Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 07:16

Ik had een anatomisch gevormde singel van zadelatelier.nl

Vergeleken met de fairfax singel (waar ik ook een paar paarden van open heb zien liggen) is deze een stuk dunner qua leer en ik was er super tevreden over!

Geen elastiek in de singel :)

Op de site heeft ze deze staan:

Afbeelding

Ik had de wat oudere/vorige variant die zag er zo uit:

Afbeelding

Weet niet of ze de oudere nog maakt/verkoopt en of de nieuwe net zo goed is maar ik was er erg blij mee :j

Edit: ik had trouwens 60cm dacht ik.

Goedkoop mooie foto's?
http://www.SenZfoto.weebly.com


FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 12:13

Fairfax heb ik zeker ook overwogen, alleen zo aan de prijs dat er daarvoor ook nog wel opties staan zoals de prolite.
Singel hierboven kan niet want die is niet glad van de buitenkant.
Elastiek, ook al rekt het niet heel erg, kan gewoon niet. De airoforme anatomische singel die ik heb rekt ook niet als ik er zelf aan trek en toch wel in combinatie met zadel. Het is dus echt geen optie :)

Helaas is mijn nieuwe singel nog niet binnen, dus wachten we nog even af. Ondertussen wel al jullie opties doorsturen. Hartstikke bedankt!

Nikita :knuffel:

Runa

Berichten: 1108
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:31

Ik heb altijd begrepen dat prolite en Fairfax exact hetzelfde model hebben, maar dat de prolite van kunststof is en de faifax van leer. De prolite is daardoor een stuk gunstiger geprijsd. Beide zijn overigens wel te vinden op marktplaats. :)

Ik rijd zelf nu met een prolite, hiervoor met een fra supersingel. Beide bevallen prima alleen ligt de prolite niet zo in de oksel van mijn pony als de fra, daarom gaat mijn voorkeur nu uit naar de prolite. Ik heb overigens nooit problemen met wondjes gehad, maar wel met schuivende zadels en mijn zadel ligt toch een stuk stabieler met de prolite. Let alleen wel even op of je de narrow of de gewone versie hebt, dat kan ook nog veel verschil maken :)

Duhelo

Berichten: 28523
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:52


FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 12:43

@Runa, zou je mij het verschil tussen de narrow en gewone versie kunnen uitleggen?
Eerste keuze als de langere passier niet werkt is toch de prolite :)

Nikita :knuffel:

Runa

Berichten: 1108
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:03

Het verschil tussen de narrow en de gewone is de breedte tussen het 'boogje' dat tussen de voorbenen zit. Een groot oppervlak daar is natuurlijk mooi voor de drukverdeling, daarom is de normale vrsie volgens mij aardig breed. Maar als je paard de voorbenen dicht bij elkaar heeft, is er geen ruimte voor de normale versie en kun je beter de narrow versie hebben met een smaller boogje.

Bokker _Nicky heeft op deze pagine mooie foto's van de singel. Op haar tweede foto zie je mooi hoe dat boogje tussen de voorbenen zit. :)
[HAR] Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Ik weet zo alleen niet hoe je moet bepalen welke breedte je nodig hebt, maar als je dat niet kunt vinden, kunnen ze je in dat topic dat ik gelinkt hebt wel uitleggen denk ik :)

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 06:41

Ik heb sindskort ook een Prolite. Had hem veel eerder moeten aanschaffen! Wat een fijne singel.

Wear a smile- One size fits all

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 06:56


[o]

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:02


Jetta fan d'ald Loop
&
Lobke M

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Op zoek naar een banaan/anatomische singel zonder elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 09:59

Ja heb banaan/curved/anatomisch nodig. Voorkeur naar curved, wat het meeste lijkt op banaan.
De prolite is wel echt onwijs breed :o! Ik ga even verder in dat topic spitten, dank voor de tips!

Nikita :knuffel:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Capriootje, Dunkeedoo, JenniferU en 58 bezoekers