Op zoek naar het ideale bit. Kapotte mondhoeken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snissje
Berichten: 1560
Geregistreerd: 27-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:22

germie schreef:
snissje schreef:
Hoe is jullie ervaring met myler?

Ik. Ook geen fijne bitten voor mijn paard. Eerst dacht ik van wel, maar ze blijft kauwen, gewoon tong links, tong rechts, over het bit enz. Geen verzet, maar men wil het ook niet zien in een proef. Zowel level 1 als 2. Ik had de dunne. Paard loopt nog steeds het beste op een 23 mm enkelgebroken bustrens. Hoe dikker het bit hoe beter. Of nog beter bitloos.


Ja ik heb een dubbelgroken dikke bustrens geprobeerd dat werkte ook niet. Bitloos doen we wel tussendoor maar ik mag er helaas niet mee starten..

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Re: Op zoek naar het ideale bit. Kapotte mondhoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 10:16

Hoihoi, ik ben ook op zoek naar een fijn bitje... Ze loopt nu op een dubbelgebroken watertrens, maar durft niet echt contact te maken. En zodra jij contact maakt, vermijdt ze dat weer. Ze is helemaal nagekeken. Heb laatst een flexibele trust geprobeerd (bustrens). Liep ze niet heel fijn op, maar durfde wel contact te maken. Niet het ideale bit, maar wel al stuk beter! Nu denk ik eraan om een dubbelgebroken appelbustrens te kopen. Dan heeft ze niet dat ijzer, maar wel gebroken en een busje. Hebben jullie ervaring hiermee, en kunnen jullie bitjes aanraden?

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:02

snissje schreef:
Dit heb ik geprobeerd maar het werkt dus niet :( Dan ga ik toch twijfelen of het wel het probleem is dat de lip er tussen gaat. Want dat zo niet moeten kunnen met de bitbandage en toch qas ze weer open..


Balen zeg -O-

snissje
Berichten: 1560
Geregistreerd: 27-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:32

SGorter schreef:
Hoihoi, ik ben ook op zoek naar een fijn bitje... Ze loopt nu op een dubbelgebroken watertrens, maar durft niet echt contact te maken. En zodra jij contact maakt, vermijdt ze dat weer. Ze is helemaal nagekeken. Heb laatst een flexibele trust geprobeerd (bustrens). Liep ze niet heel fijn op, maar durfde wel contact te maken. Niet het ideale bit, maar wel al stuk beter! Nu denk ik eraan om een dubbelgebroken appelbustrens te kopen. Dan heeft ze niet dat ijzer, maar wel gebroken en een busje. Hebben jullie ervaring hiermee, en kunnen jullie bitjes aanraden?


Probeer even de flexisoft watertrens! Met de bustrens sluit je ze net teveel op waardoor ze dan niet helemaal fijn worden. Met de watertrens heb je net wat meer bewegelijkheid maar wel die fijne verbinding!

xLiez

Berichten: 1893
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:26

snissje schreef:
Hoe is jullie ervaring met myler?


Ik heb na lang zoeken voor een fijn bit uiteindelijk een Myler gekocht. Mijn pony heeft heel weinig ruimte in zijn monden was steeds druk bezig met zijn tong. Eruit drukken of mond open. Toen een Myler getest en daar liep hij heel erg fijn op. Rij er nu meer dan een jaar mee en ben erg blij met het bit, heb een level 2.