Wel is er een kleine vergissing geweest. Ik had gevraagd om wit stiksel en dit is vergeten. De zadelpasser gaat dit prima voor me oplossen. Ik heb zelf geen ervaring met zadels met wit stiksel. Vraag is nu of dit mooi blijft en goed schoon te houden is. Alvast bedankt voor de tips!!

Skippy01

Re: Wit stiksel zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 07:19

Kan me haast niet voorstellen dat een wit stiksel langere tijd mooi blijft... huidvet, stof, modderspetters... tenzij je een heel schoon paard hebt, je handen schoon zijn op stal en je nooit in de modder rijdt... (bij mij alledrie kansloze dingen...)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 07:22

Ik had beige stiksel bij een bruin zadel en dat bleef gewoon mooi. Wel opletten wat je gebruikt voor onderhoud, dat het transparant is.
Maar vanwaar de vraag als je dus geen wit stiksel hebt?

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-18 07:32

Lante schreef:
Ik had beige stiksel bij een bruin zadel en dat bleef gewoon mooi. Wel opletten wat je gebruikt voor onderhoud, dat het transparant is.
Maar vanwaar de vraag als je dus geen wit stiksel hebt?

Ik zie dat mijn post inderdaad niet heel duidelijk is. Ik krijg vandaag het zadel met zwart stiksel geleverd. Mocht ik toch echt voor wit stiksel willen gaan, dan wordt er een compleet nieuw zadel voor me gemaakt.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 07:35

Ik heb er eentje gehad met wit stiksel en ik moest inderdaad wel opletten met wat ik ging poetsen. Ik heb nu alleen nog maar tuig met zwart stiksel en moet zeggen dat ik dat mooier en makkelijker vind :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 07:36

het witte stiksel in mijn laarzen bleef ook mooi wit en dus heb ik het op mijn zadel ook aangedurfd. Het zadel blijft over het algemeen veel schoner dan laarzen.

De stiksels zijn van nylon of zo gemaakt en niet echt bevattelijk voor verkleuring tenzij je gekleurde leerverzorgingsmiddelen gaat gebruiken. Ik heb daarnaast voor buffelleer gekozen en daar zit sowieso weinig onderhoud aan.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 07:40

Hier ook een zadel met witte stiksels. Gebruik altijd kleurloos vet en de stiksels blijven wit. Gebruik het zadel nu drie jaar.

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-18 09:26

Bedankt voor de tips! Het zadel is zo mooi met de witte biesjes en de zwarte stiksels. Ik ben dus toch maar voor deze optie gegaan. Helemaal blij mee.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie