Vulling uit zadel laten halen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Galantje

Berichten: 120
Geregistreerd: 25-05-14

Vulling uit zadel laten halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 11:44

Hallo bokkers,

Ik ga waarschijnlijk een zadel overkopen van een vriend..
Het gaat om een Hulzebos zadel, zij heeft deze vorige maand extreem op laten vullen voor haar paard (met enorm hoge schoft) maar het zadel past haar paard toch niet. Nu heb ik hem op mijn paard gelegd. hij ligt echt bijna perfect, alleen de kussens aan de voorkant zijn net iets te krap. Verder ligt het zadel heel mooi aangesloten met veel schoftvrijheid. Er zit dus net nieuwe vulling in.. Nu mijn vraag, zal dit nog wat gaan 'inzakken'? Of zal er toch wat vulling uitgehaald moeten worden?


melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Vulling uit zadel laten halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:40

Dat ligt aan wat voor vulling erin gegaan is. Voelt het zacht genoeg aan (kan je het makkelijk induwen met je handen?) of is het eigenlijk best wel hard? Sommige zadelmakers vullen de zadels erg hard en dan zal het niet veel meer inzakken. Het is zo dus eigenlijk niet te beoordelen.

Master Saddle Fitting Consultant SMS Qualified Saddlefitter

JackiePlug
Berichten: 93
Geregistreerd: 15-07-15

Re: Vulling uit zadel laten halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:51

Als e wol in zit kan het er gewoon uit. Gister toevallig mijn zadel laten doen bij de zadelmaker, zat ook veel te vol wordt netjes leeggehaald en opgevuld tot hij goed is voor jou paard ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annaxmaex, carin0903, Iris_123, Waidida en 49 bezoekers