Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:07

Ik heb vandaag voor het eerst de zomervariant op gedaan, aangezien de normale wel een beetje warm is nu.
Ben benieuwd of de zomervariant net zo werkt als de gewone :D

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:00

Ik was hem in een special deken waszak. En dan komen er geen haren in je wasmachine :D ik haal de haren er nooit af :o

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:08

Sjafrane schreef:
Ik was hem in een special deken waszak. En dan komen er geen haren in je wasmachine :D ik haal de haren er nooit af :o

Kun je daar maybe link van plaatsen :o ?
Ik normaal ook nie bij dekens maar had nu geen keuze, zoveel haar, als extra matje -O- .
Snap niet dat ze daar niet gewoon gladde stof aan doen ipv soort fleece idee maar ja!

celinetsjil

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 05:32

Banyu schreef:
Welke hals raden jullie aan voor een 6.3 (191)?


[ [url=m/GR1RU5.jpg]Afbeelding[/url] ]


M heb k ook bih mijn haff L word echt te lang of haar hoofd moet ook bedekt zijn haha

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:22

Ligt aan je paard. Voor een haf zou ik maat M pakken, mijn KWPN merrie heeft maat L nodig.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:08

Wat ik me toch afvraag, ze zeggen als staldeken en onderdeken te gebruiken.

Nu vraag ik me af, als staldeken wordt die dekens ook vies.

Kan de mesh dan ook als een "vliegendeken" gebruikt worden, of zie ik dat verkeerd? :oo

celinetsjil

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:53

Banyu schreef:
Wat ik me toch afvraag, ze zeggen als staldeken en onderdeken te gebruiken.

Nu vraag ik me af, als staldeken wordt die dekens ook vies.

Kan de mesh dan ook als een "vliegendeken" gebruikt worden, of zie ik dat verkeerd? :oo


Dat wil ik ook graag weten :D de zijkanten kan zeker de bovenkant word denk ik alleen warm als de zon erop staat :O

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:46

celinetsjil schreef:
Banyu schreef:
Wat ik me toch afvraag, ze zeggen als staldeken en onderdeken te gebruiken.

Nu vraag ik me af, als staldeken wordt die dekens ook vies.

Kan de mesh dan ook als een "vliegendeken" gebruikt worden, of zie ik dat verkeerd? :oo


Dat wil ik ook graag weten :D de zijkanten kan zeker de bovenkant word denk ik alleen warm als de zon erop staat :O


Wel voor even, maar het lijkt me niet fijn als je paard 24/7 die deken op heeft, dan worden alle spieren toch ook 24/7 geactiveerd?

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:47

Even ander vraagje: Doen jullie de deken eigenlijk ook na het trainen op? Heeft dit wel zin?

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:49

Ik doe de deken alleen na een intensive training/les op tegen eventuele spierpijn. Bij een lichte training eigenlijk nooit. Dan alleen voor de training.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:09

De hals vd rambo duo is 92 cm.

En deken zelf is ook een 6.3

Anoniem

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:17

Ik ga hem straks voor het eerst gebruiken. Merrie is erg hengstig nu dus vrij narrig met zadel opdoen + opstappen, dus ben heel erg benieuwd!

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:27

is er ook een zomer deken in dit concept. Of iets wat ik in de wei op kan doen.
Mooiste zou zijn die ik in de winter ook onder de deken kan doen.
Voorkeur gaat uit naam rambo omdat ik daar alle dekens van heb

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:20

Rambo heeft de ionic. Ik heb de katoenen staldeken. :)

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:47

Zo, even gebeld met de Divoza. Ze zouden mijn gewone recuptex deze week versturen, maar ik kwam een nog goedkopere tegen die ik vanavond ga halen dus de Divoza gaat me nu de zomerversie sturen. Ben ik in één keer klaar. :D

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:33

Banyu schreef:
De hals vd rambo duo is 92 cm.

En deken zelf is ook een 6.3


Maat M, dus?

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:34

maar is er een ionic deken van rambo geschikt om de hele dag op te hebben zowel onder een winterdeken of alleen de ionic deken. Is hij stevig genoeg om in de wei te worden gedragen

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:50

Ja en ja. Er zijn verschillende soorten. Ik heb de katoenen staldeken zodat ik hem ook nog in de wei op zou kunnen houden overdag.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:55

koetjeboe schreef:
maar is er een ionic deken van rambo geschikt om de hele dag op te hebben zowel onder een winterdeken of alleen de ionic deken. Is hij stevig genoeg om in de wei te worden gedragen


Google :)*

De ionic liner draagt mijn paard 24/7. Echter is die 100gr gevoerd, dus nu al een tijdje niet meer.
Maar in die tijd is het ook warmer geworden en wordt de doorbloeding sowieso al meer gestimuleerd. Dan vind ik hem dus niet nodig. Zeker nu met het zonnetje zie ik er geen toegevoegde waarde van.
Mocht ik het voor training wel willen gebruiken, dan heb ik de fedimax uitrijddeken om vooraf en nadien op te leggen.

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:30

Jotoma schreef:
koetjeboe schreef:
maar is er een ionic deken van rambo geschikt om de hele dag op te hebben zowel onder een winterdeken of alleen de ionic deken. Is hij stevig genoeg om in de wei te worden gedragen


Google :)*

De ionic liner draagt mijn paard 24/7. Echter is die 100gr gevoerd, dus nu al een tijdje niet meer.
Maar in die tijd is het ook warmer geworden en wordt de doorbloeding sowieso al meer gestimuleerd. Dan vind ik hem dus niet nodig. Zeker nu met het zonnetje zie ik er geen toegevoegde waarde van.
Mocht ik het voor training wel willen gebruiken, dan heb ik de fedimax uitrijddeken om vooraf en nadien op te leggen.


Ik kan googlen tot ik een ons weeg ,
de liner ken ik maar ik zoek dus een deken die ik zonder buiten deken op kan doen.
Dus van zich zelf al singels heeft en stevig is.
Als ik google staat er wel bij welke mooie eigenschappen de deken heeft maar het word mij niet duidelijk hoe stevig hij is.

celinetsjil

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:52

Ik kan googlen tot ik een ons weeg ,
de liner ken ik maar ik zoek dus een deken die ik zonder buiten deken op kan doen.
Dus van zich zelf al singels heeft en stevig is.
Als ik google staat er wel bij welke mooie eigenschappen de deken heeft maar het word mij niet duidelijk hoe stevig hij is.






--—---------------------
De ligt van de bucas heeft buiksingels en blijft super liggen en kan ook met dit weer prima op zit nu in Spanje dus de deken even af als ik terug ben ga ik kijken of ik hem als vliegendeken kan gebruiken weet alleen niet of hij echt tegen de hitte kan in de echte zomer mis word de bovenkant dan te heet maar dat is uittesten

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:43

Ik zat nog steeds te wachten op mijn Recuptex, vandaag met de winkel gebeld hoe het zat. Maar ze hadden nog steeds geen bevestiging gekregen van Bucas over verzending. Ik dus netjes voorgesteld om in dezelfde prijscategorie te blijven om de light variant dan op te sturen. Mochten ze die wel binnen krijgen. Werd ik net opgebeld of ik zonder bijbetaling geen catago fir tech healing deken wilde proberen. Zelfde systeem als de Bucas recuptex alleen dan ook op de borst de draden ipv alleen maar de rug en dan mesh aan de zijkanten die wel wat meer dicht waren. Past hij niet of geeft hij niet dezelfde reactie als de gepaste Recuptex dan mag ik hem gewoon terug sturen. Dus zeker een super actie van de winkel.

Vroeg me alleen af of jullie al van dit deken hebben gehoord en er eventueel al ervaringen mee hebben.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:46

Moonlight17 schreef:
Ik zat nog steeds te wachten op mijn Recuptex, vandaag met de winkel gebeld hoe het zat. Maar ze hadden nog steeds geen bevestiging gekregen van Bucas over verzending. Ik dus netjes voorgesteld om in dezelfde prijscategorie te blijven om de light variant dan op te sturen. Mochten ze die wel binnen krijgen. Werd ik net opgebeld of ik zonder bijbetaling geen catago fir tech healing deken wilde proberen. Zelfde systeem als de Bucas recuptex alleen dan ook op de borst de draden ipv alleen maar de rug en dan mesh aan de zijkanten die wel wat meer dicht waren. Past hij niet of geeft hij niet dezelfde reactie als de gepaste Recuptex dan mag ik hem gewoon terug sturen. Dus zeker een super actie van de winkel.

Vroeg me alleen af of jullie al van dit deken hebben gehoord en er eventueel al ervaringen mee hebben.


Ik heb nooit van die deken grhoord. Zag ineens wel overal de BOT tegenkomen.

Welke maat en waar heb je besteld? Stond je misschien op de wachtlijst en dat je er net niet bij zat? Dan zou dat het verklaren natuurlijk.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:34

Moonlight17 schreef:
Ik zat nog steeds te wachten op mijn Recuptex, vandaag met de winkel gebeld hoe het zat. Maar ze hadden nog steeds geen bevestiging gekregen van Bucas over verzending. Ik dus netjes voorgesteld om in dezelfde prijscategorie te blijven om de light variant dan op te sturen. Mochten ze die wel binnen krijgen. Werd ik net opgebeld of ik zonder bijbetaling geen catago fir tech healing deken wilde proberen. Zelfde systeem als de Bucas recuptex alleen dan ook op de borst de draden ipv alleen maar de rug en dan mesh aan de zijkanten die wel wat meer dicht waren. Past hij niet of geeft hij niet dezelfde reactie als de gepaste Recuptex dan mag ik hem gewoon terug sturen. Dus zeker een super actie van de winkel.

Vroeg me alleen af of jullie al van dit deken hebben gehoord en er eventueel al ervaringen mee hebben.

Fir Tech van Catago komt op hetzelfde neer als al die therapiedekens. Catherine Dufour word gesponsord door Catago en bij haar komt heel vaak die deken voorbij op Instagram. Zij is er heel positief over ;)
Je hebt er ook dekjes en zo van ;)

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:24

Banyu schreef:
Moonlight17 schreef:
Ik zat nog steeds te wachten op mijn Recuptex, vandaag met de winkel gebeld hoe het zat. Maar ze hadden nog steeds geen bevestiging gekregen van Bucas over verzending. Ik dus netjes voorgesteld om in dezelfde prijscategorie te blijven om de light variant dan op te sturen. Mochten ze die wel binnen krijgen. Werd ik net opgebeld of ik zonder bijbetaling geen catago fir tech healing deken wilde proberen. Zelfde systeem als de Bucas recuptex alleen dan ook op de borst de draden ipv alleen maar de rug en dan mesh aan de zijkanten die wel wat meer dicht waren. Past hij niet of geeft hij niet dezelfde reactie als de gepaste Recuptex dan mag ik hem gewoon terug sturen. Dus zeker een super actie van de winkel.

Vroeg me alleen af of jullie al van dit deken hebben gehoord en er eventueel al ervaringen mee hebben.


Ik heb nooit van die deken grhoord. Zag ineens wel overal de BOT tegenkomen.

Welke maat en waar heb je besteld? Stond je misschien op de wachtlijst en dat je er net niet bij zat? Dan zou dat het verklaren natuurlijk.


6,9 dus 205 cm in Nederlandse maat. Met dikke korting bij Ruitershoponline gekocht tijdens Black Friday. Ik had eerst de 6.6 besteld maar die was net te klein bij de borst, dus retour gestuurd en de 6.9 besteld. Hun ook besteld bij Bucas. Toen waren er die problemen met leveringen, nu zijn we de nieuwe uitleveringen van Bucas van Februari en Maart al voorbij en mijn deken is nog steeds niet bij het bedrijf binnen gekomen. 24 november was het black friday, dus bestelling bij Bucas is begin december gedaan. Wacht dus al zo ongeveer 4 maanden op een deken. Bedrijf zegt geen reactie te krijgen uit Ierland vanuit het hoofdkantoor van Bucas over de uitlevering.