Hoofdstel naar wens laten maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Igniss

Berichten: 978
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Hoofdstel naar wens laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 21:17

Heey,

Ik ben al een tijdje op internet aan het rondkijken voor een mooi hoofdstel voor mijn merrie, In de bak word ze gereden met een sidepull en dat gaat prima. Maar voor buiten is dat niet genoeg en loopt ze er dus zo doorheen.. Balen dus.

Nu heb ik voor buiten een hackemore aangeschaft en dat werkt perfect, ik hoef niet aan de teugels te zitten behalve als ze drammerig word en dan luistert ze ook direct.
Maar nu is dat ding dus oerlelijk (De goedkoopste besteld die ik kon vinden om uit te proberen)

Ik zoek dus iemand die naar wens een hackamore kan maken/samenstellen met ideeën en wensen die ik heb. Weet iemand waar ik dat kan vinden? Liefst niet meer dan 200/250 euro voor het hele hoofdstel gezien ik dat echt te veel vind.

De bedoeling is bruin met goud/messing beslag en zacht onderlegd. Beetje in de luxe barokke stijl

Bedank alvast!

911Carrera

Berichten: 55
Geregistreerd: 25-07-17
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Hoofdstel naar wens laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:21

Misschien kan je gewoon kijken of je het hoofdstel naar wens kan laten maken en dan zelf de hackamore eraan hangen? Ik heb mijn hackamore ook aan een hoofdstel hangen wat origineel stang en trens is. neusriem en stangbakstuk eraf en het past. Wellicht is dat makkelijker te vinden ;)

Igniss

Berichten: 978
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: Hoofdstel naar wens laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 21:37

Dat kan eventueel ook, maar ik zoek best iets speciaals, eigenlijk een beetje dit bij elkaar maar dan aangepast (minder druk)

Afbeelding

Memories

Berichten: 2628
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:41


911Carrera

Berichten: 55
Geregistreerd: 25-07-17
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:42

Van het echte barokke heb ik geen verstand. Succes met het vinden van een hoofdstel naar wens!

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:45

Ik heb toen ook losse scharen gekocht en daar een hoofdstel bij laten maken door viola hier op Bokt. Je kunt zelf bepalen of je korte of lange scharen koopt.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:45

Het linkje dat Memories plaatst is een enorme aanrader, ontzettend gaaf, zeer goede kwaliteit leer, echt prachtig werk levert zij.

Igniss

Berichten: 978
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: Hoofdstel naar wens laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 22:27

Ik ga zeker kijken!

En Captain dat hoofdstel vind ik eigenlijk te simpel. Wil echt iets mooi en speciaals.

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Hoofdstel naar wens laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:39

Bij Art of Riding hebben ze ook veel hackamore hoofdstellen, ook barokke als ik het me goed herinner. Mijn hoofdstel komt daar ook vandaan, zeer tevreden mee!Afbeelding

Igniss

Berichten: 978
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: Hoofdstel naar wens laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 23:02

Had daar ook al gekeken lisa, maar behalve de neusstukjes is er niet veel speciaals aan helaas.