Ervaringen Sella zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:05

Jjsd schreef:
Heeft er iemand een spring of vzh zadel te koop ?


Mijn springzadel ligt te koop bij Country Mill.
Ik vind zelf een gedoe op internet verkopen dus doen hun het voor me.

Laerkens Beauty


Jjsd
Berichten: 57
Geregistreerd: 11-07-20
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 00:09

Saaams schreef:
Jjsd schreef:
Heeft er iemand een spring of vzh zadel te koop ?


Mijn springzadel ligt te koop bij Country Mill.
Ik vind zelf een gedoe op internet verkopen dus doen hun het voor me.



Heb je wellicht wat meer informatie?

Juuls_86
Berichten: 43
Geregistreerd: 15-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:43

Vraagje;

Wie heeft de Sella Velluto zonder het ander stuk leer aan de onderkant? (Zoals foto 1). Begreep namelijk van Ali dat het uiteindelijk qua slijtage niet zoveel uitmaakt of je het zweetblad als één geheel hebt of met zo’n stuk iets dikker leer eronder (foto 2).
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, ook met andere modellen qua slijtage op het zweetblad.

Afbeelding

Afbeelding

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:16

Ik heb mijn zadel nu een jaar en je ziet nog geen slijtagesporen op mijn zweetblad. Ik heb mijn beugelriemen over het zweetblad.

Farah L2 + 20 / M1 + 12 / M2 + 5

Juuls_86
Berichten: 43
Geregistreerd: 15-04-17

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 21:31

Wie hebben allemaal een Sella Velluto? Zie graag foto’s.

xsamanthaz
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:58

Hoi hoi!

ik heb sinds een paar maanden de Sella Velluto II.

Nog steeds iedere dag zooo blij mee, vorige maand is Ali geweest voor controle klein beetje opvullen en ligt weer perfect! ik wil niets anders meer en mn paard ook niet. wat een verschil! *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xsamanthaz
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:59

Ketly schreef:
Wie hebben hier de beugelriemen er ook bij besteld en weten nog hoe duur die waren?


Ik heb ook de beugelriemen een een subtiele lak piping!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 13:55

Wat is er anders aan de Velluto II?
In vergelijking met de I?

No one can teach you about a horse, better than the horse itself.

xsamanthaz
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 13:59

maximosa schreef:
Wat is er anders aan de Velluto II?
In vergelijking met de I?


Pfoee dat durf ik niet precies te zeggen eigenlijk...

Ketly

Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 14:02

Helaas voorlopig geen nieuw Sella zadel voor mij. Had een afspraak staan maar heb ik afgezegd omdat mijn paard op de foto niet goed is. Ik heb Ali later een bericht gestuurd en kreeg een heel lief bericht terug dat hij me veel sterkte wenst met de situatie en dat ik hopelijk in de toekomst weer een nieuw leuk paard vindt.

Ik ga een paard bijrijden en wil daar misschien wel een tweedehands Sella voor aanschaffen.

xsamanthaz
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 14:25

Ketly schreef:
Helaas voorlopig geen nieuw Sella zadel voor mij. Had een afspraak staan maar heb ik afgezegd omdat mijn paard op de foto niet goed is. Ik heb Ali later een bericht gestuurd en kreeg een heel lief bericht terug dat hij me veel sterkte wenst met de situatie en dat ik hopelijk in de toekomst weer een nieuw leuk paard vindt.

Ik ga een paard bijrijden en wil daar misschien wel een tweedehands Sella voor aanschaffen.


Wat vervelend zeg, heel veel sterkte gewenst!

Juuls_86
Berichten: 43
Geregistreerd: 15-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 22:42

maximosa schreef:
Wat is er anders aan de Velluto II?
In vergelijking met de I?


Ik heb recent geleden Ali bij mij op bezoek gehad en heb de Velluto I besteld (was ook geen Velluto II tijdens mijn pas sessie) en van wat ik zo heb begrepen is het enige verschil dat type I geen verstelbare kniewrongen heeft en type II wel.
Als ik alleen naar de foto’s van Samantha kijk, lijkt de zitting ook iets anders dan de type I. Die van haar lijkt meer op de Star zitting of heb je daar ook om gevraagd Samantha?
Laatst bijgewerkt door Juuls_86 op 27-08-21 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

xsamanthaz
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 22:43

Juuls_86 schreef:
maximosa schreef:
Wat is er anders aan de Velluto II?
In vergelijking met de I?


Ik heb recent geleden Ali bij mij gehad en heb de Velluto I besteld (was ook geen Velluto II tijdens mijn pas sessie) en van wat ik zo heb begrepen is het enige verschil dat type I geen verstelbare kniewrongen heeft en type II wel.
Als ik alleen naar jouw foto’s kijk, lijkt de zitting ook iets anders dan de type I. Die van jou lijkt meer op de Star zitting of heb je daar ook om gevraagd?


Klopt inderdaad ik heb een combi van star en velluto

Juuls_86
Berichten: 43
Geregistreerd: 15-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 22:46

xsamanthaz schreef:
Hoi hoi!

ik heb sinds een paar maanden de Sella Velluto II.

Nog steeds iedere dag zooo blij mee, vorige maand is Ali geweest voor controle klein beetje opvullen en ligt weer perfect! ik wil niets anders meer en mn paard ook niet. wat een verschil! *\o/*
[ [url=m/LhIyPT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Cvhzwd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dINQ8v.jpg]Afbeelding[/url] ]


Fijn om te horen en ziet er mooi uit! Hoe oud is je paard? Puur ter interesse betreft het opnieuw opvullen na een paar maanden, hoor namelijk ook verhalen dat sommigen pas na een jaar of later hun zadel weer laten controleren en dan ligt het zadel nog steeds prima (daar gaat het om paarden vanaf 8 jaar en ouder)

xsamanthaz
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 22:49

Juuls_86 schreef:
xsamanthaz schreef:
Hoi hoi!

ik heb sinds een paar maanden de Sella Velluto II.

Nog steeds iedere dag zooo blij mee, vorige maand is Ali geweest voor controle klein beetje opvullen en ligt weer perfect! ik wil niets anders meer en mn paard ook niet. wat een verschil! *\o/*
[ [url=m/LhIyPT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Cvhzwd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dINQ8v.jpg]Afbeelding[/url] ]


Fijn om te horen en ziet er mooi uit! Hoe oud is je paard? Puur ter interesse betreft het opnieuw opvullen na een paar maanden, hoor namelijk ook verhalen dat sommigen pas na een jaar of later hun zadel weer laten controleren en dan ligt het zadel nog steeds prima (daar gaat het om paarden vanaf 8 jaar en ouder)



Jaaa eerste controle is blijkbaar altijd na 3 maanden. Nu hoefde het pas weer over een jaar zei hij.
Mijn paard is 13 jaar. Maar nog wel behoorlijk flink aan het ontwikkelen in spieren enzo. Hij heeft heel zijn leven nog niet zoveel gedaan en loopt nu inmiddels M2. Dus hij ontwikkelt zich behoorlijk op het moment

Juuls_86
Berichten: 43
Geregistreerd: 15-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 22:52

Fijn om te horen en ziet er mooi uit! Hoe oud is je paard? Puur ter interesse betreft het opnieuw opvullen na een paar maanden, hoor namelijk ook verhalen dat sommigen pas na een jaar of later hun zadel weer laten controleren en dan ligt het zadel nog steeds prima (daar gaat het om paarden vanaf 8 jaar en ouder)[/quote]


Jaaa eerste controle is blijkbaar altijd na 3 maanden. Nu hoefde het pas weer over een jaar zei hij.
Mijn paard is 13 jaar. Maar nog wel behoorlijk flink aan het ontwikkelen in spieren enzo. Hij heeft heel zijn leven nog niet zoveel gedaan en loopt nu inmiddels M2. Dus hij ontwikkelt zich behoorlijk op het moment[/quote]

Oké, vandaar :)

Ketly

Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:17

xsamanthaz schreef:
Ketly schreef:
Helaas voorlopig geen nieuw Sella zadel voor mij. Had een afspraak staan maar heb ik afgezegd omdat mijn paard op de foto niet goed is. Ik heb Ali later een bericht gestuurd en kreeg een heel lief bericht terug dat hij me veel sterkte wenst met de situatie en dat ik hopelijk in de toekomst weer een nieuw leuk paard vindt.

Ik ga een paard bijrijden en wil daar misschien wel een tweedehands Sella voor aanschaffen.


Wat vervelend zeg, heel veel sterkte gewenst!


Bedankt!

Voor mijn toekomstige bijrijdpaard heb ik een tweedehands Sella Impara op het oog. Ik ga woensdag passen, ik ben benieuwd wat ik er van vindt omdat ik een hele tijd zonder grote wrongen heb gereden. Gaat om een zadel met iets kortere wrongen. Wat vinden jullie qua zit van de Impara?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:41

Heel dwingend, heb er zelf eentje, maar sinds de aankoop van de vzh heb ik er nooit meer op gezeten.

Wil er wel vanaf denk ik en een zadel met een minder dwingende wrong. Ik krijg er toch wat pijn van in mijn onderrug.

MyChoice

Berichten: 2191
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 21:29

Heb er eentje proef gehad en voelde met een Lego poppetje dat vastgeklikt werd in z’n paardje haha! Uiteindelijk heb in twee Bella/Rien zadels gehad. Inmiddels over op Frank Baines.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Ketly

Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:56

Zadel is al verkocht voordat ik hem op kon halen.. -O- Hier nog iemand die een zadel te koop heeft in het noorden van het land? 17,5/18 inch met M/W boom.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:56

Waar zit je precies?

Ketly

Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:00

Nabij Dokkum dus bovenin Friesland, maar ik wil er best een klein uurtje voor rijden.

Balou_k

Berichten: 14050
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:07

Afbeelding

Ik heb een Sella star te koop, zadel is van december 2020.
Nieuwprijs €2625,-

17.5 inch
Met steentjes.


Afbeelding

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Ketly

Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:09

Er was anders eventueel wel interesse, maar ik zie dat we bijna niet verder uit elkaar kunnen wonen.. :+

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 15:53

Heeft iemand enig idee wat de levertijd momenteel is?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Amigo, LisaaSophie, Sunrise en 45 bezoekers