Fleecedeken / zweetdeken met (bevestiging voor) bilkoorden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nheeren28
Berichten: 25
Geregistreerd: 21-12-15
Woonplaats: Sint Willebrord

Fleecedeken / zweetdeken met (bevestiging voor) bilkoorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 11:49

Ik heb op dit moment een fleecedeken van harrys horse in gebruik op mijn paard (overgenomen van oude eigenaar bij verkoop). Vind deze deken heel fijn omdat er 2 bilriemen/bilkoorden aan vastgemaakt kunnen worden. Hierdoor gebruik ik hem soms ook als onderdeken onder de regendeken. Helaas is de deken echt versleten en aan vervanging toe...

Deze deken heb ik nu van harrys horse in het donkerblauw met kruissingels en bilkoorden:
Afbeelding
Afbeelding
Helaas is deze nergens meer verkrijgbaar...

Ik ben dus op zoek naar een vergelijkbare deken of een andere fleecedeken/zweetdeken waar 2 bilriemen aan zitten of in ieder geval de bevestigingen hiervoor hebben.


Kwam al bij deze 2 dekens terecht:

Horka deken met een bevestiging voor de bilriemen (niet bijgeleverd)
Afbeelding

Harrys horse teddy met bilriemen bijgeleverd (nadeel halve hals bij gebruik als onderdeken)
Afbeelding

Ben benieuwd of jullie nog meer suggesties hebben of wat jullie ervaringen zijn met bovenstaande dekens (zowel positief als negatief).

oly
Berichten: 76
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:20

heb die teddy fleece van harry horse gehad paard is er uit gegroeid
maar is een fijne deken heb hem ook gebruikt als onderdeken en die hals hoef je niet uit te vouwen
zit vast met klitte band

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Fleecedeken / zweetdeken met (bevestiging voor) bilkoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:31

Ik heb een fleecedeken van de decathlon die heeft alle riempjes, borst buik bil noem maar op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:35

Ik heb geen tips buiten de dekens die je zelf al hebt gevonden, maar een zweetdeken als onderdeken raad ik niet aan. Het is mij ooit in een (achteraf hele slechte) ruitersportzaak aangeraden, maar een zweetdeken gaat heel erg trekken waardoor je paard zo zijn schoft of borst open heeft liggen. Ik zou dan toch echt gaan voor een zweetdeken en een aparte onderdeken. Overigens is die teddy van HH een hele fijne deken! :j

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:42

Eskadron heeft dat ook.

Maar het gebruiken als onderdeken dat is eigenlijk nooit een goed idee hoor... Het trekt, soms onzichtbaar, naar achteren waardoor het vrijwel nooit comfortabel zit bij je paard. Ik zou zelf gewoon een leuke fleecedeken kopen en een losse onderdeken. Die onderdekens heb je ook voor een €30 al te koop.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Fleecedeken / zweetdeken met (bevestiging voor) bilkoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:46

Bucas heeft wel zweetdekens die als onderdeken kunnen dienen. Zijn gewoon stevige dekens die niet trekken.

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:38

Mijn br zweetdekens hebben ook bilkoorden. Ik leg hem als het echt heel koud is onder mijn winterdeken (heb ik en mijn paard geen probleem mee). Ligt als een huis.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:19

Volgens mij die van Epplejeck ook. Huismerk fleecedeken maar ik weet het niet 100% zeker..