Sjabrak glijd naar achter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Qwerty1

Berichten: 88
Geregistreerd: 26-10-13
Woonplaats: Overijssel

Sjabrak glijd naar achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-18 17:00

Laatst heb ik een eskadron cotton sjabrak gekocht. Het sjabrak glijd helemaal naar achter en verdwijnt dan in de kamer. Als ik opzadel trek ik het sjabrak altijd goed uit de kamer zodat er geen schuurplekjes komen op de schoft, maar dan nog glijd het sjakbrak. Ik heb net weer gereden, en nog meer het sjabrak uit de kamer getrokken, en op het einde zit ie helemaal in de kamer! Ik vind dit echt vervelend. Hebben meerder mensen hier last van? En wat kan ik er tegen doen? -O-

:D


Anoniem

Re: Sjabrak glijd naar achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:02

Zitten er geen singellussen aan dan?
Het sjabrak moet trouwens júist opgetrokken worden in de kamer om schuurplekken te voorkomen.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Sjabrak glijd naar achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:07

Ik heb er ook last van, maar enkel met niet-anatomisch gevormde schabrakken. Diegene die zo wat een boogje hebben op de rug zeg maar. Ik trek ze inderdaad ook wat op aan de schoft omdat ze daar bij het rijden toch nog gaan spannen, je moet echt wel wat marge rekenen. Dat alles gecombineerd met singellussen zou moeten zorgen dat er geen te gekke dingen gebeuren, anders zou ik even kijken of je zadel mooi past en dus gelijke druk heeft over de schabrak heen :)

(ik weet niet of je het nog kan veranderen, maar je hebt een dt-foutje in je titel staan... verder niet belangrijk natuurlijk hehe)

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

Qwerty1

Berichten: 88
Geregistreerd: 26-10-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-18 17:19

Ja er zitten singellussen aan, deze doe ik dan ook altijd vast. En de singelstoten gaan ook altijd door die ene lus onder aan het sjakbrak heen (geen idee hoe dat heet). Ik zal wel nog is kijken of het helemaal goed past, maar ik weet haast wel zeker dat het gewoon prima ligt.

SinneJ: Die dt fout kan ik niet aanpassen helaas, ik ben niet zo goed in grammatica :+

:D

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:23

Qwerty1 schreef:
Ja er zitten singellussen aan, deze doe ik dan ook altijd vast. En de singelstoten gaan ook altijd door die ene lus onder aan het sjakbrak heen (geen idee hoe dat heet). Ik zal wel nog is kijken of het helemaal goed past, maar ik weet haast wel zeker dat het gewoon prima ligt.

SinneJ: Die dt fout kan ik niet aanpassen helaas, ik ben niet zo goed in grammatica :+



Jammer, maar ik denk niet iemand je dat kwalijk neemt, we begrijpen je heel goed haha!

Ik heb ook 1 onderlegger die gewoon niet past.. hij ziet er niet gek uit van vorm, maar hij gaat gewoon ALTIJD knellen aan de schoft en ik heb nog niet ontdekt waarom.

Ik gebruik hem niet... maar daar heb je weinig aan haha sorry

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Re: Sjabrak glijd naar achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:32

Vaak wil het ook wel helpen om 1 singelstoot door dat lusje te halen, en de andere er juist overheen te laten. Die lusjes voor aan het zadel om aan je singelstoten vast te maken gebruik ik nooit, en heb nooit glijdende dekjes..

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:36

Wij gebruiken alleen nog maar LeMieux dekjes. Blijven perfect liggen, had het ook heel erg met Anky dekjes, nu nooit meer. Je kan er helaas niks aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:40

Dat kan ook best aan het dekje liggen hoor. Eskadron ligt bij mij als een huis onder het zadel. Maar een Anky schuift daarintegen als een wildeman onder het zadel. Echt hopeloos :n

Anoniem

Re: Sjabrak glijd naar achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:12

Ik heb een BR zadel en daaronder liggen alleen br dekjes en scapa lekker. De rest verdwijnt bij mij ook, ongeacht of ik al die lussen gebruik. Ik ga kijken of ik de onderste lus waar de singel doorheen zit een beetje kan verknutselen zodat ie beter blijft liggen. Heb namelijk een pittig mooi dekje liggen die ik maar 1x heb gebruikt door dit probleem.

dianaw33

Berichten: 1881
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 06:49

Eskadron heeft een goede schoftlijn dus daar ligt het niet aan.Je kunt de gewone lussen door de d ringetjes van je zadel halen en daar vastzetten, het principe van Lemieux. dan schuift het niet.Mijn paard heeft hetzelfde probleem en Eskadron blijft zo goed liggen hier.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, soeboenoe en 17 bezoekers