Ervaringen met Deuber zadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sasja0705
Berichten: 1973
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:33

Nou, ik ben nog steeds "verliefd" op mijn zadel.
Bij mij hing die door tijdsgebrek ook nu weer wekenlang in de kast. Van het weekend eindelijk weer opgestapt, zalig :-)
Er is alleen een minpuntje : ik vind geen passend hoofdstel :-(
Westernhoofdstellen vind ik te breed als ze mooi getooled zijn en spaanse vind je niet getooled, grrr
:+

hoefijzer

Berichten: 686
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:41

sasja0705 schreef:
Er is alleen een minpuntje : ik vind geen passend hoofdstel :-(
Westernhoofdstellen vind ik te breed als ze mooi getooled zijn en spaanse vind je niet getooled, grrr
:+


Die kan je dan bij mensen zoals ik laten maken. :)

Ik heb er in de tussentijd ook een gekocht en ben er erg blij mee. Na een rondje zadelpassers bleek Deuber gewoon de beste pasvorm te hebben voor mijn paard. Of beter gezegd, het was het enige wat paste. Ik heb uiteindelijk een Ronda deluxe gekocht tweedehands.
Qua zit is hij perfect, de houding is ideaal voor mij. Het zadel ligt stevig en geeft een stabiele zit wanneer het paard onverwacht draait terwijl het ook heel vrij en minimalistisch voelt. Een metertje springen gaat ook gemakkelijk. Ik had liever een el campo shorty gehad omdat die nét wat mooier past, maar die zijn nog wel heel schaars tweedehands. Wie weet in de toekomst.

Nog een goede tip trouwens voor wie er een tweedehands zou willen kopen: Sued sattel in duitsland heeft diverse tweedehands modellen en oude showroommodellen te koop die vaak heel gunstig geprijsd zijn. Ze hebben geen probleem om de zadels op te sturen en zijn heel behulpzaam. Zowel deubers als startrekks zitten er tussen.
https://www.sued-sattel.de/s%C3%A4ttel/gebraucht-musters/

OlympicOrry

Berichten: 592
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:50

Zoals ik eerder in dit topic vertelde heb ik ook een deuber (amarant) besteld.
Ik heb er 3 maandjes op moeten wachten maar dat heb ik er helemaal voor over :D
Ik heb intussen 3 maandjes met het testzadel mogen rijden. Ik heb er een week op rondgetrokken en dus veel uren in het zadel gezeten en kan zeggen dat ik er helemaal van overtuigd ben.
Nu komt mijn zadel normaal deze week binnen en komen ze hem passen.
Ik heb zo'n paard dat winter en zomer een boommaat kan verschillen zelf in een seizoen kan het verschillen, zo handig dat je gewoon zelf kan verstellen.

sasja0705
Berichten: 1973
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:11

@ hoefijzer: weet ik :D
Maar in mijn planning zit in toekomst zelf te maken ( mits geld/tijd/geduld en vooral iemand die het mij kan leren ) :j

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:22

OlympicOrry schreef:
Zoals ik eerder in dit topic vertelde heb ik ook een deuber (amarant) besteld.
Ik heb er 3 maandjes op moeten wachten maar dat heb ik er helemaal voor over :D
Ik heb intussen 3 maandjes met het testzadel mogen rijden. Ik heb er een week op rondgetrokken en dus veel uren in het zadel gezeten en kan zeggen dat ik er helemaal van overtuigd ben.
Nu komt mijn zadel normaal deze week binnen en komen ze hem passen.
Ik heb zo'n paard dat winter en zomer een boommaat kan verschillen zelf in een seizoen kan het verschillen, zo handig dat je gewoon zelf kan verstellen.


Ik neem aan dat het zadel inmiddels binnen is.
Hoe bevalt het? :D
Is het heel stug geweest in het begin of valt dat allemaal wel mee?

Ben nu naar een hoofdstel aan het kijken, maar moet heel eerlijk zeggen dat het kriebelt om er ook een zadel bij te nemen.
Echter durf ik het nog niet omdat hij nog aan het groeien is.. Staat nog helemaal niet echt in training. Zal over een jaar pas fanatieker gepakt worden en dit jaar rustig door rijden.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:28

Ik heb een deuber zadel te koop (zie mijn onderschrift). Echt zo goed als nieuw en een ruim verstelbare flexibele boom. Prima voor een paard in de groei. Helaas dacht mijn eigen paard daar anders over. Die wil alleen een bbp :\

OlympicOrry

Berichten: 592
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:38

Zie dat ik vergeten antwoorden heb. Mijn zadel bevalt me nog steeds prima! Pasvorm ideaal en wat een kwaliteit! Niet stug in tegendeel mooi soepel leer. Ik heb hem nu van eind september in gebruik en rijd er nog steeds vrolijk mee rond. Heb er de prijs meer dan voor over gehad want ik heb eindelijk het juiste zadel gevonden.

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:59

OlympicOrry schreef:
Zie dat ik vergeten antwoorden heb. Mijn zadel bevalt me nog steeds prima! Pasvorm ideaal en wat een kwaliteit! Niet stug in tegendeel mooi soepel leer. Ik heb hem nu van eind september in gebruik en rijd er nog steeds vrolijk mee rond. Heb er de prijs meer dan voor over gehad want ik heb eindelijk het juiste zadel gevonden.


Wat fijn, goed om te horen!
Door wie heb je toen het zadel laten passen?
Ook door sued sattel? Lijkt me zo een afstand van midden/zuid Duitsland!

OlympicOrry

Berichten: 592
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 00:17

Equimaro heeft hem gepast. Heel tevreden over!

Ziezo_X
Berichten: 389
Geregistreerd: 07-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:17

Weet één van jullie toevallig of de zadelboom en panelen van de barock type zadels zoals El Campo hetzelfde zijn als die van de Quantum modellen?

Het is beide de aanpasbare Ultra-Flex-Tree en ook de maatvoering lijkt volgens de DB website nagenoeg gelijk. (Zitmaten evenals de opties voor kanaalbreedte en paneeldikte).

En weet toevallig ook iemand hoe de kale boom eruit ziet? Heeft deze meer een westernvorm of juist een Engelsevorm?

Alvast bedankt voor de info!

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:28

De vorm van de boom van de El Campo is iets anders dan die van de Quantum modellen. De El Campo is iets smaller in de head van het kopijzer (meer v-vorm en de quantum meer u-vorm). De boom zit tussen engels en western in qua vorm, en is van kunststof. De andere barokke zadels (m.u.v. de Impuls en de Doma) hebben ook een U-head.

Ziezo_X
Berichten: 389
Geregistreerd: 07-10-07

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 14:01

Melrovers bedankt! De Quatum (evt. Western) is dan echt het type zadel waar ik al lange tijd naar opzoek ben. Van de week kan ik een El Campo passen, maar ik denk dat die veel te krap bij de schoft gaat zitten als de boom een v-vorm heeft. Ik heb van de week een mail gestuurd voor een pasconsult voor de Quantum ;)

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 14:23

Ik volg dit topic trouwens ook, heb nu een Startrekk Espaniola en de El Campo én de Impuls vind ik écht prachtige zadels.

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:32

Vandaag is hier Hipica langs geweest om te passen.
Eindelijk kon ik de Impuls passen!
Voor mij wel heer erg wennen aangezien ik boomloos gewenst ben.
Uiteindelijk is er twijfel tussen de Impuls en nog een klassieker zadel.

Alleen waren alle zadels S2 die ik gepast heb. Voor de Impuls was mijn kont net te groot met een S2...
Ik vroeg me af of iemand hier een impuls s3 heeft die ik proef zou kunnen zitten om zeker te weten dat deze me wel gaat passen?

Anoniem

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:07

Wat leuk dat je een passessie hebt gehad! S3 zadels zijn in Nederland vrij schaars, al was het alleen maar omdat Deuber sowieso vrij zeldzaam is hier.
Wat vond je paard ervan?

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:24

xyzutu2 schreef:
Wat leuk dat je een passessie hebt gehad! S3 zadels zijn in Nederland vrij schaars, al was het alleen maar omdat Deuber sowieso vrij zeldzaam is hier.
Wat vond je paard ervan?

Hmm ik dacht al zo iets te zien.
In DE bij Sued Sattel zijn toevallig wel alle impuls zadels die ze hebben staan S3 waarschijnlijk omdat hij minder ruim valt.

Wat vinden jullie van de schouder vrijheid, voldoende?
En denk je dat een s3 gaaf passen als ik zo in een S2 zat. Patricia zei van wel, maar een halve inch lijkt me zo weinig schelen...
Afbeelding

Hij reageerde er verder goed op, geen problemen. Maar we zijn nog niet super ver met rijden dus echt een gedetailleerde weergave van waar ik tegen aan loop, of wat niet, kan ik nog niet echt maken. Want hij vind veel dingen gewoon nog lastig en dat ligt niet aan het zadel haha.

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:41

Hier ook een tevreden bezitter van een Startrekk Espaniola (Nathaly Penquitt). Heel erg fijn en comfortabel zadel. Ivm overstap naar westernzadel nu te koop, zie mijn advertentie op de bokt markt.

Afbeelding

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:36

KellyR schreef:
xyzutu2 schreef:
Wat leuk dat je een passessie hebt gehad! S3 zadels zijn in Nederland vrij schaars, al was het alleen maar omdat Deuber sowieso vrij zeldzaam is hier.
Wat vond je paard ervan?

Hmm ik dacht al zo iets te zien.
In DE bij Sued Sattel zijn toevallig wel alle impuls zadels die ze hebben staan S3 waarschijnlijk omdat hij minder ruim valt.

Wat vinden jullie van de schouder vrijheid, voldoende?
En denk je dat een s3 gaaf passen als ik zo in een S2 zat. Patricia zei van wel, maar een halve inch lijkt me zo weinig schelen...
[ [url=m/wx9ns8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij reageerde er verder goed op, geen problemen. Maar we zijn nog niet super ver met rijden dus echt een gedetailleerde weergave van waar ik tegen aan loop, of wat niet, kan ik nog niet echt maken. Want hij vind veel dingen gewoon nog lastig en dat ligt niet aan het zadel haha.


Nou ben ik geen zadelpasser, maar wat maakt dat je een s3 wilt?
Wat voor mij opvalt is dat je een beetje in stoelzit komt te zitten, maar daarvan denk ik persoonlijk eerder dat je naar de beugelophanging moet kijken of de 'algehele' zit van het zadel(wat je misschien weinig veranderd als je het een maat groter maakt)
Nu zeg ik er echt bij, dat is wat ik zo 1,2,3 op de foto zie, kan een moment zijn, en jij kan het heel anders ervaren, of een duidelijke uitleg van Patricia erbij gehad hebben!

Anoniem

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:37

Lastige van een S3 is inderdaad dat de cantle/lepel ook iets verder naar achteren schuift en dan loop je het risico dat je in een stoelzit terecht komt als je in deze S2 ook al niet echt met de hakken onder de billen kunt komen. Ik heb trouwens het idee dat je been zelf ook de beugel wat verder naar voren duwt (schuine beugelriemen), dus het zou zomaar kunnen dat als je je benen ontspannen omlaag laat hangen dat je de hakken ook netjes op een lijn onder de heupen komen, onafhankelijk of je in een S2 of S3 zit. :)

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:00

Maar de beugelophanging kan gewoon naar achteren bij Deuber, dat is geen probleem.

Anoniem

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:27

Dat moet je dan denk ik door Deuber zelf laten doen? Mijn oude Deuber had volgens mij maar 1 punt voor de beugelophanging.

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:09

Volgens mij hing er daar inderdaad maar 1 punt dat niet verschoven kon worden.
Heb een uitgebreid antwoord gehad van xzutu2 op in na wat toelichting wat ik nog even goed moet analyseren :)

De beugels hier hingen op mijn maat maar voelen op de 1 of andere manier een gaatje korter. Moeders is alleen vergeten een nieuwe foto te maken toen de beugels een gaatje langer zaten.

Hoop twijfel om mijn droomzadel te bestellen...

Anoniem

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:15

Je beugelmaat hangt ook erg af van de vorm van het zadel, dat kan ook meespelen. Ik heb net ons droomzadel besteld en dat laat je benen zo natuurlijk in een lange, dressuurmatig correcte houding vallen dat iedereen die hem hier testte de beugelriemen zo'n 2-3 gaatjes langer moest maken. Dus langere beugelriemen nodig hebben kan ook juist heel positief zijn, wie weet is het toch je droomzadel. :)

Ik had zelf een Deuber S2 en daarvan zat de beugelriemophanging voor mij ook toevallig op de juiste plek. Zijn er geen andere Deuber vertegenwoordigers in Nederland die een S3 hebben? Anders is het misschien de moeite waard om een vertegenwoordiger uit Duitsland deze kant op te halen. Ik weet niet precies waar je zit, maar er zijn wel Duitsers die af en toe een stukje Nederland meenemen. Het lijkt mij persoonlijk best lastig om een S3 te bestellen als je alleen in een S2 hebt kunnen rijden. Net zoals het mij lastig lijkt om het effect van een verder naar achteren gerichte beugelophanging te visualiseren als je alleen op een zadel met een wat meer voorwaartse beugelophanging hebt kunnen rijden. Dan zijn het toch best dure zadels. Maar zo mooi... :~

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:02

Er staat een 2ehands in DE te koop bij Sued Sattel maar ik heb het idee dat die hem niet over de grens van sturen voor een restrictie als er voor hem niks in zit.

Patricia heeft wel beloofd dat ik het zadel terug mag geven als ik binnen 2 weken beslis dat het niet okay is, met een klein afkoop bedrag, wat ik er wel voor over heb.
Maar ik weet dan ook niet of ze zo verevening gezind is als ik toch een S2 bestel :') maar ben wel vrij zeker dat ik de S2 impuls net te krap vond.

En wat jij hebt gezegd over dat het zadel wat omhoog staat zou best kunnen. Deuber heeft net een aantal foto's van de Impuls op hun mustang geplaatst daar lijkt hij ook zo te staan. Ik heb haar zelf er verder niet over gehoord.
Iets meer advies was wenselijk maar Ja. Ik zit nu ook met vragen na het kijken die ik toen niet had pff

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:18

Sas67 schreef:
Hier ook een tevreden bezitter van een Startrekk Espaniola (Nathaly Penquitt). Heel erg fijn en comfortabel zadel. Ivm overstap naar westernzadel nu te koop, zie mijn advertentie op de bokt markt.

[ [url=m/RD3PEF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hey mijn oude zadel! :)