Seaver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Seaver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 23:32

In 2016 zag ik deze Kickstarter langs komen; https://www.kickstarter.com/projects/44 ... for-horses
Ik was Nilay en mezelf aan het voorbereiden op de endurance en we begonnen met het meer verzamelen in het dressuurwerk. Ik besloot de gok te wagen en een sleeve te bestellen. Hij zou eerst eind 2016 en vervolgens begin 2017 verzonden worden. Het bijschaven van het eerste ontwerp bleek echter veel meer tijd te kosten dan iemand had kunnen bedenken. In de tussentijd kwamen er veel producten op de markt die er veel van weg hadden. Ik begon best te twijfelen aan mijn beslissing. Maar eergisteren ontving ik hem dan eindelijk! In hele andere vorm dan ik in eerste instantie had verwacht. Maar wat een mooie uitvoering en geweldige presentatie.

Afbeelding
De doos.


Afbeelding
Keurig passend verpakt.


Afbeelding
Ook op de sleeve zelf komt het logo terug op het deel waar alle electronica in zit.


Afbeelding
De electrode onder de singel. De puntjes zijn flexibel en het geheel is zacht.


Afbeelding
Het apparaatje om de sleeve draadloos mee op te laden.

Er zit een tweede electrode bij die zeer flexibel is. Deze hoort onder het zadel te liggen als je de hartslag wil meten. Door zijn flexibiliteit zou hij geen vervelende effecten mogen geven.

Afbeelding

Vandaag heb ik de Seaver sleeve heel erg kort getest op Nilay. Hij mag door een blessure niet veel doen. Maar ik wilde hem toch laten draven om te zien hoe zijn herstel gaat. Dus dan kon ik mooi gelijk de Seaver even testen!

Een aantal van de meetgegevens:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zondag ga ik met twee andere paarden de mogelijkheden beter uittesten. Maar ik ben nu echt heel erg tevreden. Het werkt gemakkelijk, snel en heeft heel veel mogelijkheden.

Zijn er meer mensen met een Seaver sleeve of singel op Bokt? Het lijkt me interessant om ervaring uit te wisselen. Vragen van geinteresseerden zijn uiteraard ook welkom.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Seaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:10

Interessant!

Hoe kan je deze bestellen en hoeveel kost die?

Dus die sleeve past rond de singel? Moet zeggen dat het er toch onconfortable uitziet ookal is het flexible en zacht. Heb je een foto van hoe die rond de singel zit?

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 17:23

Ik heb hem na heeeeeeeel lang wachten vorige week donderdag binnen gekregen *\o/*

Ik heb alleen problemen met het inloggen met mijn eigen emailadres. Ik ben met Seaver nu bezig om dit op te lossen. Gelukkig kan ik wel met een ander account inloggen.

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Seaver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 18:04

FatCat,
Ik zal morgen een foto maken. Ze zijn te koop via https://seaverhorse.com/en/shop/ en kosten nu €329,-

Hananass,
Fijn dat ze het oplossen. Ik heb daar gelukkig geen problemen mee. En dat lange wachten.... zeg dat! Gelukkig is hij er nu eindelijk.

Volgende week komt als het goed is ook afstand en tempo meten in de app en dan over een paar weken het stresniveau.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Seaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:15

Super bedankt. Ik wilde de equistic bestellen maar vind het spijtig dat daar geen hartslag meter bij zit.

Die 2de electrode - hoe ziet die eruit? Vind het wel een beetje eng om deze onder het zadel te plakken. Ik vraag me af waarom die uberhaupt daar moet zitten. De hartslag zal toch gemeten worden aan de singel?

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Seaver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 19:09

Een hartslagmeter heeft voor zover ik ze ken altijd twee electrode nodig voor een betrouwbaar resultaat. De plaatsing van de electrode is ook altijd onder het zadel. Ik ga even kijken of ik een video van de electrode kan plaatsen.

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 19:19

Ik heb even een video gemaakt.



De Equestic is inderdaad een van die ontwikkelingen die tussendoor kwam en waardoor ik begon te twijfelen of ik nog wel op Seaver wilde wachten. Echter is voor mij de hartslagmeter wel heel erg belangrijk. Dus ik ben blij dat ik niet heb opgegeven.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Seaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:26

Super bedankt voor de video. Ik krijg uit naar je ervaringen met de andere paarden!

Vind de prijs ook goed meevallen!

phietje

Berichten: 291
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: overijssel/drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:45

Ik ben ook erg geïnteresseerd

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 21:40

Zondag heb ik hem getest en ik ben heel erg tevreden! Bij de super gevoelige arabier was er na ruim twee uur rijden nog niks dat hem irriteerde. De resultaten waren helder. Alleen viel hij een keer uit. Daar hadden meer mensen last van. Maar Seaver is er meteen mee aan de slag gegaan. Dat probleem is nu met een update als het goed is verholpen. En anders heb ik er alle vertrouwen in dat het goed komt. Het ding werkt echt heel simpel.

Helaas ben ik wel vergeten een foto te maken van de singel. Die hebben jullie dus nog tegoed.

Hier wel nog een indruk van de resultaten.

Dit was in de bak. Eerst 16 minuten met de eigenaar en daarna met mij.


Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Seaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:51

Ziet er mooi uit...

Dillema - de Equistic is nu te koop bij divosa voor 187eu...aaargh moeilijk!

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:08

Ik heb hem zondag ook eindelijk kunnen gebruiken *\o/* De verbinding was bij mij wel goed, alleen ik had veel wisselingen in bpm. Soms schoot die ineens van 65 naar 170 om vervolgens weer naar 90 te gaan.

Ik zie wel dat jouw resultaten veel verschillen in vergelijking met die van mij :P Ik mis alleen wel een uitleg over de verschillende onderdelen en wat ideaal is en wat niet.

jojoleinee

Berichten: 2658
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Seaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:13

Ik zie dat je de resultaten op je telefoon hebt, kun je die ook op een horloge krijgen via Bluetooth of iets in die richting?

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 23:04

Jojoleinee,
Ik heb geen horloge dus kan het niet testen. Voor nu kun je volgens mij alleen hartslag via een horloge binnen krijgen (bleutooth). Dat zou ik graag testen! De verwachting is dat ze een uitgebreid programma nog gaan schrijven. Er is namelijk veel interesse in.

Hananass,
Dan moet je het paard en de electrode natter maken (zeker met dikke vacht!) of gel gebruiken. Dat is overigens met alle hartslagmeters zo en niet specifiek voor de Seaver.

En uitleg kan ik je misschien wel geven. Dat deze resultaten anders zijn kan ook wel kloppen. Bij de meeste paarden zal de hartslag hoger zijn. Dit is een endurance getrainde arabier.

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:22

Een uitleg zou ik zeker fijn vinden! Ik heb wel wat gelezen op internet, maar dat is ook weer verschillend. Dit is voor mij ook de eerste kennismaking met dergelijke apparatuur :P

Ik heb de elektrodes ook nat gemaakt, dus ik zou niet goed weten waar het aan ligt. Vanavond ga ik hem waarschijnlijk weer opnieuw gebruiken, maar dan onder het zadel. Mijn Fries die 6 weken rustig aan heeft moeten doen omdat zijn baasje haar enkel gebroken heeft is inderdaad wat anders dan een getraind endurance paard :P Mijn doel van de seaver was om te bekijken waarom hij soms zich zo afsluit op vreemd terrein.

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Seaver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 08:19

Heb je het paard zelf ook nat gemaakt op de plek van de electrodes?

jojoleinee

Berichten: 2658
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Seaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:09

Aha, ik heb namelijk de electroden van Polar. Ik vind het erg fijn dat ik tijdens het rijden de waardes ook af kan lezen. Zeker een aanrader!

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Seaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:14

Wat ik niet zo goed begrijp is dat dit product nog op kickstarter actief is? Dus zijn jullie eigenlijk de beta testers?

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Seaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:25

Nog een vraag - kan je de hartslag live zien op je telefoon?

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 16:02

Voor zover ik weet kun je niet meer backen via Kickstarter. Het is wel zo dat ze nog functionaliteiten gaan toevoegen in de vorm van gratis updates van de app. Die overigens ook gewoon gratis is.

De hartslag kun je live zien. En vanaf komend weekend ook je snelheid en afstand.

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 00:25

De dierenarts is geweest en heeft groen licht gegeven om weer te gaan rijden met Nilay. Dus na een jaar stil staan kunnen we nu weer heel erg rustig gaan opbouwen.

Uiteraard heb ik meteen de Seaver opgeladen! Die ga ik mooi gebruiken om hem goed te monitoren.

Vandaag een half uur in de bak bezig geweest.

Afbeelding
Mooie verdeling tussen links en rechtsom rijden. Een enthousiast aanspringen in galop is ook gemeten. Maar dat mag hij uiteraard nog niet...

Afbeelding
Hartslagen zijn netjes voor een ongetraind paard. We gaan meer doen als hij sneller hersteld of overall lager is.

Afbeelding
De nieuwe pagina met snelheid en afstand. Voor nu vooral leuk om te zien. Maar als we echt weer trainen voor de endurance ontzettend belangrijk.

Ik zal de komende tijd vaken een update plaatsen. Zodat jullie mee kunnen kijken met wat je kunt volgen en hoe je die gegevens kunt gebruiken. En hopelijk blijft de seaver zo goed werken als vandaag. Alles ging vlekkeloos.

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 12:13

:o Dat heeft wel een hele tijd geduurd... Ik was vergeten updates te plaatsen.

Helaas heeft de Seaver na mijn laatste bericht problemen gegeven waarbij hij mijn trainingen niet opsloeg. Waarschijnlijk was er met mijn sleave iets mis, want sinds ik een vervangende heb werkt het weer prima.

Ik heb de sleeve nu bij verschillende paarden gebruikt en ik zie hele duidelijke verschillen in graad van africhting terug in de metingen.

Het valt me op dat hij kleine verschillen in de diagonalen in draf goed oppikt. Het komt overeen met wat professionals waarnemen in het lichaam. Je moet daarvoor echter wel een flink stuk echt rechtuit draven (hij is daar heel gevoelig op) en dat maakt die metingen in de bak lastig. Voor het buiten trainen is die functie perfect.

Afbeelding

Ze zijn bij Seaver niet heel snel met het afhandelen van problemen. Maar we komen er altijd uit en het product is echt geweldig! Mocht je er ook een willen bestellen dan kun je van mij een kortingscode krijgen voor €50,- korting.

Ondertussen gaan ze verder met ontwikkelen, testen en onderzoek doen. Zo is er onderzocht of de hartslagweergave klopt. En dat doet het! Hierbij een linkje naar het onderzoek.
https://seaverhorse.com/wp-content/uplo ... nglish.pdf

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Seaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 17:15

Ik volg dit even.
Vooral de combinatie van een hartslag en registratie van de symmetrie is interessant.

Of ik stap, draf of galop rijd kan ik ook wel uit uit de interpretatie van mijn hartslag meter halen.

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 18:41

Ik vroeg me al af of ik het nog voor iemand deed. Ik ben nog steeds heel benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers in Nederland.

Inmiddels is de app aangepast. Het is allemaal nog overzichtelijker.

De info kopjes zijn aamgevuld en er zijn knoppen voor meer details. Ook zijn sommige overzichtjes samengevoegd. Daarnaast is wisselen tussen paarden nu makkelijker en lijkt hij vooralsnog sneller in het verzenden van informatie.

Alleen in het omzetten van de maximum en gemiddelde snelheid zit een foutje dat ik nog doorgeef.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Seaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:20

Mooi product, ik vind de combinatie symmetrie en hartslag ook interessant.

Voor mij momenteel nog wat te prijzig, vraag me ook af of de sleeve ook om een mensingel zou passen. Die zijn wel behoorlijk anders gevormd dan de meeste zadelsingels.