De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 08:24

Maar je paard tikt zich zonder ijzers helemaal niet aan? En nu ben je met ijzers ineens bang voor flinke schade en wil je een harde schaal? Waarom zou hij zich nu ineens heel zwaar aan gaan tikken?

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 08:35

Ja dat is erg bijzonder :+

Over je vraag ik heb de brushing en bevallen super. Rij mijn Z paard ermee zowel zonder als met ijzers sinds zijn peeablessure.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 08:52

Er staat nergens dat ik bang ben dat ze zich zwaar aantikt met ijzers? :Y) Heel af en toe tikt ze zich aan, zonder ijzers maak ik daar geen probleem van, met ijzers wil ik er wel graag bescherming tussen hebben. Zo raar is dat toch niet? :+
Ik ga het proberen met de crossbeschermers, wie weet ademenen deze wel goed.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:17

Maar dan hoef je toch niet perse harde schaal? Dat ademt alleen maar minder...

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:25

Ik ben al even opzoek naar zachte beschermers. De soort 3 in 1 varianten zoals indra/anky.

Ik zelf ben fan van lemieux alleen vind ik de pasvormen soms raar. Lemieux dekjes maat L dressuur passen prima. (terwijl het kleine haf is). Maar een lemieux M vliegenmasker is te groot... Springschoenen maat L past maar net, en hij heeft gewoon normale hoeven voor een haflinger.

Dus ik durf de lemieux beschermers niet aan. Ben bang dat S te klein is kwam omgvang, en M weer te lang...

Ik heb Anky maat S gehad prima dingen maar vond het wat te warm onder.

Hij heeft links voor wat atrose dus ik dacht zelf miss de Back on track beschermers? Heb zelf die in harde schaal maar die beginnen u wel wat op te raken.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:31

Oh ik pas gewoon L op een haflinger. Heeft die van jou zulke korte beentjes dan? Op Le mieux staat gewoon een maattabel hoor.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:34

Yvank_ schreef:
Maar dan hoef je toch niet perse harde schaal? Dat ademt alleen maar minder...


Nee, dat hoeft ook niet per se? Ik stel alleen die vraag omdat ik er geen ervaring mee heb of zacht genoeg bescherming biedt :=

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:39

Nouja ja dat biedt het :) ik ben juist op aanraden van de DA afgestapt van harde. Ik rij gewoon met die zachte op Z niveau met mijn paard die dus voor een peeablessure gehad heeft :j ook buitenritten enzo.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:40

Yvank_ schreef:
Oh ik pas gewoon L op een haflinger. Heeft die van jou zulke korte beentjes dan? Op Le mieux staat gewoon een maattabel hoor.



jep mijne heeft korte beentjes. En dan zou hij S moeten hebben maar dan ben ik bang dat kwa omvang dan weer niet past. Omdat de L springschoenen net aan passen. Terwijl BR weer te ruim is en gaat draaien.

Dus vandaar mn twijfel.

yvank: waarom adviseerd jou dierenarts geen harde schaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:40

Als je voor zachte beschermers gaat. Zou ik voor husk gaan die ademen echt.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:46

plutolover schreef:
Yvank_ schreef:
Oh ik pas gewoon L op een haflinger. Heeft die van jou zulke korte beentjes dan? Op Le mieux staat gewoon een maattabel hoor.



jep mijne heeft korte beentjes. En dan zou hij S moeten hebben maar dan ben ik bang dat kwa omvang dan weer niet past. Omdat de L springschoenen net aan passen. Terwijl BR weer te ruim is en gaat draaien.

Dus vandaar mn twijfel.

yvank: waarom adviseerd jou dierenarts geen harde schaal?

Omdat we de benen veel te veel inpakken en dat veel te warm wordt dus hogere kans op blessures. Zacht ademt veel meer. Voor springen uiteraard wel hard maar dressuur is dat niet nodig.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:47

nin_roosje: ik heb Husk bescheremers. maar diegene zakken soms af maar dat zijn niet 3in1. maar ander model. Maar ind wel een goede van je had even niet meer aan die gedacht.

mavantos

Berichten: 3591
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:59

Ik heb gisteren op Equitana met de brush boots van Lemieux in mijn handen gestaan, maar die vond ik zo slap... Ik weet niet in hoeverre die nu echt goed beschermen als ze een keer flink aantikken.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:13

Tja bij mij genoeg. Rij er al 1,5 jaar mee.

mavantos

Berichten: 3591
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:25

Yvank_ schreef:
Tja bij mij genoeg. Rij er al 1,5 jaar mee.


Maar zit het dan tussen de oren dat het beschermt of doet dit het ook daadwerkelijk? Ik denk namelijk dat je met die beenbeschermers haast net zo goed niets kan omdoen. Het zal hoogstens helpen tegen oppervlakkige schaafwondjes verwacht ik...

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:29

Euhm nou ik hoor hem wel eens flink aantikken ja? En dan heb ik alleen wat krasjes op de beschermers. Paard heeft nooit iets.

Maar de meeste blessures komen ook niet van aantikken maar van overbelasting of verstappen.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:42

Ik vind de Kentucky beschermers daarin overigens een prachtige middenweg, ze zijn zacht en super luchtdoorlatend (worden echt NIET warm), maar worden dus hard zodra er iets tegen aan knalt (hoef of boom etc.). D30 materiaal for the win!

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 14:52

liekec schreef:
Ik vind de Kentucky beschermers daarin overigens een prachtige middenweg, ze zijn zacht en super luchtdoorlatend (worden echt NIET warm), maar worden dus hard zodra er iets tegen aan knalt (hoef of boom etc.). D30 materiaal for the win!


Ik heb hier de springschoenen van maar daar ben ik niet zo tevreden over. Draaien ondanks het anti-draaiblokje, zijn heel erg stijf en mijn paarden krijgen en dan ook allemaal schuurwondjes van. Ze liggen bij mij nu in de reservebak

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:45

Ik heb geen issues met draaien of wondjes, terwijl mijn paard wel enorm gevoelig is. Stijf zijn ze wel, maar juist daardoor blijven ze zo goed zitten.

annemerel

Berichten: 590
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:43

Dag allemaal,

Ik heb al veel suggesties voorbij zien komen, maar nu kwam ik iets nieuws tegen:

https://www.horze.nl/beenbeschermers/le ... ywQAvD_BwE

Mijn paard heeft haar middenpees geblesseerd gehad, dit leek mij wel een mooie ondersteuning voor extra bescherming.

Iemand toevallig ervaring hier mee?

Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:06

Ik zou er zelf bij een peesblessure niet zo gauw voor kiezen. Het is van air neopreen en zit rondom, dus wordt erg warm.
Jammer dat het niet van mesh-materiaal is, dan was het interessanter.
Zijn de mesh brushing boots interessanter voor je, denk ik.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 19:53

Ja ik ben ook geen fan van dit soort 3 in 1 beschermers. Het is vaak van dik neopreen dus warmt erg op. Als je zoiets in mesh kan vinden is het wel interessant.

wodant
Berichten: 735
Geregistreerd: 11-03-14

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:47

Ik kom even binnen vallen, heb een tijdje terug zo goed als het hele topic gelezen.

Voor mijn haflinger ben ik op zoek naar luchtige beenbeschermers ze hoeven geen harde schaal te hebben. Ik ben erg tevreden over back on track mesh! Maar vanwege de werking die ze hebben zou ik graag voor de warmere dagen graag nog hele luchtige beenbeschemers hebben.

Lemieux mesh past helaas niet.

Nu zag ik husk voorbij komen alleen waar zijn die te koop?

Graag hoor ik ook nog verdere suggeties :) alvast bedankt voor het meedenken!!!

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 09:02

Tessawodan schreef:
Ik kom even binnen vallen, heb een tijdje terug zo goed als het hele topic gelezen.

Voor mijn haflinger ben ik op zoek naar luchtige beenbeschermers ze hoeven geen harde schaal te hebben. Ik ben erg tevreden over back on track mesh! Maar vanwege de werking die ze hebben zou ik graag voor de warmere dagen graag nog hele luchtige beenbeschemers hebben.

Lemieux mesh past helaas niet.

Nu zag ik husk voorbij komen alleen waar zijn die te koop?

Graag hoor ik ook nog verdere suggeties :) alvast bedankt voor het meedenken!!!

Husk is alleen te bestellen vanuit engeland. Hier in nl worden ze niet verkocht.

wodant
Berichten: 735
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:50

SuperZodiaX schreef:
Tessawodan schreef:
Ik kom even binnen vallen, heb een tijdje terug zo goed als het hele topic gelezen.

Voor mijn haflinger ben ik op zoek naar luchtige beenbeschermers ze hoeven geen harde schaal te hebben. Ik ben erg tevreden over back on track mesh! Maar vanwege de werking die ze hebben zou ik graag voor de warmere dagen graag nog hele luchtige beenbeschemers hebben.

Lemieux mesh past helaas niet.

Nu zag ik husk voorbij komen alleen waar zijn die te koop?

Graag hoor ik ook nog verdere suggeties :) alvast bedankt voor het meedenken!!!

Husk is alleen te bestellen vanuit engeland. Hier in nl worden ze niet verkocht.


Ah oke, dankjewel!
Weet jij misschien nog andere luchtige beenbeschermers ? :)