Zadeltas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Zadeltas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 11:09

Hoi!

Voor binnenkort heb ik een zadeltas nodig. Ik zoek een goede, stevige zadeltas die aan een dressuurzadel kan. Ook moet hij goed af te sluiten zijn. Het moet dus niet zo zijn dat je er vanaf de zijkant oid in kan kijken. Kleur maakt niet uit, zadel is wel zwart. Hij mag iets prijziger zijn, maar niet te veel. Wie weet er een?

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Zadeltas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 11:42

Kijk eens bij Dabo Design. Heeft super handige zadeltassen.

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Zadeltas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 11:48

Ik vind de knoptassen daarvan te klein, ik wil een tas achter mijn zadel (vergeten te vermelden) en banenentassen zijn niet helemaal mijn ding. Ik kan er niet goed mee overweg :+

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 11:51

Een beetje weinig informatie over wat je met de tassen wil. Wat/hoeveel moet erin, wil je ze vóór of achter aan je zadel hebben ( ik zweer zelf bij voor, maar ben sterk bevooroordeeld; achtertassen waren een factor in een nare val).

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Zadeltas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 12:01

Er moet in: Halstertouw, Hoevenkrabber, halster (gewoon zo'n hele simpele lichte), drinken, telefoon, routekaart en een paar paardenkoekjes. Ik wil ze achter mijn zadel hebben :).

racebiet

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: Dordrecht

Re: Zadeltas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:05

Ik heb deze
http://outdoorruitersport.nl/webshop/za ... ommel_voor. Zit dus voor, ik vind het een heel erg fijne tas, met veel ruimte en vindt voor gewoon heel makkelijk onderweg. Nu heeft mijn tinker wel een enorm front, dus ik weet niet of het voor elk paard voor zo prettig is. Stowaway heeft meerdere modellen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:06

Weet het zeker? Dat is bepaald niet veel bagage, ik zou dat veel liever voor aan het zadel hebben ( zelfs afgezien van m'n smak :D ). Ik gebruik tasjes die veel kleiner zijn dan die hutkoffer die racebiet aan haar zadel sjort ;) .

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:17

M_ontana schreef:
Er moet in: Halstertouw, Hoevenkrabber, halster (gewoon zo'n hele simpele lichte), drinken, telefoon, routekaart en een paar paardenkoekjes. Ik wil ze achter mijn zadel hebben :).

Telefoon altijd op je lichaam dragen, die heb je nl juist nodig als paard er vandoor gaat zonder jouw. Lekkers voor je paard wil je makkelijk kunnen pakken, dus jas/broek zak (en als die pepermuntjes lust is rolletje in je zak steken naast je telefoon veel simpeler).
Halster en touw gaat onder je hoofdstel, want zo te lezen wil je op dagtocht? Je wil niet ergens midden in het bos een halster voor hoofdstel wisselen en met een loslopend paard zitten (braaf paard op vreemde plek of hondjes geeft nog wel eens iets ander gedrag dan jij denkt). Blijft over je routekaart (die je liever in een speciale kaartmap wil hebben zodat je die makkelijk kan bekijken op elke kruising onderweg) en je lunch + hoevenkrabber die echt wel in zo'n voortasje passen.

Liannetje86
Berichten: 784
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:19

Ik heb bij Annie van Lankveld (Beek en Donk) toen zadeltassen gehaald, achter met 2 bidonhouders en 2 redelijk grote zakken, ze stopte met paardenspullen dus dat was ideaal met 70% korting ;) Weet niet of zij toevallig nog iets heeft liggen? (Toen had ze nog 1 groene liggen, ik had namelijk de 2 zwarte :') waarvan 1 er alweer doorverkocht is, gekocht voor iemand die de van gogh ging rijden.)

De andere ligt nog weg te stoffen in mijn kast :') onder het motto "handig als ik ooit eens...." :')

Kijk ook goed naar de sluiting, als je bijvoorbeeld mee doet met de van Gogh met die opdrachtjes, moet je zo vaak iets erin en eruit halen ;) Dat moet dan redelijk makkelijk gaan!

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 13:22

racebiet schreef:
Ik heb deze
http://outdoorruitersport.nl/webshop/za ... ommel_voor. Zit dus voor, ik vind het een heel erg fijne tas, met veel ruimte en vindt voor gewoon heel makkelijk onderweg. Nu heeft mijn tinker wel een enorm front, dus ik weet niet of het voor elk paard voor zo prettig is. Stowaway heeft meerdere modellen.


Die heb ik al geprobeerd, past alleen niet ivm paard met wat minder front.
Liannetje86 schreef:
Ik heb bij Annie van Lankveld (Beek en Donk) toen zadeltassen gehaald, achter met 2 bidonhouders en 2 redelijk grote zakken, ze stopte met paardenspullen dus dat was ideaal met 70% korting ;) Weet niet of zij toevallig nog iets heeft liggen? (Toen had ze nog 1 groene liggen, ik had namelijk de 2 zwarte :') waarvan 1 er alweer doorverkocht is, gekocht voor iemand die de van gogh ging rijden.)

De andere ligt nog weg te stoffen in mijn kast :') onder het motto "handig als ik ooit eens...." :')

Kijk ook goed naar de sluiting, als je bijvoorbeeld mee doet met de van Gogh met die opdrachtjes, moet je zo vaak iets erin en eruit halen ;) Dat moet dan redelijk makkelijk gaan!

Ik zal eens gaan kijken! Woon in de buurt van beek en Donk dus dat is ook handig :). Ik ga de van Gogh rijden dus daar is hij dan vast geschikt voor! Ik moet er inderdaad vaak dingen in en uit halen. Het is een soort puzzelrit inderdaad. Hoop dat ze er toevallig nog een heeft liggen.
tamary schreef:
M_ontana schreef:
Er moet in: Halstertouw, Hoevenkrabber, halster (gewoon zo'n hele simpele lichte), drinken, telefoon, routekaart en een paar paardenkoekjes. Ik wil ze achter mijn zadel hebben :).

Telefoon altijd op je lichaam dragen, die heb je nl juist nodig als paard er vandoor gaat zonder jouw. Lekkers voor je paard wil je makkelijk kunnen pakken, dus jas/broek zak (en als die pepermuntjes lust is rolletje in je zak steken naast je telefoon veel simpeler).
Halster en touw gaat onder je hoofdstel, want zo te lezen wil je op dagtocht? Je wil niet ergens midden in het bos een halster voor hoofdstel wisselen en met een loslopend paard zitten (braaf paard op vreemde plek of hondjes geeft nog wel eens iets ander gedrag dan jij denkt). Blijft over je routekaart (die je liever in een speciale kaartmap wil hebben zodat je die makkelijk kan bekijken op elke kruising onderweg) en je lunch + hoevenkrabber die echt wel in zo'n voortasje passen.

Op die manier had ik er nog niet over nagedacht! Dat is inderdaad best logisch :+
Nog iemand een tip?