Veiligheidsbeugels met gedraaide ophanging?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
EllenRose

Berichten: 2559
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: Westervoort

Veiligheidsbeugels met gedraaide ophanging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 08:52

Voor mijn springzadel ben ik opzoek naar goede veiligheidsbeugels. Nou is er een heel scala te koop online, maar ik kan er maar bar weinig vinden met gedraaide ophanging (of alleen hele dure). Ik heb aan beide dressuurzadels de Safestyle beugels hangen met gedraaide ophanging, maar voor het springen zoek ik eigenlijk een beugel die aan de binnenkant ook steun geeft, mocht paard- of ponylief een gekke sprong maken.

Iemand suggesties? :-)

Ellen-Rose Fotografie
http://www.ellen-rose.nl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 08:55

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-09-16 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaike_Indy

Berichten: 716
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 08:56


EllenRose

Berichten: 2559
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 09:11

IJslandsebeugels had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Maar ik vraag me af, klemmen je voeten niet snel vast in die ronding? Ik ben eens vast blijven hangen met m'n voet in te kleine beugels. M'n voet zat gewoon klem tussen de zijkant en de zool doordat de ronding te klein was. Door de kracht van de val kreeg ik m'n voet met geen mogelijkheid meer los, gelukkig bleef paardlief stil staan.

Korven zijn een optie, maar ik kijk liever eerst naar andere mogelijkheden :o
Laatst bijgewerkt door EllenRose op 27-09-16 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ellen-Rose Fotografie
http://www.ellen-rose.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:11

EllenRose schreef:
IJslandsebeugels had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Maar ik vraag me af, klemmen je voeten niet snel vast in die ronding? Ik ben eens vast blijven hangen met m'n voet in te kleine beugels. M'n voet zat gewoon klem tussen de zijkant en de zool doordat de ronding te klein was. Door de kracht van de val kreeg ik m'n voet met geen mogelijkheid meer los, gelukkig bleef paardlief stil staan _/-\o_



Het zijn vaak juist heel grote beugels. :j

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:23

En bow balance van sprenger? Wel prijzig, maar erg fijn om mee te rijden. Ik heb ze gekocht nadat ik in t bos eraf viel en m'n voet in de beugel bleef hangen. M'n moeder fietste mee en die was erg geschrokken. Die vond m'n nieuwe paardje gelijk een engerd Heeft ie gelukkig weer goed gemaakt, nu vind ze hem wel lief

EllenRose

Berichten: 2559
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 09:29

Die zijn ben ik bang niet genoeg gedraaid. Ik krijg snel last van m'n knieën. Doordat beugels zonder draaiing je voeten naar binnen bewegen, krijg ik extra stress aan m'n knieën en daar ga ik niet zo lekker op :P

Ellen-Rose Fotografie
http://www.ellen-rose.nl

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:31

IJslander beugels ! En nee je blijft niet vast hangen in de ronding, en het zijn inderdaad best grote beugels maar ook weer niet zo groot dat je er doorheen kan schieten. Het schijnt ook veel beter te zijn voor je enkels en knieen ;)

If it's not Icelandic, it's just a Horse

IJslanderstal frá Þyrnihofi

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Veiligheidsbeugels met gedraaide ophanging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:33

Freejump soft - up pro :) echt heerlijke beugels, zo veel grip!

Roodvos

Berichten: 6615
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:34


Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Princesj

Berichten: 4540
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:34

Als je last van je knieën hebt adviseer ik je echt de bow balance. Zonder ga ik niet op een springzadel zitten.

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

EllenRose

Berichten: 2559
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 09:36

essie_blue schreef:
Freejump soft - up pro :) echt heerlijke beugels, zo veel grip!

Daar heb ik inderdaad naar gekeken. Ik zou nog de kinderversie ervan kunnen nemen, die zijn tot 60kg. Maar zelfs dan zijn ze nog best heel prijzig en tweedehands zijn ze niet te vinden :\

Ellen-Rose Fotografie
http://www.ellen-rose.nl

Daphneeeej

Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:36


bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:36

EllenRose schreef:
Die zijn ben ik bang niet genoeg gedraaid. Ik krijg snel last van m'n knieën. Doordat beugels zonder draaiing je voeten naar binnen bewegen, krijg ik extra stress aan m'n knieën en daar ga ik niet zo lekker op :P


Dan heb ik hele bijzondere voeten/enkels, ik weet er altijd kapstokjes van te maken :D door ongeluk met de scooter draait mijn ene voet altijd iets naar buiten en moet ik moeite doen om ze naar binnen te draaien.

EllenRose

Berichten: 2559
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 09:37


Ellen-Rose Fotografie
http://www.ellen-rose.nl

EllenRose

Berichten: 2559
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 09:40

Daphneeeej schreef:
Misschien gewoon afsluitrubbers van safestyle op je beugels doen?
http://www.safestyle.nl/index.php?page= ... 29&lang=nl


Dat is wel een goedkope oplossing, eens kijken of dat op die van mij kan (zijn volgens mij vrij oud).

bamisalami schreef:
EllenRose schreef:
Die zijn ben ik bang niet genoeg gedraaid. Ik krijg snel last van m'n knieën. Doordat beugels zonder draaiing je voeten naar binnen bewegen, krijg ik extra stress aan m'n knieën en daar ga ik niet zo lekker op :P


Dan heb ik hele bijzondere voeten/enkels, ik weet er altijd kapstokjes van te maken :D door ongeluk met de scooter draait mijn ene voet altijd iets naar buiten en moet ik moeite doen om ze naar binnen te draaien.


Ah okee, wellicht dat ze door het gedraaide frame hetzelfde effect hebben als een beugel met gedraaide ophanging :)

Ellen-Rose Fotografie
http://www.ellen-rose.nl

joelleo97
Berichten: 76
Geregistreerd: 21-03-11
Woonplaats: Sint-Willebrord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:40


Het leven is te kort, maak er wat van.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:07

EllenRose schreef:
IJslandsebeugels had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Maar ik vraag me af, klemmen je voeten niet snel vast in die ronding?


Die ronding geeft je voet juist meer ruimte zodat je niet klem komt te zitten tussen de zijkanten :)

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Veiligheidsbeugels met gedraaide ophanging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:07

Is dit niet geschikt?
Afbeelding

Een gedraaide ophanging, geveerd(ideaal voor je knieën!!) en ook nog met een uitsparing zoals bij ijslandsebeugels dat je niet maar zo met voet erin blijft hangen.

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+


muppetmayo

Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Veiligheidsbeugels met gedraaide ophanging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:38

Revanches heb je enig idee waar die beugels te koop zijn? Zoiets ben ik nog naar op zoek!

Onderschriftloos....

dianaw33

Berichten: 1878
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Veiligheidsbeugels met gedraaide ophanging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:05

Afbeelding

inderdaad... Ijslanderbeugels :D

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 13:43

muppetmayo schreef:
Revanches heb je enig idee waar die beugels te koop zijn? Zoiets ben ik nog naar op zoek!

Google op GPG beugels. ;) Of MP ofzo?

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 13:49

Even snel door je topic heen gelezen, maar een optie zou misschien ook nog kunnen zijn om "gewone" beugels met gedraaide ophang te blijven gebruiken en daarin een korf te bevestigen. Die korfjes zijn oa bij de EJ te koop en kun je ipv het rubberen zooltje in elke beugel monteren.

muppetmayo

Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 16:53

Revanches schreef:
muppetmayo schreef:
Revanches heb je enig idee waar die beugels te koop zijn? Zoiets ben ik nog naar op zoek!

Google op GPG beugels. ;) Of MP ofzo?


Ik heb de gewone, dat zijn ook de enige die ik tegen kom helaas. Ik dacht dat je misschien een website oid had maar dan zoek ik gewoon verder, nu weet ik dat ze er zijn :)

Onderschriftloos....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LouLouB, Tango1979, Zapje en 34 bezoekers