Ervaring Trekker Ibero

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Ervaring Trekker Ibero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 20:07

Al tijden ben ik op zoek naar een zadel met knop of pommel waar ik lekker mijn handen op kan steunen tijdens het rijden maar voor mijn paard met extreem korte rug blijkt dit lastig te zijn. Nu komt er volgende week iemand en zij denkt dat de Trekker Ibero zal gaan passen. Ik Google even rond maar vind weinig ervaringen met dit zadel op een paar na waar na enige tijd bulten op de rug ontstonden, ieks, zijn er mensen met positieve ervaringen?

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ervaring Trekker Ibero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:23

Als ik het goed zie dan is de basis gelijk aan de Trekker Luxus waar ik mee rijdt.

In het boomloos zadel topic zijn er wel meerdere ervaringen met de Luxus of een ander Trekker model.
Volgens mij in de basis allemaal hetzelfde systeem, alleen andere opbouw.

Hier zeer tevreden met de Luxus.
Korte pony, erg breed en een verzonken rug waardoor er geen boomzadel op kan.

Doe er alles mee, dressuur, springen en crossen. Gaat prima. Ff wennen aan het boogje met op en af stappen. Maar zover sta je normaal niet naar voren dus hier geen last van met rijden.

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaring Trekker Ibero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:27

Kijk ook eens naar Startrekk! Ik heb de Startrekk comfort shorty. Daar kun je kortere kussens bij krijgen waardoor je een ruglengte van 42,5 cm hebt.

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Ervaring Trekker Ibero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 10:01

Inderdaad Tennan, die startrek zou ook een optie kunnen zijn, lijkt wel wat op de Ibero. Ik denk alleen dat diegene die nu komt ( skyriding Saddle Consultant) dat merk niet heeft.

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ervaring Trekker Ibero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:26

Trekker heeft ook 42.5 cm kussens, daarvoor hoeft je niet over naar een ander merk.

Welke merken heeft zij nog meer?

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 15:51