Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Margarita_

Berichten: 2333
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:04

Zucht. Storing bij post NL. Grote kans dat m'n deken morgen pas komt :-(

celinetsjil

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:46

Hebben er mensen ervaring met de zomer uitvoering onder een vliegendeken?

Aangezien de dekens nu weer afkunnen door het weer gaan de vliegendekens op als het nodig is natuurlijk haha

Maar kan dan de Nash therapie eronder of niet?
En doen mensen dit of echt in de zomer niet dag en nacht om alleen even voor het rijden?

Heb niet altijd tijd om hem 2 uur ervoor op te doen dus dan een dag ervoor zou beter zijn maar weet ook niet of deze dekens alleen opkunnen in de zomer of dat er dan vliegendeken overheen moet

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:53

Begin maart had ik een Recuptex therapy light besteld bij Hypostore en gister kwam hij eindelijk binnen.
Ik vind het wel een mooie kwaliteit deken, de pasvorm was ook goed. Mijn paard heeft normaal gesproken 205 of 6,9” en dat was nu niet anders.

Vandaag heeft mijn paard hem voor het eerst op gehad, 20 minuutjes in de stapmolen.
Morgen heb ik les, dan doe ik hem van te voren vast in de trailer op.
Ik ben heel benieuwd of we er iets van merken.

Afbeelding

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:57

Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen voor mijn mini. Ik twijfel of ik hem te krap vindt. Dit is een 85 bovenlengte, en een maat groter is de 95. Ben bang dat, dat een pyjama gaat worden...

Afbeelding
Afbeelding

Als ze van de grond eet is het zo:

Afbeelding

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:59

Lijkt me heel ongemakkelijk bij het eten van de grond. Het lijken mij hele fijne dekens maar mijn paard heeft een lage halsaanzet en past daarom helaas geen Bucas. Denk dat dat probleem ook voor jouw pony geldt. Een grotere maat gaat daar niet bij helpen, de hoogte van het borststuk blijft hetzelfde..

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:00

Vind hem op je mini toch te klein, denk dat die 95 beter zal liggen. De kont van je pony ligt met deze 85 ook blood, deze mag best bedekt zijn.

celinetsjil

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:10

Myca schreef:
Begin maart had ik een Recuptex therapy light besteld bij Hypostore en gister kwam hij eindelijk binnen.
Ik vind het wel een mooie kwaliteit deken, de pasvorm was ook goed. Mijn paard heeft normaal gesproken 205 of 6,9” en dat was nu niet anders.

Vandaag heeft mijn paard hem voor het eerst op gehad, 20 minuutjes in de stapmolen.
Morgen heb ik les, dan doe ik hem van te voren vast in de trailer op.
Ik ben heel benieuwd of we er iets van merken.

[ [url=m/21UChH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk ben benieuwd of je verschil merkt!
Word hij warm onder de deken of net als een andere deken de warmte of merk je echt duidelijk meer warmte

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:27

@celinetsjil Ik heb eigenlijk geen opmerkelijke dingen gezien. Mijn paard was erg vrolijk, maar dat is hij meestal. Het verschil in warmte voelen vond ik lastig. 20 Minuten in de stapmolen is natuurlijk ‘peanuts’ maar ik durfde niet langer omdat ik al op meerdere plekken heb gelezen dat je het langzaam op moet bouwen.
Mijn plan nu is morgen met deze deken op in de trailer naar les. Dan zou het leuk zijn als we merken dat we korter kunnen inrijden. En na de les gaat hij weer op richting huis.
Overmorgen moet ik nog iets verzinnen en zondag gaan we een buitenrit maken door het bos, duinen en langs het strand. Dat is even verder weg en dan gooi ik de deken weer op in de trailer. Dan ben ik benieuwd of mijn paard maandag last van spierpijntjes heeft.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:43

Mijn deken zit bij deze levering!! :D
Hij wordt vandaag verstuurd zeiden ze aan de telefoon!! *\o/* *\o/*

Toch wel wat fijner. Iets meer zekerheid haha

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:20

Ik wil er een bestellen voor onze oude sok van bijna 28, maar het zal denk ik het handigst zijn om de zomerversie te bestellen? Iemand daar al ervaring mee? :)

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:22

Banyu schreef:
Mijn deken zit bij deze levering!! :D
Hij wordt vandaag verstuurd zeiden ze aan de telefoon!! *\o/* *\o/*

Toch wel wat fijner. Iets meer zekerheid haha

Jij hebt gewoon gebeld dus?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:42

upendo schreef:
Banyu schreef:
Mijn deken zit bij deze levering!! :D
Hij wordt vandaag verstuurd zeiden ze aan de telefoon!! *\o/* *\o/*

Toch wel wat fijner. Iets meer zekerheid haha

Jij hebt gewoon gebeld dus?


Als ze dat aan de telefoon gezegd hebben, wel. ;)

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:47

Ik denk dat ik de gok ga wagen en hem bij de Paardendrogist ga bestellen. Mooie prijs daar.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:57

Banyu schreef:
Als ze dat aan de telefoon gezegd hebben, wel. ;)

Ik bedoel dus dat het nog niet verwerkt was in jouw account. Dus.

Mijne is ook binnen. :7

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:27

Geen idee. Want de ordernummer in mijn account klopt niet. Ondat die geannuleerd is en daarna opnieuw een order aangemaakt met de juiste kortings e.d

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:17

Gulpje schreef:
Ik wil er een bestellen voor onze oude sok van bijna 28, maar het zal denk ik het handigst zijn om de zomerversie te bestellen? Iemand daar al ervaring mee? :)


Ik heb hem net drie dagen in huis. Mijn paard heeft hem 2x om gehad.
Hij ligt mooi, paard is vrolijk, maar het is nog te vroeg om iets te zeggen over de werking.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:59

Voor de mensen met een mini/shetlander die ook een Recuptex hebben, willen jullie je ervaringen hier delen ? O:) Heb hier ook een shet van 80cm en nu die kleine maten er zijn zit ik echt te twijfelen om er ook een aan te schaffen, maar ik wil graag eerst wat ervaringen horen.
Ik men met m’n shet (zometeen ook wedstrijden, dressuur en vaardigheid) en verder dingen als longeren, wandelen, VD. :D

En is het echt nodig om hem steeds 2 uur voor én 2 uur na het trainen op te leggen? Ze staat niet aan huis dus dat gaat hem bij mij écht niet worden helaas..

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:42

Ik heb hem pas 1 dag, dus kan er weinig zinnigs over zeggen nog. Ik denk dat je dan het beste zit in 85/110 qua maat. Hij is wel het beste 2 uur voor en 2 uur na de training. Maar 1 uur voor/na is al fijn.

Ik woon ook niet bij stal, dus gooi hem dan voornamelijk op in de trailer naar wedstrijden. Of voor de training, als ik eerst nog bezig ben met mijn andere shet.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 03:06

Pakje wordt morgen bezorgd! :D

Of nouja.... vammiddag!

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:44

Met dit weer gebruik ik hem niet. Paard stond er gisteren al flink onder te zweten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:16

Linsey1998 schreef:
Ik heb hem pas 1 dag, dus kan er weinig zinnigs over zeggen nog. Ik denk dat je dan het beste zit in 85/110 qua maat. Hij is wel het beste 2 uur voor en 2 uur na de training. Maar 1 uur voor/na is al fijn.

Ik woon ook niet bij stal, dus gooi hem dan voornamelijk op in de trailer naar wedstrijden. Of voor de training, als ik eerst nog bezig ben met mijn andere shet.

Waar heb jij jouw recuptex gekocht? Ik zag ze bij ej,divoza, agradi en hypostore niet in maat 110/115.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:28

Bij hypostore heb je 110

Afbeelding

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:49

Nou, ik ben inmiddels al voor de 4e x in 2 mnd de reputex aan de binnenkant aan het ontharen :') !
Paard heeft hem vd winter 24/7 opgehad, niet evht iets gemerkt maar hij wordt wat ouder vandaar de aanschaf.
Maar echt 1 groot nadeel dus vd deken de binnenkant: magnetisch gedeelte valt mee maar aan het overige krijg ik dus gewoon een dikke 2e vacht. Die ik nu dus al uren aan het ontharen ben met zavht borsteltje want zo gaat hij echt niet wasmachine in :n . En dan na borsteltje stofzuiger erover en dan kan hij pas gewassen worden mi...poeh -O-
Ionic is dan toch echt veeeeel handiger mi. :o

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 14:13

Jeeeej, m'n Recuptex is binnen! :D

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:27

Welke hals raden jullie aan voor een 6.3 (191)?


Afbeelding