Wanneer nieuw zadel laten aanmeten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Wanneer nieuw zadel laten aanmeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:19

Hoi bokkers,

Ik ben aan t rondkijken voor een nieuw paard. Nu ben ik ook even heel praktisch aan het nadenken.

Wanneer hebben jullie een zadel laten aanmeten door een zadel passer? Meteen toen jullie het paard hadden of later pas? Vooral bij een jonkie die nog geen spieren heeft, kun je eigenlijk toch nog niet meteen op maat laten maken?

Ik heb nog een zadel liggen, maar daar wil ik uiteindelijk niet mee verder. Ik moet zeggen dat als ik een paardje gekocht heb ik, financieel gezien, niet gelijk dezelfde week een zadel van 1000 euro kan aanschaffen.

En wat zijn de kosten om een zadel te laten aanmeten?


Anoniem

Re: Wanneer nieuw zadel laten aanmeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:25

Als je wel een paard koopt maar geen bijpassend zadel dan is de kans klein dat je met een passend zadel op de rug van je paard klimt. Dan is goedkoop vaak duurkoop, want voor je het weet moet je er dan een osteopaat bijhalen omdat je paard last krijgt van zijn rug.

Wat je zou kunnen proberen is een paard + zadel in één koop te kopen, en vervolgens wel zelf nog even de zadelmaker/passer erbij halen om te checken of het nog echt goed past en of de kussens nog bijgevuld moeten worden. Dan ben je het goedkoopste uit.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Wanneer nieuw zadel laten aanmeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:28

Voor een jong paard een tweedehands zadel met het liefst een verwisselbare boom. Wel laten checken door zadelmaker.

Als paard uitgegroeid is en goed in de bespiering zit zou ik pas een zadel op maat laten maken.


Anoniem

Re: Wanneer nieuw zadel laten aanmeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:12

Dank voor de antwoorden, degene die ik op t oog heb word helaas zonder zadel verkocht...

FemkeVH

Berichten: 101
Geregistreerd: 08-04-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:17

Toen ik mijn paard kocht was hij 4, bijna 5 jaar. Toen is er meteen en nieuw opgemeten en passend zadel gekomen.
Bij de zadelmaker is de afspraak gemaakt dat we, mocht het zadel door verandering in bouw en bespiering niet meer passen ondanks het bijvullen, het zadel mogen omruilen en er een ander goed passend zadel voor in de plaats krijgen (met wat bijbetaling vanuit onze kant natuurlijk). Het 'oude' zadel neemt de zadelmaker dan weer terug.

scrabbel

Berichten: 931
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Wanneer nieuw zadel laten aanmeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:41

Ik zou eerst met een tweedehands zadel beginnen. deze iets te groot laten aanmeten door de zadelmaker. In het begin kun je dan met een bontje rijden om de extra ruimte op te vullen. Gaat het paard meer spier opbouwen dan het bontje eronder vandaan.

Teach me how to fight and I will show you how to win :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Julia96_, AhrefsBot, just_kiki, spruitje12, Stanleytje en 14 bezoekers