Goudkleurige bitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendeltje
Berichten: 332
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Goudkleurige bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 18:27

Hallo allemaal. Ik ben een beetje out of options.
Sinds kort rij ik mijn haflingermerrie met stang en trens. We gaan volgende maand Z1 starten en ik wilde weten hoe zij erop zou reageren. Tegen verwachting reageerde zij heel goed op deze optoming en heb ik voor de kerst van manlief een heel mooi stang en trens hoofdstel gehad. Hiervoor reed ik met een hoofdstel van een stalgenootje. Ik had een simpele kleine stang en een onderlegtrens van HH gekocht en hier doet ze het super op. Nu mijn probleem: Mijn volledige optoming is goudkleurig, de gespen van mn hoofdstel, beugels, sporen, randje op mn jas. Alleen mn bitten zijn van rvs. Deze zou ik ook graag in goud- of koperkleur willen hebben. Deze zijn alleen amper te vinden. Ze zijn er wel, maar dan niet in de goede maat, óf ze zijn niet te betalen. Ik heb een 11,5cm stang en een 13cm onderlegtrens. Wie heeft de gouden tip (woordgrapje :D ) die niet een paar 100 euro kost?

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Goudkleurige bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:31

Tentenkamp bij Epplejeck in Drachten, bitten voor 5 euro per stuk.
Maar het zal wel moeilijk worden om exact dezelfde bitten te vinden in goud kleur.

Misschien kun je bij de verf winkel informeren of je de bitten kan verven en dan uiteraard niet het mondstuk...

Wendeltje
Berichten: 332
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Goudkleurige bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 18:34

Daar heb ik idd ook al over lopen denken, maar ben bang dat het gaat schilferen (zeker de trens). Ik denk niet dat dat goed kan zijn als dat in de mond van mn paard komt.

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Goudkleurige bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:41

Harrys horse heeft ook koperkleurige bitten volgens mij

Anders sprenger maar dan zit je aan idd de 100 per bit.
Verven zou ik niet doen.
Anders zijn je bitten niet de juiste kleur nja dat is maar zo dan als je paard er goed oploopt.

En volgens mij zit er aan de kopere bitten ook een andere smaak als aan de rvs bitten

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:43


Wendeltje
Berichten: 332
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Goudkleurige bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 19:13

Ik rij normaal met een koperen (onderleg)trens. Dus ik denk dat de smaak haar niet heel veel uitmaakt. En Ashleytjuhh, je hebt wel gelijk hoor, als ze er goed op loopt, waarom moeilijk doen. Maar ik zou het plaatje zo mooi vinden als hij helemaal kompleet is.

Nicky_rilana, ik bedoelde 2e

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Goudkleurige bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:26

Ik had goud/koperkleurige bitten van BR voor mijn stang- en trenshoofdstel misschien heb je daar wat aan?

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Goudkleurige bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:28

Marktplaats en dan de aurigan bitten van Sprenger. Vragen ze echt niet heel veel voor. Ik rij zelf met een 'goudkleurige' kk ultra van Sprenger. Paarden reageren over het algemeen erg goed op deze bitten.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Goudkleurige bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:52

Ts ik heb even gezocht. Breng heeft alleen 12,5
Hh heeft niet de juiste kleur.

Dus dan kom je bij sprenger. Deze zijn jammer genoeg wel duurder. En dan nog zou je moeten vragen of ze ze nog in 11,5 maken, want er staat nu bij het agrentan bit alleen maat 14,5. En bij de rvs staat wel nog 11,5. Misschien dat Die bij een ruitersportzaak in de buurt nog hangt?

http://www.sprengerbit.nl/index.php?ite ... 87&lang=NL

Wendeltje
Berichten: 332
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Goudkleurige bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 10:05

Nicky_rilana, dankjewel voor je zoekwerk. De zaken hier in de buurt hebben deze bitten iig niet. Ik heb al contact gezocht met HH, want ik weet dat zij in het verleden wel goudkleurige bitten hadden. Het jammere is alleen dat zij niet reageren.
Ik zoek gewoon stug verder en tot die tijd rij ik met mijn rvs-bitten.

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: Goudkleurige bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:12

Ik stuur je even een pb!

quinnlovex
Berichten: 43
Geregistreerd: 23-07-16
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:13

Epplejeck in Drachten heeft veel bitten in de tent!

Of die kleur daar te vinden is durf ik niet te zeggen.

Wendeltje
Berichten: 332
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Goudkleurige bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 10:19

Drachten is voor mij wel heel erg uit de buurt :)

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Goudkleurige bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:21

Die liggen daar niet ;) Wel een hoop bitten, maar veel van hetzelfde, rare bitten of hele grote maten. Je kan beter op internet kijken.