Ervaringen Sella zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 15:02

Hoe kan het dat je dit eerst niet had? En ik zou Ali gewoon zelf even bellen, die kan je daar beter antwoord op geven.

_nfcd

Berichten: 97
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:03

Calimero_ schreef:
Hoe kan het dat je dit eerst niet had? En ik zou Ali gewoon zelf even bellen, die kan je daar beter antwoord op geven.


Ik weet het niet zeker maar ik denk. Dat het altijd al zo geweest is. Maar ik het nu pas op merk helaas. Iets met impulsaankoop :=

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:50

Beugels langer maken?
Als je knieen over de kniewrongen komen zit je te haaks lijkt me?

_nfcd

Berichten: 97
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:52

Romanoff schreef:
Beugels langer maken?
Als je knieen over de kniewrongen komen zit je te haaks lijkt me?


Dit heb ik dus al geprobeerd. Het enigste wat er dan gebeurt is dat ik niet meer kan lichtrijden ‍♀️

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:53

Heb je een foto van je beenligging als je rijd?

Ik heb het Rien model, die wrongen zijn te verplaatsen, super handig :)

Nielojram

Berichten: 7798
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:15

Misschien moet je je zadel op laten vullen, zodat je weer in balans zit.
Is op zich geen slecht idee na anderhalf jaar.

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:22

_nfcd schreef:
Romanoff schreef:
Beugels langer maken?
Als je knieen over de kniewrongen komen zit je te haaks lijkt me?


Dit heb ik dus al geprobeerd. Het enigste wat er dan gebeurt is dat ik niet meer kan lichtrijden ‍♀️


Ben je in de tussentijd toevallig wat in gewicht aangekomen?

_nfcd

Berichten: 97
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:28

Nielojram schreef:
Misschien moet je je zadel op laten vullen, zodat je weer in balans zit.
Is op zich geen slecht idee na anderhalf jaar.


Dat is vrij recent gedaan. En @suikermeisje ja ben de laatste tijd wel aangekomen..

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:49

_nfcd schreef:
Nielojram schreef:
Misschien moet je je zadel op laten vullen, zodat je weer in balans zit.
Is op zich geen slecht idee na anderhalf jaar.


Dat is vrij recent gedaan. En @suikermeisje ja ben de laatste tijd wel aangekomen..


Dan denk ik zelf dat dat wel een aandeel eraan zou kunnen hebben.
Mijn zus is even lang als ik. En ze kan toch niet fatsoenlijk in mijn zadel zitten. Is iets zwaarder dan ik en kan daardoor er echt niet in rijden. Zadel is te klein voor haar.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:34

Ik kan me niet voorstellen dat je dat in 1.5 jaar niet hebt gemerkt, dus impulsaankoop zal wat meevallen.

Gewicht kan zeker meespelen, maar laat anders Ali een keer komen.

LisaLuna

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:13

Afgelopen dinsdag is er bij mij een zadelmaker langs geweest (Suzanne Godijn van Zadels & Co) en we zijn bij een Sella Sensi zadel uitgekomen. Ik ben echt heel erg tevreden over haar werkwijze, ze had overigens ook niet enkel Sella zadels bij zich maar legde er van alles op om echt te bepalen wat het beste voor mij en mijn paard zou zijn. Mijn paard heeft momenteel een zadel wat ik op advies bij Divoza gekocht heb wat nooit goed heeft gelegen en wat een verschil hoe ze onder de Sella Sensi liep, het was echt bizar.. En zelf voelde ik mij er enorm zeker en fijn in.

Suzanne kwam in eerste instantie namelijk enkel om mijn huidige zadel op te vullen. Helaas was dit niet mogelijk en had ik wel echt een ander zadel nodig. Zij was er ook juist heel vrij in om te zeggen dat ik ook online kon gaan kijken en dat zij het zadel dan eventueel wat kon aanpassen maar gaf daarbij wel aan dat er dan wel wat risico's aan zitten (scheef gereden o.i.d.) om deze reden (en dat er vrij weinig te koop staan) en de goede recensies in dit topic (buiten de service van Ali om) heb ik besloten om een nieuwe te bestellen.


Mag ik wel even zeggen dat ik 250 euro voor diamantjes echt bizar vind.. :')

absque_dubio

Berichten: 7846
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:43

Heeft Ali (of Suzanne?) ook een aantal demo-modellen, of tweedehands modellen te koop? En/of tweedehands zadels van andere merken?
Ik wil eigenlijk wel een ander zadel, maar vind een nieuw zadel wel een beetje te veel van het goede. :o
Als ik maar weet welk model/maat ik moet hebben, kan ik evt. zelf ook marktplaats in de gaten houden.
Twijfel nog een beetje of dat ik Ali vraag, of dat ik naar Country Mill rijd met de pony.

LisaLuna, kreeg je je hele zadel dan vol met diamantjes? Dat verwacht je wel voor dat geld. :')

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:15

Bij mij wou hij geen gebruikte verkopen of demo.. anders had ik het wel gedaan nu niet gedaan dus..
Maar misschien is het nu anders dat weet ik uiteraard niet.

Anoniem

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:40

Zou voor meer keuze zeker naar Country Mill gaan, die hebben zo veel meer op voorraad..

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:04

Suzanne verkoopt volgens mij ook tweedehands. Demo model kan je iig lenen (hadden wij toen gedaan om tot een goede keus te komen).

LisaLuna

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:13

absque_dubio schreef:
Heeft Ali (of Suzanne?) ook een aantal demo-modellen, of tweedehands modellen te koop? En/of tweedehands zadels van andere merken?
Ik wil eigenlijk wel een ander zadel, maar vind een nieuw zadel wel een beetje te veel van het goede. :o
Als ik maar weet welk model/maat ik moet hebben, kan ik evt. zelf ook marktplaats in de gaten houden.
Twijfel nog een beetje of dat ik Ali vraag, of dat ik naar Country Mill rijd met de pony.

LisaLuna, kreeg je je hele zadel dan vol met diamantjes? Dat verwacht je wel voor dat geld. :')


Nou precies.. Maar het zijn 6 steentjes aan de achterkant geloof ik.. :')

Ik durf niet te zeggen of Suzanne tweedehands zadels heeft..

jantine14
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-04-16
Woonplaats: somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:52

hoi medebokkers!

ik ben me wat aan het verdiepen in de sella zadels. Ik heb een shire merrie van 1,90 die nu vrijwel onbespierd is op de rug. daardoor heeft ze een scherpe rug met een hoge schoft. Ik ben inmiddels een begin aan het maken met door trainen en spieren trainen. Ik heb momenteel een well up Ainsley zadel. alleen zit hij gewoon echt niet goed bij de schoft. Voor mijn shire wil ik gewoon goed tuig hebben.

vandaar dat ik jullie wat vragen wil stellen.

ik las dat deze zadels qua boommaat goed aanpasbaar zijn? lijkt het jullie slim om nu al een zadel van sella te nemen? en zou zo'n zadel op een shire passen? Is de passervice goed? en duurt het lang voordat je je zadel hebt?


Nemen ze ook zadels terug? mijn Ainsley bijvoorbeeld tegen een korting?

laatste vraag: Wat is de prijscategorie voor deze zadels?

alvast bedankt!
- Jantine

wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:30

Mijn zadelpasser nam geen zadels terug.

Als ik jou verhaal zo lees denk ik dat een Vivary zadel beter zou zijn met oog op een breed paard en toename van bespiering.

Die kan namelijk met schroeven geheel verbreed gemaakt worden.

Overigens zit Sella als een huis en zal ik aan de zadelpasser vragen wat exact de mogelijkheden boor jouw paard zijn.

Rispens
Berichten: 43
Geregistreerd: 20-07-18
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:08

jantine14 schreef:
hoi medebokkers!

ik ben me wat aan het verdiepen in de sella zadels. Ik heb een shire merrie van 1,90 die nu vrijwel onbespierd is op de rug. daardoor heeft ze een scherpe rug met een hoge schoft. Ik ben inmiddels een begin aan het maken met door trainen en spieren trainen. Ik heb momenteel een well up Ainsley zadel. alleen zit hij gewoon echt niet goed bij de schoft. Voor mijn shire wil ik gewoon goed tuig hebben.

vandaar dat ik jullie wat vragen wil stellen.

ik las dat deze zadels qua boommaat goed aanpasbaar zijn? lijkt het jullie slim om nu al een zadel van sella te nemen? en zou zo'n zadel op een shire passen? Is de passervice goed? en duurt het lang voordat je je zadel hebt?


Nemen ze ook zadels terug? mijn Ainsley bijvoorbeeld tegen een korting?

laatste vraag: Wat is de prijscategorie voor deze zadels?

alvast bedankt!
- Jantine


Hoi Jantine,

De boommaat is onbeperkt te verstellen, hierdoor is het zadel juist erg geschikt voor paarden die nog (veel) veranderen. De levertijd is 6/8 weken.

De zadels zijn €2195,- / €2295,-

Welke regio woon je?

Groetjes Maaike

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:56

Boommaat is compleet te verstellen. Ze hebben een U vorm, waardoor ze mooier om brede paarden heen vallen. Ik heb zelf een Drumhorse, die is platter dan plat en dit ligt perfect. Echter zijn er ook KWPN'ers van fors tot iel op stal die ook deze zadels hebben.

Ik zou zeggen; langs laten komen, passen en vragen of je er 1 op proef mag. Dit laatste hangt echter per zadelpasser af, maar omdat wij er 1 op proef konden krijgen konden wij een goede keus maken.

Het hele zadel valt ook geheel aan te passen en wordt voor jou speciaal gemaakt. Het gaat van de kleur tot de vorm van de kussen aan toe. Ook of je een monoblad wilt of niet.

jantine14
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-04-16
Woonplaats: somewhere..

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:54

Bedankt voor de antwoorden! Ik word nu al enthousiast van het merk als ik het zo hoor.

Ik woon in regio gorinchem. Ik zag dat de meeste dealers niet in deze omstreken zitten. :(

Anoniem

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:29

De boommaat is te verstellen maar de gehele boom ook? Ik zou zeker geen nieuw 'aanpasbaar' zadel aanschaffen voor een paard wat nog moet uitgroeien en zwaren. Er kan nog zo veel veranderen waardoor je zadel niet meer past, waaronder een compleet nieuwe boom.

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:51

jantine14 schreef:
Bedankt voor de antwoorden! Ik word nu al enthousiast van het merk als ik het zo hoor.

Ik woon in regio gorinchem. Ik zag dat de meeste dealers niet in deze omstreken zitten. :(



Wij zitten in regio Utrecht en hebben ali van Sella zelf. Ik zou hem gewoon eens bellen, hij kan je alles erover vertellen en vast verder helpen.

Wij hebben Sella ook op jonge paarden liggen en het zadel word telkens aan de paarden aangepast wanneer ze veranderen.

Rispens
Berichten: 43
Geregistreerd: 20-07-18
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:40

jantine14 schreef:
Bedankt voor de antwoorden! Ik word nu al enthousiast van het merk als ik het zo hoor.

Ik woon in regio gorinchem. Ik zag dat de meeste dealers niet in deze omstreken zitten. :(


Ik ben dealer in kom uit Ossendrecht, Gorinchem is voor mij nog net het randje van mijn regio dus eventueel kun je mij contacten. De website van Sella is kwa dealers niet erg up to date. Mocht je contact op willen nemen kun je even zoeken op “Zadelmakerij Rispens”. Ik weet niet of ik hier websites mag noemen.

Ps mijn website is ook niet up to date en de Sella zadels staan er (nog) niet op.

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:35

Leuk dat er meer Sella verkopers zijn ondertussen.

En als een Sella aangepast wordt aan een jong paard, dat paard wordt wel breder maar krijgt niet een compleet andere pasvorm en ik denk dat ie daarom aanpasbaar te noemen is.
Ik wil voor m'n jonkie ooit nog een eigen 17" maar voor een nieuwe momenteel te arm :P