Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 21:04


Unleash

Berichten: 1051
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 23:01

Heeft iemand ervaring met de Bucas therapy sjaal voor mensen?
Ik heb nek en schouderklachten. Als die sjaal bij mezelf werkt koop ik de deken sowieso ook voor mijn paard :)

Induna

Berichten: 702
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 07:42


MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 07:52

Kan geen advies geven, want vind de foto's niet duidelijk genoeg. Wel dat er bij bucas gewoon verschil zit tussen verschillende modellen en ik dus niet overal dezelfde maat bij heb
Mijn ervaring is dat de andere dekens ook anders werken of zelfs geen verschil bij mijn paarden helaas.

Induna

Berichten: 702
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 08:03

MyWishMax schreef:
Kan geen advies geven, want vind de foto's niet duidelijk genoeg. Wel dat er bij bucas gewoon verschil zit tussen verschillende modellen en ik dus niet overal dezelfde maat bij heb
Mijn ervaring is dat de andere dekens ook anders werken of zelfs geen verschil bij mijn paarden helaas.


Bedankt voor je reactie.
Ik ga nieuwe foto's maken (winkel vroeg er ook om) vandaag.

De bucas therapy werkt wel bij jouw paard?

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 08:06

Ja, ik heb de oude / eerste recuptex en die werkt al jaren heel goed. Maar wel als onderdeken dus, ik heb niet de waterdichte versies. Te duur om nu alle dekens te vervangen :+

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 08:18

Ik heb dus ook problemen met dat bucas niet valt zoals hoort. En dus is zelfs de kleinste maat te groot. En dan praat ik over twee turnout dekens maat 107. Zelfs mijn pony met onderlengte 110 verzuipt erin. Dus aan de hand daarvan ook nog geen recuptex besteld. Ik zou er wel graag 1 willen voor Alex, maar die zit dus in maat 105. En er zijn nu kleinere, maar dat is dus maat 100 en gaat dus net aan te krap zijn. Dus mijn ervaring is ook dat turnout dekens van bucas een maat groter vallen. Liners/onderdekens weet ik niet, want ik koop dus geen bucas weer. Ze zijn me te duur om even te proberen. Voor zover mij bekend is, is er ook geen ander merk met kleine maatjes magneet dekens.

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 08:22

Het grappige is dat mijn smartex kleiner is als de recuptex in mijn geval. Zelfde maat, maar de recuptex is groter/langer. Als ik het opnieuw moest kopen kocht ik die een maat kleiner, terwijl alle regendekens, zowel 0 gram als dikker en dus smartex en andere modellen allemaal dezelfde maat hebben. Alleen vliegendeken een maat kleiner.

MaritB

Berichten: 8626
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 09:06

Jorex schreef:
Ik heb dus ook problemen met dat bucas niet valt zoals hoort. En dus is zelfs de kleinste maat te groot. En dan praat ik over twee turnout dekens maat 107. Zelfs mijn pony met onderlengte 110 verzuipt erin. Dus aan de hand daarvan ook nog geen recuptex besteld. Ik zou er wel graag 1 willen voor Alex, maar die zit dus in maat 105. En er zijn nu kleinere, maar dat is dus maat 100 en gaat dus net aan te krap zijn. Dus mijn ervaring is ook dat turnout dekens van bucas een maat groter vallen. Liners/onderdekens weet ik niet, want ik koop dus geen bucas weer. Ze zijn me te duur om even te proberen. Voor zover mij bekend is, is er ook geen ander merk met kleine maatjes magneet dekens.


Mijn pony heeft maat 4.3 maar van recuptex had ik eerst een4.0 niet ideaal, maar prima genoeg voor het recuptex gedeelte (onderdeken dan he, geen outdoor want die vind ik niet in haar maat)

Als die iets te klein is lijkt he me geen ramp, ik gebruik m voor en na training en op trailer. Ik heb later een 4.6 overgenomen, die is echt te groot.. Maar goed, het werkt wel :)

Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 11:16

Als je hem niet gebruikt als onderdeken kan je ook de walker kopen. Ik vind die echt ideaal, ik kon geen juiste pasvorm vinden in de coolers.

Induna

Berichten: 702
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Wormer

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 12:58

Mijn dame gaat er 24/7 mee lopen. Dus moet wel echt goed passen.
Heb ondertussen nieuwe foto's in het topic gezet.

De winkel zegt, adhv de foto's, dat de deken past

MaritB

Berichten: 8626
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 08:53

Slmt9 schreef:
Als je hem niet gebruikt als onderdeken kan je ook de walker kopen. Ik vind die echt ideaal, ik kon geen juiste pasvorm vinden in de coolers.


Als die er toch eens was in kleine maatjes :Y)

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:14

Ja pasvorm is altijd echt afhankelijk van je paard. Het is immers geen maatwerk, ze moeten echt in het model passen en de maten daaran gekoppeld. En ja dat durft wel eens te verschillen
Zelf wel tevreden van bucas (zowel de winterdekens als de recuptex) Maar van dat laatste verwacht ik ook geen grote wonderen, wel een extra richting doorbloeding ofzo. Sommige mensen verwachten (als je ze hoor spreken)er teveel van.

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:41

Eens bulck. Die extra warmte of wat het dan ook is werkt hier fijn. Fijner als gewoon extra deken, maar als er echt klachten zijn gaan ze niet ineens weg door een deken.

Induna

Berichten: 702
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:13

bulck schreef:
Ja pasvorm is altijd echt afhankelijk van je paard. Het is immers geen maatwerk, ze moeten echt in het model passen en de maten daaran gekoppeld. En ja dat durft wel eens te verschillen
Zelf wel tevreden van bucas (zowel de winterdekens als de recuptex) Maar van dat laatste verwacht ik ook geen grote wonderen, wel een extra richting doorbloeding ofzo. Sommige mensen verwachten (als je ze hoor spreken)er teveel van.


Dat is helemaal waar. Niet elk paard zal in een bucas passen.
Een maat kleiner zit gelijk stuk beter.
Alleen lijkt hij iets wijd bij de hals, hoe is jullie ervaring daarmee ivm inregenen?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik verwacht ook geen wonderen van de recuptex, maar merk wel dat het iets doet. Ze is er zen onder☺️

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:31

Ik vind deze juist mooi zitten!

Mijn pony is er ook altijd heel relaxed onder en of t tussen mijn oren zit of niet. Ik vind dat ze er soepeler van opstart :+

Denk dat inregenen minimaal is en anders op hele heftige dagen een hals erop?

Induna

Berichten: 702
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Wormer

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:53

Ohja, een hals. Goed idee! ☺️

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 16:06

Ik heb op hele natte dagen een hals en sowieso in de winter standaard. Maar in regenen valt hier heel erg mee of eigenlijk niet van toepassing. Hooguit dat het via de hals iets naar binnen druipt, maar dat heeft niks te maken met de deken zelf

Hij lijkt idd mooi te zitten. Lang zat aan de achterkant lijkt het, dat moet je bij geen enkele deken langer willen.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 01-10-23 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneV
Berichten: 8777
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 16:06

over het algemeen staan ze toch met hun kont naar de wind als het regent en ik denk dat als ze hem even op heeft dat hij nog wel wat naar achteren schijft en dan beter aansluit

Induna

Berichten: 702
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Wormer

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 16:30

Hij is indd lang zat de deken;
Afbeelding

Had ik niet verwacht, andere merken heeft ze 175 en dit is een 165

Bedankt voor het mee kijken en de reacties. Dan hou ik de deken!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 16:49

Heeft iemand ook de recuptex deken en de outdoorvariant van de recuptex? Zit tussen beide dekens nog verschil qua maat? Omdat er wel verschil zit tussen de verschillende Bucas modellen.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:22

Ja daar zit zeker verschil in. Mijn paard heeft maat 175 van de outdoordekens maar moet een maat groter van de mesh deken

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 22:00

Ik heb wel dezelfde maat maar de outdoor deken valt wel duidelijk ruimer, heb getwijfeld om deze een maat kleiner te nemen maar ik denk dat die weer net iets aan de krappe kant zal zijn…

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 22:27

Ik heb de outdoor dekens en de light deken maar ze vallen allemaal hetzelfde.
Super fijne dekens mijn oudje 30+ heeft zijn outdoor light deken net weer op gekregen.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:01

Voor de outdoordekens gebruikers, welke grams gebruiken jullie t meeste? Ik kan een 150grams via mp overnemen die zgan is maar vooruit kijkend op de Bf korting scheeld het dan weer niet zoveel met een nieuwe turnout light.

En merken jullie verschil?

Ik heb namelijk al een atlantic 50gram en een recuptex staldeken liggen dus twijfel of t t geld waard is en ik niet net zo goed de gewone recuptex er onder kan doen.
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 16-10-23 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt