savestyle of freejump veiligheidsbeugels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: savestyle of freejump veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:17

Ik zou voor de Freejumps gaan, zien er veel steviger uit en het oog staat dwars op de beugels. Dat lijkt mij wel een groot voordeel.

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Re: savestyle of freejump veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 21:52

Aangezien het al een wat ouder topic is, ik heb inmiddels gekozen voor sprenger bow balance beugels :o iets totaal anders dus _O-

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:06

Ik vond het zonde om een nieuw topic te maken dus bij deze:

Wat ik me afvroeg....maken de spikes het niet juist zo stroef dat je niet vlug uit de beugel kunt bijvoorbeeld met opstappen als er iets mis gaat? Ik heb een opstapongeluk gehad dus ga nu zoeken naar veiligheidsbeugels....ik was naar de FREEJUMP SOFT UP PRO VEILIGHEIDSBEUGELS aan het kijken. Duur maar ja je leven of blessures zijn ook wel geld waard.

Zijn het zware beugels?

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: savestyle of freejump veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:07

Ze zijn wel wat verzwaard aan de onderkant, ja :) Zijn geen lichte 'plastic' beugels

Anoniem

Re: savestyle of freejump veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:15

Als je eenmaal in de beugels stapt dan zitten je voeten wel vast, ja. Als ik mijn beugels iets anders onder mijn voeten gedraaid wil hebben dan moet ik mijn voeten echt eerst even optillen zodat de spikes van de beugel mijn schoenzool loslaten en dan pas kan ik ze verschuiven. Maar ik verwacht dat als ik een voet in de beugel heb en het paard wegspringt de spikes mijn zool wel gewoon loslaten, want dan heb je al geen 100% druk meer over de hele zool.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:21

Laurievc schreef:
Ze zijn wel wat verzwaard aan de onderkant, ja :) Zijn geen lichte 'plastic' beugels


Dat is alleen maar positief vind ik. Ben de ouderwetse gewend en als ze zo plastic achtig zijn lijkt mij raar voelen.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: savestyle of freejump veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:22

Ja, ik vind dat ook zeker positief! Ik heb 3 zadels met elk een paar FreeJumps. Helemaal fan dus :+

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:42

Laurievc schreef:
Ja, ik vind dat ook zeker positief! Ik heb 3 zadels met elk een paar FreeJumps. Helemaal fan dus :+


Heb je die met die 45 graden bevestiging?

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:10

Ik rij ook met freejump beugels. Je voet zit er veel vaster in dan met een gewone standaard beugel met rubber zooltje. Maar eens je gaat vallen, blijf je niet hangen hoor. Heb dat al een paar keer uitgetest :+

Tessaaa

Berichten: 800
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Langeraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:13

Excuses dat ik een ouder topic weer omhoog haal. Maar ik twijfel erover om free jump beugels te kopen.
Echter spring ik niet, uitsluitend dressuur. Hebben mensen ze hier ook aan hun dressuurzadel en wellicht een foto ervan hoe dit eruit ziet? En dan dus de springversie, de dressuurversie heb ik ook gezien, maar die vind ik niet zo mooi. :+

De andere optie waarover ik twijfel zijn de sprenger beugels, mijn voorkeur gaat echter uit naar kunststof beugels.

Lughnassadh

Berichten: 1803
Geregistreerd: 11-08-12

Re: savestyle of freejump veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:26

Ik heb ze in het zwart.

Afbeelding

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:33

Maar als ik me niet vergis is de sprenger beugel door de kromming toch ook 'veilig'. Ga niet zeggen zo veilig als die van Freejump maar wel veiliger als een rechte RVS beugel.

Tessaaa

Berichten: 800
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Langeraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:15

_mexx_lady_ schreef:
Maar als ik me niet vergis is de sprenger beugel door de kromming toch ook 'veilig'. Ga niet zeggen zo veilig als die van Freejump maar wel veiliger als een rechte RVS beugel.


Ja dat klopt inderdaad. Maar ik heb zelf een voorkeur voor kunststof beugels.

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: savestyle of freejump veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:44

Misschien zijn de Acavallo Opera beugels iets voor je? Ik ben er in ieder geval heel blij mee!