Vliegenmasker shetlander

Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Vayo

Vliegenmasker shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-17 11:06

Mijn shetlanders hebben behoorlijk last van vliegen die op hun ogen afkomen. Mijn merrie heeft er een vies ontstoken oog aan overgehouden dat nu aan de beterende hand is. Nu heb ik online een vliegenmasker besteld van Harry's Horse in maat shetlander. Afgewerkt met fleece en dat is lekker zacht.
Alleen is het gaas erg stug. Het voordeel daarvan is dat als het bol staat, het gaas niet tegen de wimpers aankomt.
Maar als er een soort deukje inkomt, dan vind ik het behoorlijk stug materiaal en lijkt het me zelfs vervelend als ze knipperen en de wimpers komen tegen dat stugge spul.

In de winkel heb ik een vliegenmasker gezien dat van soepeler materiaal was, echter was het niet in de maat shetlander. Dit materiaal leek mij in eerste instantie juist door de soepelheid meer tegen de ogen/wimpers aan te vallen. Maar al met al lijkt mij nu dat door de soepelheid dit materiaal misschien toch fijner is.

Nu heb ik bij de EJ online van Shires (:+ wel gewoon in maat shetlander :') ) een vliegenmasker gezien. Dit materiaal lijkt mij veel soepeler en zachter. Hij is op voorraad dus ik wil hier vanmiddag misschien even voor rijden. Het liefste heb ik er eigenlijk één zonder oren, omdat die bij mijn shetten goed behaard zijn en ze daar geen last van hebben. Maar ik durf ook geen nieuwe online te bestellen op de gok.

Deze heb ik nu en het gaas vind ik behoorlijk stug/hard
https://www.minihorseshop.nl/vliegenmasker-zonder-oren

Deze lijkt mij qua materiaal dus fijner, maar is dat ook zo?
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _4479.html

Aan wat voor materiaal geven jullie de voorkeur?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:09

Heel eerlijk...? Ik vind het allemaal ondingen. Gebruik zelf alleen maar vliegennetjes voor de paarden.

maessie

Re: Vliegenmasker shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:13

Hier een fan van het shires masker, heel licht in gewicht, maar blijft wel mooi in model. Gooi ze ook zo in de wasmachine, en vind de pasvorm erg fijn!

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM1 +7
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-17 11:17

HorseTopShop schreef:
Heel eerlijk...? Ik vind het allemaal ondingen. Gebruik zelf alleen maar vliegennetjes voor de paarden.

Ik ga me ook afvragen of het gaat werken. Dit wat ik nu heb lijkt me gewoon niet comfortabel. En qua pasvorm is het met een shet vaak ook erg moeilijk.

Vliegennetjes heb ik al gebruikt, maar die schuren ze snel van hun halster af ondanks het klittenband. En er kruipen alsnog vliegen tussendoor. Nu was het klittenband ook al wat verouderd.
Misschien toch maar kijken voor een nieuw halster met goed vliegennetje, onder het mom ''beter iets dan niets''.

Dat er vliegen tussen kruipen is ook mijn angst met een vliegenmasker. Wat als er vliegen tussen komen en er niet meer uitkunnen?

Oh jij ben er wel tevreden over Maessie over de Shires! Ik moet toch naar de EJ en ga er in ieder geval eens naar kijken. Die ik nu heb van HH gaan terug.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:20

Je hebt ook vliegennetten met gespen. Deze krijgen ze niet af. En wat je ook eventueel kan doen is een gaatje branden bij het klittenband en het met een touwtje vast zetten.
Zo doe ik het althans :)

Als vliegen onder het masker kruipen, past het masker niet goed. Deze hoort overal goed aan te sluiten. En daar komt mijn probleem weer. Al mijn paarden krijgen er schuurplekken van.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:25

Die van mij slopen die vliegenmaskers van dat zachte materiaal. Ze doen er niet eens een dag mee.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-17 12:22

HorseTopShop schreef:
Je hebt ook vliegennetten met gespen. Deze krijgen ze niet af. En wat je ook eventueel kan doen is een gaatje branden bij het klittenband en het met een touwtje vast zetten.

Als vliegen onder het masker kruipen, past het masker niet goed. Deze hoort overal goed aan te sluiten. En daar komt mijn probleem weer. Al mijn paarden krijgen er schuurplekken van.

Hey dat zijn supertips!! Dank je wel!

Klopt inderdaad dat het hem dan zit in de pasvorm, ik vrees dan ook dat dat ook al een moeilijk puntje wordt met mijn shetten.

Ik denk dat we maar eens richting de EJ gaan en gaan kijken voor vliegennetten met gesp of anders vastzetten zoals je aangaf.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:26

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:01

inderdaad een cashel crusador, zijn er ook in kleine maten, ook nog eens uv filter en kosten 24,95 en zijn zacht materiaal
bij USG webshop

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:44

Ojajoh schreef:
inderdaad een cashel crusador, zijn er ook in kleine maten, ook nog eens uv filter en kosten 24,95 en zijn zacht materiaal
bij USG webshop

Al is de levering van dat bedrijf (UHG shop) momenteel nou niet echt je-van-het schijnt het.....
[ED] Ervaringen western webwinkel UHG-shop?

De prijs die je noemt is geen standaard prijs; is helemaal afhankelijk van wel of geen oren (ik heb ze ook liever zonder oren), extended of niet (ik heb ze voor mijn welsh met neusflap, ter voorkoming van het verbranden van haar neusje) etc. etc.

Ze filteren idd 70% van het UV licht, heerlijk stevig, maar zacht materiaal. Echt fantastische maskers voor een betaalbare prijs. :j

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:51

HorseTopShop schreef:
... En wat je ook eventueel kan doen is een gaatje branden bij het klittenband en het met een touwtje vast zetten.
.

Goede tip.
Ik heb ook de crusader. Erg fijn masker en ook stijf. Bij te slap ben ik juist bang dat het tegen de ogen komt of tijdens drinken aan de neus plakt (mijn minipaard (1m10) heeft blauwe ogen en een roze neus die snel verbrandt (masker met neusflap) dus het uv filter is ideaal.)

Ik heb die van mij bij UHG besteld maar zou dat niet weer doen. Levertijd op de site was 1-2 dagen maar in realiteit 2,5 week zonder communicatie.
Bij de minihorseshop verkopen ze ze ook voor mini en shet.

http://www.beadalot.nl/ Paardenhaar Sieraden
http://www.facebook.com/beadalot : Regelmatig leuke acties!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:59

Ojajoh schreef:
bij USG webshop

Deze heb ik ook al inmiddels 3 seizoenen in gebruik en vind hem nog steeds fijn.
Minihorseshop.nl verkoopt ze nu ook!

Ow zie dat het hierboven ook al gemeld is :o
Laatst bijgewerkt door cinniz123 op 15-08-17 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:59

2 weken geleden de cashell crusader besteld via USG en netjes binnen 3 dagen geleverd.
Sluit prima aan en hoewel mijn andere shet heel hard zijn best doet om hem bij haar af te krijgen blijft die prima zitten.
Vooral de 70% uvw werend en geen dikke fleecerand vond ik fijn.

Het leven is als een kerstmuts

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:12

nathalie2302 schreef:
HorseTopShop schreef:
... En wat je ook eventueel kan doen is een gaatje branden bij het klittenband en het met een touwtje vast zetten.
.

Goede tip.
Ik heb ook de crusader. Erg fijn masker en ook stijf. Bij te slap ben ik juist bang dat het tegen de ogen komt of tijdens drinken aan de neus plakt (mijn minipaard (1m10) heeft blauwe ogen en een roze neus die snel verbrandt (masker met neusflap) dus het uv filter is ideaal.)

Ik heb die van mij bij UHG besteld maar zou dat niet weer doen. Levertijd op de site was 1-2 dagen maar in realiteit 2,5 week zonder communicatie.
Bij de minihorseshop verkopen ze ze ook voor mini en shet.

oh ja UHG, hoe kom ik dan bij USG?

ik heb zelf nog geen ervaringen met die shop, maar is het voor ons een reserve masker (3e) dus ik heb er geen haast mee :D
Maar mijn pony mag en kan gewoon niet zonder masker met UV filter

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:53

Ik heb'n usg vliegenmasker voor de shet en hij is content en de andere paarden met maat pony coben trekpaard waarderen deze hier dus wel de HH werd altijd vernield of afgedaan door hun zelf, de usg niet!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

ampi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:38

Cashel masker en dan bestellen bij Eurohorse

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie