Equestic Saddleclip ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 10:14


Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**


Saintelette

Berichten: 3178
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:47

Interessant ding! En nadat ik de beschrijving gelezen had bleek ie goedkoper dan verwacht!
Maar sorry, geen ervaring dus. Wel heel nieuwsgierig naar mensen die hem gebruiken, dus ik lees mee.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[EJL-ITP] Gouden zonnestraaltje Isha een jaar lang ITP
[ITP] Golden Champagne Isha in de Surae

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 11:17

Het is alleen jammer dat er weinig ervaringen mee zijn, ik kan er tot nu toe nog weinig over vinden.. Ik denk er nog een paar dagen over en dan ga ik hem denk ik toch maar bestellen. O:)

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Anoniem

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:12

Ik ken het ook niet, maar ben wel nieuwsgierig. Als je besluit er een aan te schaffen, kan je ervaringen dan hier delen?

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 12:12

Dat zal ik zeker doen. :)

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Els_175
Berichten: 187
Geregistreerd: 07-03-11

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 13:02

Arioneo heeft ook een variant "experience". Ik gebruik zelf al de Orscana care en wil de experience ook kopen als hij officieel uit komt.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen met deze variant.

Aglaja (v. Olivi): dressuur M1 + 9, cross BB (eindstand) - verkocht
Biyou (v. onbekend): dressuur M2 + 8, springen B, cross BB (eindstand) - overleden
Zarco (PRE): L/M niveau

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 13:04

Maar Orscana is duidelijk iets anders toch? Ik heb altijd begrepen dat Orscana alleen voor je dekens is en je ziet hoeveel je paard loopt maar dit staat echt los van trainingen waarvoor de saddleclip juist gemaakt is.

Al staat Orscana ook nog op mijn lijstje hoor. :o

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Els_175
Berichten: 187
Geregistreerd: 07-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 13:14

Het eerste product van Arioneo is gericht op stal en weide management voor dekengebruik en beweging. Nu zijn ze al tijdje bezig met de "Experience". Die maak je aan de singel vast en dan meet hij hartslag, snelheid, beweging etc en dat krijg je in een overzicht in je app.
https://www.arioneo.com/en/home/performance/

Aglaja (v. Olivi): dressuur M1 + 9, cross BB (eindstand) - verkocht
Biyou (v. onbekend): dressuur M2 + 8, springen B, cross BB (eindstand) - overleden
Zarco (PRE): L/M niveau

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 13:16

Ahh ja de hartslag en snelheid heb ik in principe al met mijn HS meter en gps.
Maar klinkt ook interressant. Enig idee wanneer ze verwachten dat dit uitkomt?

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:16

Interessant idee, maar ik vind e site zo summier. Wat meet de saddleclip nu precies?

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 17:21

We meten en analyseren:

1) Tijd getraind per gang

2) Tijd getraind linksom/rechtsom

3) Aantal sprongen / aantal sprongen vanuit links/rechts

4) De afdruk in stap/draf/galop en hoe dat binnen 1 training is opgebouwd

5) De afdruk in stap/draf/galop en hoe zich dat over langere periode (gemiddeld) heeft ontwikkeld

6) Het ritme (bpm) in stap/draf/galop en hoe dat binnen 1 training is opgebouwd

7) Het ritme (bpm) in stap/draf/galop en hoe zich dat over langere periode (gemiddeld) heeft ontwikkeld

8) Het aantal gereden overgangen (hoeveel van stap->draf, draf->galop, galop->draf, draf->stap, stap->galop, galop->stap, etc etc)

10) Symmetrie van de beweging in draf. Dus hoe gelijk is ritme/afdruk op de linker versus de rechter diagonaal in draf., zowel binnen 1 training als de ontwikkeling over langere tijd.

Een andere belangrijke functionaliteit van de Equestic SaddleClip is het kunnen delen van het dossier van je paard (alle trainingsresultaten en analyses), met het betrokken team zoals de instructeur, dierenarts of de eigenaar.

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:26

De Equestic Saddleclip is ontwikkeld door de voorzitter van onze vereniging. Heb er al veel positieve reacties over gehoord.

Wat hij meet:


De Equestic analyses

Tijdens de training doen we als ruiters veel op gevoel. Maar gevoel klopt niet altijd met de werkelijkheid. Dat gaat op in het dagelijks leven en dus ook voor paardrijden. Hoe nauwkeurig is je ruitergevoel eigenlijk, weet je precies wat je doet?

Veel ruiters denken bijvoorbeeld dat ze evenveel links- als rechtsom rijden. Maar is dat wel zo? Ben je je bewust van je voorkeurskant? Overcompenseer je die misschien? Of belast je één kant toch te veel? Neemt de afdruk echt toe en wordt het ritme regelmatiger? Voel je een onregelmatigheid van je paard wel op tijd aan? Meten is weten. Daarom maken veel atleten in tal van sporten al gebruik van sensoren en meetapparatuur om overbelasting te voorkomen en een evenwichtige training te garanderen. Een paard is ook een atleet en de Equestic analyses bieden je de mogelijkheid om je paard nog beter, evenwichtiger en paardvriendelijker te trainen.


*edit: Somebitch legt het perfect uit

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:42

Somebitch schreef:
We meten en analyseren:

1) Tijd getraind per gang

2) Tijd getraind linksom/rechtsom

3) Aantal sprongen / aantal sprongen vanuit links/rechts

4) De afdruk in stap/draf/galop en hoe dat binnen 1 training is opgebouwd

5) De afdruk in stap/draf/galop en hoe zich dat over langere periode (gemiddeld) heeft ontwikkeld

6) Het ritme (bpm) in stap/draf/galop en hoe dat binnen 1 training is opgebouwd

7) Het ritme (bpm) in stap/draf/galop en hoe zich dat over langere periode (gemiddeld) heeft ontwikkeld

8) Het aantal gereden overgangen (hoeveel van stap->draf, draf->galop, galop->draf, draf->stap, stap->galop, galop->stap, etc etc)

10) Symmetrie van de beweging in draf. Dus hoe gelijk is ritme/afdruk op de linker versus de rechter diagonaal in draf., zowel binnen 1 training als de ontwikkeling over langere tijd.

Een andere belangrijke functionaliteit van de Equestic SaddleClip is het kunnen delen van het dossier van je paard (alle trainingsresultaten en analyses), met het betrokken team zoals de instructeur, dierenarts of de eigenaar.


Ah, dit zocht ik. Blijkbaar niet goed genoeg gezocht. Klinkt goed! Get lijkt me nog wel ingewikkeld om de gegevebs juist te interpreteren en daar je volgende training op af te stemmen. Ben heel benieuwd naar ervatingern (van dressuurruiters).

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:43

Remy schreef:
De Equestic Saddleclip is ontwikkeld door de voorzitter van onze vereniging. Heb er al veel positieve reacties over gehoord.

Wat hij meet:


De Equestic analyses

Tijdens de training doen we als ruiters veel op gevoel. Maar gevoel klopt niet altijd met de werkelijkheid. Dat gaat op in het dagelijks leven en dus ook voor paardrijden. Hoe nauwkeurig is je ruitergevoel eigenlijk, weet je precies wat je doet?

Veel ruiters denken bijvoorbeeld dat ze evenveel links- als rechtsom rijden. Maar is dat wel zo? Ben je je bewust van je voorkeurskant? Overcompenseer je die misschien? Of belast je één kant toch te veel? Neemt de afdruk echt toe en wordt het ritme regelmatiger? Voel je een onregelmatigheid van je paard wel op tijd aan? Meten is weten. Daarom maken veel atleten in tal van sporten al gebruik van sensoren en meetapparatuur om overbelasting te voorkomen en een evenwichtige training te garanderen. Een paard is ook een atleet en de Equestic analyses bieden je de mogelijkheid om je paard nog beter, evenwichtiger en paardvriendelijker te trainen.


*edit: Somebitch legt het perfect uit


Dit had ik ook gevonden, masr dat is een wat oppervlakkig marketingtekstje imo.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:46

Interressant op zich, wat kostie?
Ik zie dat je 12 maanden analyse erbij hebt.
Wat kost dat daarna?

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:53

Ik heb erin de test fase een paar keer mee mogen rijden. Het is even wennen, maar zeker leerzaam en zijn geld waard. Blijft goed zitten, mee gesprongen en een ook buitenrit meegereden. Ook een bezoekje aan de waterbak overleeft. Je telefoon moest in de testfase wel echt in de buurt blijven. Dat zullen ze nu wel al een stuk verbeterd hebben. App was simpel en begrijpbaar. De informatie in de app moet je even leren omzetten naar je trainingsdoelen etc.

Ik zeg doen.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:10

Ik heb hem! Ben tester via Agradi en heb hem dus gekregen om feedback te geven etc.

Alle testers hebben bij Agradi een review geplaatst, had je die al gezien?

Wat wil je verder weten ? Ik beantwoord je woorden graag!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:49

Sizzle schreef:
Interressant op zich, wat kostie?
Ik zie dat je 12 maanden analyse erbij hebt.
Wat kost dat daarna?


Zo te zien 4 euro per maand. Dat is dus goed te doen.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-17 08:28


Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

JansenJan
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-09-17
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:01

Saintelette schreef:
Interessant ding! En nadat ik de beschrijving gelezen had bleek ie goedkoper dan verwacht!
Maar sorry, geen ervaring dus. Wel heel nieuwsgierig naar mensen die hem gebruiken, dus ik lees mee.


Ik werk voor Equestic, maak mijn identiteit maar meteen bekend *D. Op de website van Agradi staan al een aantal reviews. https://www.agradi.nl/equestic-saddlecl ... aarden.htm De meeste van deze gebruikers hebben de Clip gekregen omdat ze meededen aan een Winactie van Equestic en Agradi.

JansenJan
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-09-17
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:03

Somebitch schreef:
We meten en analyseren:

1) Tijd getraind per gang

2) Tijd getraind linksom/rechtsom

3) Aantal sprongen / aantal sprongen vanuit links/rechts

4) De afdruk in stap/draf/galop en hoe dat binnen 1 training is opgebouwd

5) De afdruk in stap/draf/galop en hoe zich dat over langere periode (gemiddeld) heeft ontwikkeld

6) Het ritme (bpm) in stap/draf/galop en hoe dat binnen 1 training is opgebouwd

7) Het ritme (bpm) in stap/draf/galop en hoe zich dat over langere periode (gemiddeld) heeft ontwikkeld

8) Het aantal gereden overgangen (hoeveel van stap->draf, draf->galop, galop->draf, draf->stap, stap->galop, galop->stap, etc etc)

10) Symmetrie van de beweging in draf. Dus hoe gelijk is ritme/afdruk op de linker versus de rechter diagonaal in draf., zowel binnen 1 training als de ontwikkeling over langere tijd.

Een andere belangrijke functionaliteit van de Equestic SaddleClip is het kunnen delen van het dossier van je paard (alle trainingsresultaten en analyses), met het betrokken team zoals de instructeur, dierenarts of de eigenaar.


We zijn druk bezig met het optimaliseren van de website. Inmiddels vind je hier ook meer informatie over wat er precies gemeten wordt: https://www.equestic.com/de-saddleclip/

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-17 15:23

Ik twijfel nog steeds.. :o aan de ene kant denk ik misschien wachten op de arioneo ivm hs meter en gps functie dan is het misschien handig om alles in 1 overzicht te hebben. Maar ben bang dat mijn telefoonbatterij dan wel erg snel leeg gaat.

Of deze nemen en mijn hs meter en gps gewoon gebruiken en dat dan zelf aan elkaar koppelen waar wel wat meer tijd in zit.. lastig lastig...

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:15

Wat zijn de eissen van de telefoon?
Moet je veel geheugen vrij hebben?

JansenJan
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-09-17
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:29

Sizzle schreef:
Wat zijn de eissen van de telefoon?
Moet je veel geheugen vrij hebben?

De Mobile App is beschikbaar vanaf iOS 10 (vanaf iPhone 5s) en Android 4.4. Je hebt niet bijzonder veel geheugen nodig. Als de app op de telefoon geinstalleerd is, kan deze draaien.

Els_175
Berichten: 187
Geregistreerd: 07-03-11

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:34

Ik ga voor de Arioneo. Die komt als het goed is binnen nu en 1 maand uit. Gisteren nog contact gehad met ze, ze zijn nog de laatste tests en bugs eruit aan het halen. Ik krijg bericht zodra ik hem kan aanschaffen.

Ben benieuwd wat jij kiest Somebitch. Ben je er al uit?

Aglaja (v. Olivi): dressuur M1 + 9, cross BB (eindstand) - verkocht
Biyou (v. onbekend): dressuur M2 + 8, springen B, cross BB (eindstand) - overleden
Zarco (PRE): L/M niveau


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: b000tje en 85 bezoekers