Eskadron zweetdekens, dralon, fleece of jersey?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Eskadron zweetdekens, dralon, fleece of jersey?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:37

Ik stelde mijn vraag een tijdje geleden al eens in het verzameltopic, maar kreeg daar weinig ervaringen wat ik jammer vond. Omdat ik begrijp dat niet iedereen verzameltopics volgt heb ik dan alsnog dit topic geopend.

Zelf heb ik alleen ervaringen met fleece en deze zweetdekens voldeden mij altijd prima. Dit neemt niet weg dat ik de jersey's ook erg mooi vind qua stof/materiaal, alleen heb ik hier geen ervaringen mee. Ik vraag mij dan ook af of de jersey stof kwetsbaar is. Dat idee geeft het mij namelijk wel, al kan ik dat ook helemaal mis hebben natuurlijk. Dralon heb ik ook geen ervaringen mee.
Ik lees dan ook graag jouw ervaringen met deze stoffen.
Denk daarbij aan zweetopname, pilling vd stof, vormvastheid, hoe houden zij zich na het wassen.


Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:46

Ik vind de dralons echt ontzettend fijn. Superzacht, zware kwaliteit en bij mij bleven ze altijd prachtig, ook na het wassen. Ik baal echt als een stekker dat de geruite dralons niet op mijn huidige pony passen, die zijn helaas te wijd bij de hals, anders had ik er zeker weer een aantal aangeschaft. Fleece vind ik zelf minder fijn materiaal, heb het idee dat dat heel lang nat blijft. Met jersey heb ik geen ervaring.

Dragan! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:46

Heb je dat alleen bij de geruite dralons Nymeria? De trademarks zijn wel oke wat de hals betreft?
Nu maakte iemand mij wel wijs dat de dralons ruimer vallen/gemaakt worden zodat zij gedragen kunnen worden als het paard al gezadeld is. Geen idee of die info klopt hoor :-)
Zijn de dralons ook niet wat langer? Van boven naar beneden gekeken bedoel ik dan.

Ik vind ze over het algemeen genomen wel erg mooi.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 91 bezoekers