16 inch zadel voor mijn paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nienke_layla

Berichten: 185
Geregistreerd: 01-05-14

16 inch zadel voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 22:37

hoi bokkers!

Ik had een vraag, ik ben opzoek naar een nieuw zadel en ik weet welke boommaat bij haar moet. Het is een kwpn'er merrie met een schoft van 1,70. Ze heeft een small medium boom. Maar ik ben vrij smal dus een 16 inch zadel zou voor mij beter zitten. maar is dit niet te klein voor mijn paard?
Maakt die maat überhaupt veel uit voor een paard?

met vriendelijke groet,
Nienke en paardje Senna

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: 16 inch zadel voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:49

Indien je je zorgen maakt over de drukverdeling, er zijn zadels met langere kussens :) het ligt ook aan de lengte van het paard zijn rug natuurlijk

nienke_layla

Berichten: 185
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 22:54

Eight schreef:
Indien je je zorgen maakt over de drukverdeling, er zijn zadels met langere kussens :) het ligt ook aan de lengte van het paard zijn rug natuurlijk


Er kan maximaal een 17,5 inch zadel op haar rug. ander is het al veel te lang en dragen de ribben het zadel niet meer. Ik zal eens kijken naar zo'n zadel met langer kussen, dankje voor de tip.

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: 16 inch zadel voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 02:05

Dat mort kunnen. Wel moet je dan meestal kijken naar zadels die wat rechter zijn van onderen. Ik had namelijk dat een paard en pony dezelfde vorm van rug hadden naar het zadel toch niet paste omdat de kurve van de rug minder waaover de plek waar het zadel licht bij het paard. ( ik hoop dat je het een beetje begrijpt, ik kan het niet beter uitleggen)

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:47

16" ,17" of 18 is jouw kleding maat. Als jij met een dergelijk zadel uit de voeten kan, is je gewicht er ook naar? Ik zou me niet druk maken over drukverdeling! Ik heb nog een heel gave 16,5" :D

En per merk kan het ook nog verschillen. Mijn dochter is ook zo'n spreeuw. Bij het ene merk past ze moeiteloos in een 16" en bij het andere merk tobt ze met 17,5" Het is maar net hoe of een zadel wordt opgebouwd.

Succes met zoeken!