Uitrijdeken meten iemand?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nacusi
Berichten: 103
Geregistreerd: 02-12-14

Uitrijdeken meten iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 14:16

Hoi

Ik ben voor mijn paard op zoek naar een uitrijdeken.
Nu weet ik niet welke maat ik moet hebben. Ik weet dat je normaal dezelfde maat als je deken kan nemen maar ik koop dus altijd dekens van hetzelfde merk. En volgens de maattabellen zou mijn paard maat 135/185 moeten hebben maar van het merk dat ik koop heeft hij 125/175.
Nu weet ik dus niet of het merk dat ik neem gewoon groot uitvalt of dat maat 125/175 nu wel zijn echte maat is.

Vandaar wou ik via deze weg vragen of er mensen zijn met een uitrijdeken maat 125/175 en wou ik vragen of zij de bovenmaat achter het zadel zouden kunnen opmeten.
Zo kan ik ook het deel achter het zadel bij mijn paard opmeten en weet ik meteen welke maat hij echt heeft.

Alvast bedankt voor diegene die het willen opmeten

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Uitrijdeken meten iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:23

Ik ga dit tegen 15u meten. Dan ben.ik op stal en heb toevallig een uitrijdeken met die maat liggen. (Harry horse)

Nacusi
Berichten: 103
Geregistreerd: 02-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 17:50

Art_Ificious schreef:
Ik ga dit tegen 15u meten. Dan ben.ik op stal en heb toevallig een uitrijdeken met die maat liggen. (Harry horse)


Ah super bedankt! Ik hoor het wel

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:17

Is het dan niet handiger dat je zelf bij je paardje meet hoeveel ruimte er is tussen jouw zadel en de staartaanzet? Dat hangt immers toch ook af van de lengte van het zadel en de lengte van de rug?

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Uitrijdeken meten iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:20

Het handige aan een uitrijdeken is dat het niet zo nauw steekt omdat je geen borst stuk hebt. Mijn paard is meestal een 185 wegens haar breede borst, niet wegens haar rug lengte. Maar als uitrijdeken heb ik gewoon een 175 en dat past perfect.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Uitrijdeken meten iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:34

Ik heb een uitrijdeken altijd één maat groter dan zijn gewone dekens. Ben al op stal geweest dus kan het nu niet meten. Morgen eventueel wel.

Nacusi
Berichten: 103
Geregistreerd: 02-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 18:41

FatCat schreef:
Het handige aan een uitrijdeken is dat het niet zo nauw steekt omdat je geen borst stuk hebt. Mijn paard is meestal een 185 wegens haar breede borst, niet wegens haar rug lengte. Maar als uitrijdeken heb ik gewoon een 175 en dat past perfect.


Ja inderdaad, maar als ik dan toch een nieuw moet kopen, koop ik liefst een dan goed past.
Mijn paard is verder niet zo breed dus aan de borst heb ik nooit problemen. Ik moet gewoon naar de lengte kijken

Nacusi
Berichten: 103
Geregistreerd: 02-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 18:41

MonteKarlo schreef:
Ik heb een uitrijdeken altijd één maat groter dan zijn gewone dekens. Ben al op stal geweest dus kan het nu niet meten. Morgen eventueel wel.


Ja als je dat zou willen :)

EquiWorks
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-05-17

Re: Uitrijdeken meten iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:29

Ik kan je niet helpen met het opmeten van de rug van een uitrijdeken, maar ik gebruik zelf deze tabel die hier onderaan deze blog staat! Hierin staan schofthoogtes met daarbij welke boven- en ondermaat je nodig hebt. Misschien heb je er wat aan!

https://budgetruitershop.nl/Welke-paard ... b-ik-nodig