boomloos zadel op een rond paard?

Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Veghel

boomloos zadel op een rond paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 19:49

halloo,
ik ben op zoek naar een zadel maar de rug van mijn paard is nog al lastig.
ze is heel rond en weinig schoft. past een boomloos zadel (barefoot JustAdjust) op een rond paard ?
ik hoor graag van jullie !

groetjess melanie

dierfysio

Re: boomloos zadel op een rond paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:06

Ja, dat zal best passen, maar het kan zijn dat je dan zelf ongeveer in spagaat zit. Teteltee van bokt heeft een boomloos zadelpasservice. Enkel positieve recensies! Dan kun je ook andere merken, oa. Ghost, passen en kijken welke het best voor jullie geschikt is.
Succes!

*\o/* www.dierfysio.nu voor dierfysiotherapie en chiropractie paard *\o/*
trotse mama van twee knappe zonen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:53

Ik zou eens een testzadel bestellen, dan kom je er vanzelf achter :D
Ik heb een barefoot op mijn tonnetje ronde tinker, en ik ben er na ruim 10 jaar nog steeds ontzettend blij mee. Met de ouderwetse barefoot zit je behoorlijk breed, maar nog steeds prima te doen hoor. De nieuwe barefoots met vps zitten alweer wat hoger en smaller door de inlages.
Enige waar je rekening mee moet houden is dat je misschien met een krukje zal moeten opstappen omdat het zadel kan schuiven bij het opstappen op zo'n rond paard. Ik schuif het zadel bij mijn paard na het opstappen gewoon terug op de plek als het iets verschoven is :Y) Je krijgt er wel een mooie onafhankelijke zit van :D

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:27

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:54

Mijn ronde, schoftloze, met verzonken ruggengraat, Tinker loopt ook naar tevredenheid met een oude type Barefoot (zonder VPS) het schuift af en toe wel iets van links naar rechts als ik scheef zit, maar niks ernstigs en ik kan als het moet zonder krukje opstappen.

Afbeelding

Maar door het zeer breed zitten ben ik naar een nieuw boomloos zadel aan het kijken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:56

Ik kreeg last van mijn rechterheup door het brede zitten.
Het zadel, barefoot, bleef met rijden wel prima liggen. Paste met een xxl pommel ook prima op het paard.
Om de reden dat ik last had van mijn heup heb ik nu weer een boomzadel.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:05

Ja ik gebruik ook de XXL pommel.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:42

Het kan zeker maar of het voor jezelf fijn is, is een tweede. Ik heb op mijn vorige ronde haflinger ook boomloos gereden en hoe vaak ik ook reed, ik bleef telkens spierpijn houden door het brede zitten. Daarnaast was het soms wel wat wiebelig en schoof het snel wat opzij. Het is een kwestie van uitproberen :)

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:45

Afbeelding
Geen Barefoot maar wel boomloos en door blessures zoals je ziet helaas ook tonnetjerond geweest deze zomer. Ik moet zeggen dat het wel even zoeken was naar de juiste combi: zadel-pad-singel-inlages. Het is nooit in een keer zomaar goed, dat zal je moeten uitproberen. Elk paard is weer anders. Dit zadel zit trouwens niet breed, dat is ook merk-afhankelijk.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie