Metalen beugelblokjes Bow Balance?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guusje1

Berichten: 1899
Geregistreerd: 15-04-07

Metalen beugelblokjes Bow Balance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 19:56

:wave:

Gister heb ik bow balance beugels van Sprenger gekocht en vandaag voor het eerst mee gereden.
Nu ben ik erg gewend aan metalen beugelblokjes, maar ging er vanuit dat de grip van deze beugels wel beter zou zijn. Helaas schoot ik toch steeds met m'n voeten uit de beugels, ook nadat ik het zand onder m'n laarzen had weg geveegd.

Weet iemand of er ook beugelblokjes van metaal te koop zijn voor deze beugels? Tot op heden heb ik ze helaas niet kunnen vinden. (Hoeft natuurlijk niet perse van dat merk, maar de bow balance hebben wel een breder voetbed dan standaard beugels).

sjouk_L

Berichten: 368
Geregistreerd: 10-05-10
Woonplaats: Berlicum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:03

Er zijn universele beugelblokjes te krijgen die in mijn sprengers met scharniersysteem passen. Ik heb er wel een hoekje af moeten zagen, van het vastzetsysteem zeg maar. Maar dat past goed.

Groot nadeel vind ik wel dat het minder veilig is, ik heb zelf met deze combi al eens vastgezeten in de beugel bij een val. Aan de ene kant zat mijn voet vast aan het metalen beugel blokje en aan de andere kant schuin tegen het stroeve rubber.

Ik snap heel goed dat je het wil, maar het is denk ik wel goed om over te denken.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:17