Prestige Appaloosa of ander zadel voor B pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Prestige Appaloosa of ander zadel voor B pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 12:04

Zoals de titel zegt, ben ik op zoek naar ervaringen met het Prestige Appaloosa zadel.
Ik heb er één op het oog, een 2dehandse. Dressuurvariant 16 inch.
Vallen deze zadels groot en lang?
Ik zoek een dressuurzadel 16 inch, of 16,5 inch mits kort genoeg voor mijn B pony van 1.24m
Nu ik hem wat vaker moet bijrijden zodat hij afvalt ben ik op zoek naar een degelijk zadel.
Voor de kleine kindjes ligt er een klein westernzadeltje op maar dat schuift ontzettend op hem.

Kan iemand mij raad geven, liefst leer en 2dehands aan te komen tot ongeveer 350 euro.
Misschien best een zadel met verwisselbare boom omdat het de bedoeling is dat hij gaat afvallen.

Gaat om deze pony.
Zo is hij nu, veelste dik nog.

Afbeelding

En zo was hij 1,5jr geleden, toen ik hem nog intensief reed.

Afbeelding

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Ervaringen met Prestige Appaloosa zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:09

Prestige Appaloosa's zijn goede zadels maar niet echt gemakkelijk aanpasbaar.
In jouw plaats zou ik nu kijken naar een Knight rider Neptunus oud en pas als hij afgevallen is naar een lederen zadel zonder verwisselbare boom. Als je nu al persé leder wilt, kijk dan eens naar de Bates ponyzadels.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 12:13

maximuss schreef:
Prestige Appaloosa's zijn goede zadels maar niet echt gemakkelijk aanpasbaar.
In jouw plaats zou ik nu kijken naar een Knight rider Neptunus oud en pas als hij afgevallen is naar een lederen zadel zonder verwisselbare boom. Als je nu al persé leder wilt, kijk dan eens naar de Bates ponyzadels.

Oke als ze niet makkelijk aanpasbaar zijn, is het al niks. Pony heeft IR en schommelt dus geregeld met gewicht.
Knightrider Neptunus vind ik nogal harde kussens hebben en zelf ook niet lekker zitten.
Bates zijn die 2dehands aan te komen? Heb al wat speurwerk gedaan op marktplaats maar 16 inch dressuurzadels zijn er niet veel zo te zien, of ik zoek verkeerd :Y)

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Prestige Appaloosa of ander zadel voor B pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:16

Zoek dan eens naar thorowgood maxam zadels. Is wel kunststof maar veelal in 16" en degelijk.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 12:19

maximuss schreef:
Zoek dan eens naar thorowgood maxam zadels. Is wel kunststof maar veelal in 16" en degelijk.

Ga ik eens opzoeken, bedankt voor de tip!

FHS

Berichten: 438
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Putten (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:44

Thorowgood en Kent & Masters zadels worden vanaf 15" gemaakt. Thorowgood is de synthetische versie, Kent & Masters leer en daarom ook duurder. Worden in Engeland gemaakt, hebben wolgevulde kussens én een verwisselbaar kopijzer. Met name het laatste is handig als je pony nu te dik is; dan kan het zadel mee veranderen, naarmate de pony afvalt.
Thorowgood Maxam is een (ver)ouder(d) model.

anss89
Berichten: 55
Geregistreerd: 16-10-14

Re: Prestige Appaloosa of ander zadel voor B pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:09

Ik heb voor mijn b-pony met korte rug een 15 inch Tekna club zadel. Heeft een verwisselbare boom, wat fijn is voor als de pony afvalt. Aanrader!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Prestige Appaloosa of ander zadel voor B pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:31

Onze B heeft 2 barefoot maat 0 zadels. Makkelijk te vinden voor jouw budget, en je kunt ze zo´n beetje op elk paard gooien.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 13:04

Gypsy schreef:
Onze B heeft 2 barefoot maat 0 zadels. Makkelijk te vinden voor jouw budget, en je kunt ze zo´n beetje op elk paard gooien.

Barefoot is niet echt mijn ding. Pony loopt redelijk hoog dressuur en wordt ook meegesprongen tot 90cm.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Prestige Appaloosa of ander zadel voor B pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:50

Ah ok, ja wij hebben een lexington voor dressuur, maar daar is in maar 0 bijna niet aan te komen. Voor springen een gewoon veelzijdigheisdmodel. Maar jij gaat er toch niet mee springen?

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Prestige Appaloosa of ander zadel voor B pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:42

Ik heb een tekna op onze b pony liggen wel een 14inch maar die zijn er ook wel in grotere inch maten.