Sprenger Bow Balance of ander (goedkoper) merk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Sprenger Bow Balance of ander (goedkoper) merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 01:54

Hi!

Ik overweeg al een tijdje om de Bow Balance van Sprenger aan te schaffen voor bij mijn dressuurzadel ivm dat ik gauw last van mijn knieeen krijg. Het helpt volgens de omschrijving ook voor een betere beenligging en geeft veel steun. Ze zijn alleen mega duur en ik kan van niemand een paar lenen om te testen of ze de moeite waard zijn. Ik weet dat er wat oude bokt topics over zijn maar mijn vraag is eigenlijk:

Is de Bow Balance echt zoveel beter dan de goedkope variant van de EJ oid met zelfde werking? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van zowel de BB als goedkopere merken.

Stiekem hoop ik dat het verschil klein is, scheelt een dikke 100 euro!

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Sprenger Bow Balance of ander (goedkoper) merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 01:57

Ik heb ze beide gehad merk weinig verschil. Het enige wat bij de goedkopere variant is dat het vaak maar op twee punten beweegt. Je hebt ook beugels die 4 scharnieren hebben. Van amidale geloof ik.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 02:12

fjordjes schreef:
Ik heb ze beide gehad merk weinig verschil. Het enige wat bij de goedkopere variant is dat het vaak maar op twee punten beweegt. Je hebt ook beugels die 4 scharnieren hebben. Van amidale geloof ik.



Ja dat klopt! Maar die zijn niet anatomisch gevormd volgens mij. Maar je had met rijden niet het idee dat ze anders/goedkoper aanvoelden dan de Sprenger?

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Sprenger Bow Balance of ander (goedkoper) merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 02:32

ik heb ze beide de bowlen balance en de normale van sprenger. net de goedkope heb ik geen ervaring. Maar vind ze wel echt super nergens last meer van. moeder heeft knie problemen heeft ze ook aan haar zadel en heeft er ook geen last meer van.

als ik op een zadel rijd met normale beugels vind ik het helemaal niet meer fijn rijden en krijg ik last van me enkels.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Sprenger Bow Balance of ander (goedkoper) merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 08:34

Misschien is de kwaliteit wel iets minder. Sprenger staat bekend om de degelijkheid natuurlijk. Ik heb mijn beugels al 13 jaar. Ik had de eerste flexibele die er toentertijd waren.

Maar wellicht kun je die van Amidale wel mooi proberen voor die prijs.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 08:46

IJslander beugels?
Die schijnen ook beter te zijn voor de knieën door de gedraaide ophanging. En ook vrij goedkgoedkoop verkrijgbaar.

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:00

Aan mijn dressuurzadel heb ik de sprenger bow balance. Ben er erg tevreden over. De pijn in mijn knieën en enkels blijft weg met deze beugels. Voorheen heb ik de Compositie reflex gehad, dit moeten ook verende beugels zijn, maar bleef met deze beugels last houden. In mijn ogen maken de bow balance dus echt het verschil.

Aan mijn springzadel heb ik de Tekna Flex Tek hangen. Ook hele fijne beugels! Ze zijn net iets stijver als de bow balance, maar ben er ook echt blij mee!

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:02

Ik heb de bow balance en ben daar heel blij mee. Ben daarvoor gegaan omdat deze ook de anatomische vorm hebben.
Ik heb ze trouwens via marktplaats, dan kon ik ze eventueel weer verkopen voor dezelfde prijs als ze niet zouden bevallen, misschien is dat een tip?

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:37

Ik heb al jaren de Bow balance en wil niets anders meer.
Ik heb snel knie lies en bekken pijn. Doordat de schokken gemakkelijker worden opgevangen heb ik daar veel minder last van met deze beugels en raak ik m'n beugels ook minder snel kwijt als m'n rechterkant niet meewerkt

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Sprenger Bow Balance of ander (goedkoper) merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:38

Niet mooi maar voor mijn knieen beter dan bow balance..GPG beugels, de enige oplossing bij mijn knie pijn.

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:45

friesam schreef:
Niet mooi maar voor mijn knieen beter dan bow balance..GPG beugels, de enige oplossing bij mijn knie pijn.


Ik heb beide :D Maar dan wel de losse gpg adapters. Ook beide gekocht omdat ik altijd veel pijn heb aan mijn knie. Ik moet wel zeggen dat ik ze beide zelf wat minder stabiel vind voelen, wanneer je gewone beugels gewend bent.

Ik weet niet waar je woont ts? Misschien is er hier op bokt iemand van wie je ze een keer mag proberen?

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:54

san4nie schreef:
friesam schreef:
Niet mooi maar voor mijn knieen beter dan bow balance..GPG beugels, de enige oplossing bij mijn knie pijn.


Ik heb beide :D Maar dan wel de losse gpg adapters. Ook beide gekocht omdat ik altijd veel pijn heb aan mijn knie. Ik moet wel zeggen dat ik ze beide zelf wat minder stabiel vind voelen, wanneer je gewone beugels gewend bent.

Ik weet niet waar je woont ts? Misschien is er hier op bokt iemand van wie je ze een keer mag proberen?


Ik heb echt de beugels en dat voelt niet onstabiel.

NathalieBoer
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Sprenger Bow Balance of ander (goedkoper) merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:02

Ik heb de goedkopere variant van de EJ gehad, opzich de zelfde werking maar qua kwaliteit raad ik ze af. Na bijna een jaar intensief gebruik ontstonden er scheurtjes in het rubber en na een jaar waren ze beide 'los' gescheurd. Hierom neem ik ze niet weer en ga ik op zoek naar echte sprengers.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 11:17

NathalieBoer schreef:
Ik heb de goedkopere variant van de EJ gehad, opzich de zelfde werking maar qua kwaliteit raad ik ze af. Na bijna een jaar intensief gebruik ontstonden er scheurtjes in het rubber en na een jaar waren ze beide 'los' gescheurd. Hierom neem ik ze niet weer en ga ik op zoek naar echte sprengers.


Bedankt! Daar kan ik zeker wat mee. En bedankt voor de rest van de reacties dames. Iedereen is zoals het lijkt zeer positief.

Maar.. over die beenligging he, hoe zorgen die beugels daar voor?

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Sprenger Bow Balance of ander (goedkoper) merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 20:43


igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Re: Sprenger Bow Balance of ander (goedkoper) merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 09:07

Ik ken wel iemand die met die beugels rijdt (paardengruiter zit hier om de hoek). Zij is nu met vakantie, komt volgende week terug. Dan kan ik het haar vragen.

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Sprenger Bow Balance of ander (goedkoper) merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 09:14

Je kan ook kijken naar Metalab Air System. Ben destijds van kwik-out naar Metalab gegaan en was echt een verademing! Heb aan mijn springzadel de bow balance, die hebben een breder voetbed. Beide heerlijk!

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Sprenger Bow Balance of ander (goedkoper) merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 09:24

Ik heb nu al 4 jaar die van EJ en ze zijn nergens stuk of wat. Terwijl ik er gemiddeld 5x per week mee rij. Of ze werken geen ideee, ik heb niet zo'n druk paard :+

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Sprenger Bow Balance of ander (goedkoper) merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 09:26

Het is mijn beste aankoop ooit, nooit geen spijt van gehad. Geen last meer op een wat langere rit van mijn knie of enkel.

Kijk in de winkel maar eens naar de goedkopere modellen. Het is een ander systeem en ze bewegen veel minder flexibel. Ik heb ze eerst gehad maar merkte daarbij geen verschil.

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 09:34

Ik heb ze ook en ze rijden fijn.
Moet eerlijk zeggen dat ik ze in het begin het geld niet waard vond omdat ik nouwelijks verschil merkte met mijn gewone beugels.

Nu weet ik dus niet meer hoe gewone beugels rijden en ben tevreden over deze bow balance. Overigens heb ik nog steeds kapstok voeten met rijden terwijl dit wel minder had moeten zijn omdat je beenliggen anders zou zijn, ik draai de beugels dus als nog om en heb niet de goede houding ermee.
In stap kan ik mijn enkel wel omdraaien en heb ik ook veel meer steun maar zodra ik ga draven heb ik kapstok voeten en kan ik mij enkel.ook niet draaien want dan zwik ik constant om en die houding doet ook gewoon zeer bij mij.

Al met al nu dus wel tevreden maar zal niet voor 100%roepen dat ik ze fijn vind werken.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 12:08

marlonFloris schreef:
Ik heb ze ook en ze rijden fijn.
Moet eerlijk zeggen dat ik ze in het begin het geld niet waard vond omdat ik nouwelijks verschil merkte met mijn gewone beugels.

Nu weet ik dus niet meer hoe gewone beugels rijden en ben tevreden over deze bow balance. Overigens heb ik nog steeds kapstok voeten met rijden terwijl dit wel minder had moeten zijn omdat je beenliggen anders zou zijn, ik draai de beugels dus als nog om en heb niet de goede houding ermee.
In stap kan ik mijn enkel wel omdraaien en heb ik ook veel meer steun maar zodra ik ga draven heb ik kapstok voeten en kan ik mij enkel.ook niet draaien want dan zwik ik constant om en die houding doet ook gewoon zeer bij mij.

Al met al nu dus wel tevreden maar zal niet voor 100%roepen dat ik ze fijn vind werken.



Bedankt!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Sprenger Bow Balance of ander (goedkoper) merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 21:16

Heb de Sprenger Bow Balance gekocht via Marktplaats 95 incl (yay) zgan. En ik ben er super blij mee!

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Sprenger Bow Balance of ander (goedkoper) merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 00:02

Goed nieuws !!!

Geniet ervan

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:51

Ook hier alleen maar goede ervaringen met de Sprengers. Ze zaten aan het zadel dat ik bij mijn huidige paard kocht. Overgedaan naar mijn eigen dressuurzadel en merk enorm veel verschil in knieën, enkels, maar vooral ook rug! Geen idee hoe oud ze zijn, maar laatst neppers in de winkel in de hand gehad en dat lijkt qua beweeglijkheid en degelijkheid toch echt wel een stuk minder.

NAV

Berichten: 250
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Driebergen

Re: Sprenger Bow Balance of ander (goedkoper) merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:04

ik heb aan mn dressuur- en springzadel de bow balance hangen. Ik heb ze gekocht omdat ik niet met mijn voet in de beugel wil blijven hangen als mijn paard een keer gek doet. Die van epplejeck voelden een stuk minder soepel aan, bogen niet direct en waren alsnog vrij prijzig.. Dus ben ik voor de sprengers gegaan.
Ik vind ze erg fijn rijden, geven net wat meer grip en heb ook minder last van mn enkels met rijden. Zeker met springen merk ik verschil. Ik zou ze iedereen aanraden (en bij ons op stal wordt er ook veel mee gereden).