Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:27

Er iets kaakgekruists van maken heb ik geen ervaring mee idd, alleen met de neusriem as is, en de teugels aan de ringetjes. Dan is het een soort side pull.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:17

Heeft iemand de fra keto kaptoom??
Zoja: is die fijn?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:15

Ik heb een vraagje voor jullie...
Sinds kort rijd ik mijn Fjord met een kaak gekruist hoofdstel van barefoot (Syringa model) hij pakt het heel knap op, maar ik heb een beetje het idee dat de release niet optimaal is (hoewel hij er wel gewoon goed op reageert), door zijn dikke vachtje. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Zo ziet het er uit als hij het aan heeft, hoofdstel past verder wel gewoon goed... Maar je ziet op de foto wel een beetje wat ik bedoel, de touwen verdwijnen gewoon in zijn dikke vacht...

Afbeelding

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 08:11

Ik heb een hoofdstel bij jewels 4 horses besteld. Met blauw. Niet goedkoop, hopelijk wel mooi. Ik heb verder geen mooie bitloze hoofdstellen gevonden, allemaal saai zwart. Een bling frontriem had ik wel, maar de zwart met donkerblauw onderlegde neusriem blijft zwart ogen. Nu hopelijk meer kleur.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:24

s_v, ik schoor die van mij altijd onder haar hoofd kaal, van lip tot aan het einde van de kaak, tegen het zweten en het voordeel is dat je dan ook minder met haren loopt te trekken. Gespjes van de neusriem ed zijn dan gewoon terug te vinden ipv dat je in een bos haar loopt te wroeten.

(tegenwoordig is ze helemaal kaal maar voorheen schoor ik maar een deel)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:51

s_v schreef:
Ik heb een vraagje voor jullie...
Sinds kort rijd ik mijn Fjord met een kaak gekruist hoofdstel van barefoot (Syringa model) hij pakt het heel knap op, maar ik heb een beetje het idee dat de release niet optimaal is (hoewel hij er wel gewoon goed op reageert), door zijn dikke vachtje. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Zo ziet het er uit als hij het aan heeft, hoofdstel past verder wel gewoon goed... Maar je ziet op de foto wel een beetje wat ik bedoel, de touwen verdwijnen gewoon in zijn dikke vacht...

[ [url=m/CpKdKZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Release van die touwen is al niet optimaal maar met zo veel vacht word het er vast niet fijner op.
Heb zelf een fra lami dus kingekruist en ben me nu aan het bedenken of ik de baard wil knippen. Moet eigenlijk wel maar heb buiten paarden en wil echt zo min mogelijk bemoeien als het even kan.

Anoniem

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:07

Niemand lijkt de fra keto kaptoom te kennen zijn er andere tips?
Mijn voorkeur is wel met ( zacht omhuld!!) ketting erin

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:03

Azmay schreef:
Release van die touwen is al niet optimaal maar met zo veel vacht word het er vast niet fijner op.
Heb zelf een fra lami dus kingekruist en ben me nu aan het bedenken of ik de baard wil knippen. Moet eigenlijk wel maar heb buiten paarden en wil echt zo min mogelijk bemoeien als het even kan.


Heb je echt last van die haren dan?
Ik heb zelf een vergelijkbaar kingekruist hoofdstel maar eigenlijk nooit problemen gehad met baardharen :) Verbaasd me eigenlijk..

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:22

s_v schreef:
Ik heb een vraagje voor jullie...
Sinds kort rijd ik mijn Fjord met een kaak gekruist hoofdstel van barefoot (Syringa model) hij pakt het heel knap op, maar ik heb een beetje het idee dat de release niet optimaal is (hoewel hij er wel gewoon goed op reageert), door zijn dikke vachtje. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Zo ziet het er uit als hij het aan heeft, hoofdstel past verder wel gewoon goed... Maar je ziet op de foto wel een beetje wat ik bedoel, de touwen verdwijnen gewoon in zijn dikke vacht...

[ [url=m/CpKdKZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb dit hoofdstel ook voor mijn fjord. Ben zelf geen fan van kaakgekruisd dus gebruik hem nooit op die manier. Mijn paard reageert beter op sidepull, dus ik gebruik hem als sidepull :) Heb je dat al geprobeerd?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:12

Jets schreef:
s_v schreef:
Ik heb een vraagje voor jullie...
Sinds kort rijd ik mijn Fjord met een kaak gekruist hoofdstel van barefoot (Syringa model) hij pakt het heel knap op, maar ik heb een beetje het idee dat de release niet optimaal is (hoewel hij er wel gewoon goed op reageert), door zijn dikke vachtje. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Zo ziet het er uit als hij het aan heeft, hoofdstel past verder wel gewoon goed... Maar je ziet op de foto wel een beetje wat ik bedoel, de touwen verdwijnen gewoon in zijn dikke vacht...

[ [url=m/CpKdKZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb dit hoofdstel ook voor mijn fjord. Ben zelf geen fan van kaakgekruisd dus gebruik hem nooit op die manier. Mijn paard reageert beter op sidepull, dus ik gebruik hem als sidepull :) Heb je dat al geprobeerd?


Dat staat vanmiddag op de planning, bedacht me gisterenavond in een helder moment, dat dat natuurlijk ook gewoon een goede oplossing kan zijn :) Even bekijken hoe hij daarop reageert, anders gebruik ik hem inderdaad zo!

Scheren doe ik liever niet, hij staat veel buiten & heeft een open stal, dus behoud liever gewoon zo veel mogelijk van zijn natuurlijke behang, heb verder ook geen last van zijn vachtje of baard. Alleen dat zijn halsters wat strakker lijken te zitten ja, maar goed, dat is een beetje off-topic :-)

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:34

Heb je hem trouwens wel door het goede ringetje? Op je foto lijkt het of hij niet door de buitenste maar door de binnenste van de neusriem zit. Dan is het niet zo gek dat de release niet goed is, want dan blijft ie eigenlijk tussen het hoofd van je paard en het hoofdstel hangen haha. Misschien zie ik het wel verkeerd hoor, maar het valt me net op :)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:39

Hij zit erdoor zoals ik hem gekregen heb bij het opsturen, maar dat kan natuurlijk ook verkeerd zijn geweest...
Op de foto ziet het er wel zo uit ja, nu ik even wat beter kijk, al lijkt me dat wel echt onlogisch :+ , zou inderdaad wel kunnen dat het gewoon een domme fout van me is :o Heb er nog maar 2x zo mee gereden, dus moet het even nakijken, kan het zo niet uit mijn hoofd zeggen...

xdaniejelle

Berichten: 222
Geregistreerd: 26-07-12

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:54

Hoi!
Ik ben al een tijdje aan het denken om een bitloos hoofdstel aan te schaffen voor mijn Arabier x Nrps. Ik heb al veel gekeken voor hoofdstellen maar heb nog niet echt een idee welk hoofdstel het meest geschikt zou zijn. Heeft er iemand tips voor mij? :)

Kasmir

Berichten: 5431
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:29

Anoniem schreef:
Niemand lijkt de fra keto kaptoom te kennen zijn er andere tips?
Mijn voorkeur is wel met ( zacht omhuld!!) ketting erin


Die kaptoom ken ik idd niet. Heb zelf de Topreiter Caveson. Kaptoom met kettinkje dat onderlegd is met mooi zacht en soepel leer (met ruimte voor een bit maar die riempjes heb ik er gewoon vanaf gehaald, zijn losse gespjes). Heb m op Equitana gekocht, van alle kaptooms die ik daar heb bekeken vond ik deze mooi zacht onderlegd en met een soepele ketting.

http://www.topreiter.de/epages/TOPREITE ... cale=en_GB

Anoniem

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 00:07

Ah eens even spieken dank!

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:30

xdaniejelle schreef:
Hoi!
Ik ben al een tijdje aan het denken om een bitloos hoofdstel aan te schaffen voor mijn Arabier x Nrps. Ik heb al veel gekeken voor hoofdstellen maar heb nog niet echt een idee welk hoofdstel het meest geschikt zou zijn. Heeft er iemand tips voor mij? :)


http://www.bitloos.nl/bitloos.php?pagina=10

Als je op de zwarte knop drukt krijg je uitleg over wat wellicht het best past bij jullie.
Ook hebben ze een bruikleen service zodat je voor een kleine bijdrage een hoofdstel kunt uitproberen voor je tot de aankoop overgaat.
Ik was destijds erg blij met deze optie :j

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:31

droomy schreef:
xdaniejelle schreef:
Hoi!
Ik ben al een tijdje aan het denken om een bitloos hoofdstel aan te schaffen voor mijn Arabier x Nrps. Ik heb al veel gekeken voor hoofdstellen maar heb nog niet echt een idee welk hoofdstel het meest geschikt zou zijn. Heeft er iemand tips voor mij? :)


http://www.bitloos.nl/bitloos.php?pagina=10

Als je op de zwarte knop drukt krijg je uitleg over wat wellicht het best past bij jullie.
Ook hebben ze een bruikleen service zodat je voor een kleine bijdrage een hoofdstel kunt uitproberen voor je tot de aankoop overgaat.
Ik was destijds erg blij met deze optie :j

Jammer dat de site niet geheel klopt qua toegestane hoofdstellen. Er zijn meer toegestaand bij de knhs dan aangegeven met het *.

xdaniejelle

Berichten: 222
Geregistreerd: 26-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:57

droomy schreef:
xdaniejelle schreef:
Hoi!
Ik ben al een tijdje aan het denken om een bitloos hoofdstel aan te schaffen voor mijn Arabier x Nrps. Ik heb al veel gekeken voor hoofdstellen maar heb nog niet echt een idee welk hoofdstel het meest geschikt zou zijn. Heeft er iemand tips voor mij? :)


http://www.bitloos.nl/bitloos.php?pagina=10

Als je op de zwarte knop drukt krijg je uitleg over wat wellicht het best past bij jullie.
Ook hebben ze een bruikleen service zodat je voor een kleine bijdrage een hoofdstel kunt uitproberen voor je tot de aankoop overgaat.
Ik was destijds erg blij met deze optie :j


Dankjewel!! :) Ik ga vanavond een kijkje nemen in de winkel.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:42

Ik kom even binnenvallen (en vraag me ondertussen af waarom ik dit topic nog niet volgde _-:( )!
Ik heb recent een prachtige (vind ik) sidepull gekocht voor mijn toen nog aanstaande pony. Zou maat cob zijn. Maar ik heb hem van de week gepast, nou het leek wel een full... Dus geprobeerd of het zou helpen met wat extra gaatjes, maar nog steeds veel te groot. Nou heeft ponylief ook wel een kleiner hoofdje dan verwacht, maar het hoofdstel is ook groter dan verwacht :+ . Ik kan in de bakstukken niet nog meer gaatjes maken, dan passen haar oren niet meer... In de neusriem nog wel, maar voor mijn gevoel hangt hij veel te laag... Hebben jullie nog ideeën voor me? Valt dit te redden? :( Zo ziet het er nu uit:

Afbeelding

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:45

Oef dat past voor geen meter..Wat jammer zeg!

Misschien kan je het bakstuk in laten korten?
Laatst bijgewerkt door pleiada op 30-11-17 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:46

Nee echt zonde, baal er zo van want hij was niet goedkoop... Vrees dat er niks anders meer op te verzinnen is he?

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:28

Oeh die is wel heel gaaf ja! Ik zou hem geloof ik ook laten inkorten bij de bakstukken. Zou de schoenmaker of een tuigmaker makkelijk moeten kunnen :)

Neusriem hangt inderdaad wat te laag zo, als je hem op de goede hoogte hebt zou hij nog wel eens de goede lengte kunnen hebben (minimaal twee vingers er tussen enzo).

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:58

Hm daar heb ik nog niet aan gedacht, dan mag hij de neusriem ook meteen doen, want die is ook veel te groot :+ ik zal van de week de schoenmaker hier eens vragen! Het enige dat goed is zijn de keel- en frontriem...

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:06

Oh, wat balen.
Dat had ik met de barefoot acorn, eeuwen op gekwijld en toen bleek maat Cob toch te groot.
Heb hem maar weer verkocht :(

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:27