De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 17:42

Ellen_ov schreef:
Ik ben toe aan nieuwe peesbeschermers en heb momenteel de equilibrium all-sports. Ik ben erg tevreden over hoe de benen eronder voelen alleen sluit (doordat er geen elastiek in de sluitingen zit) achter bij de koot de beschermer niet mooi om het been. Met name na een buitenrit valt er een bult zand achterweg en nu na 1,5 jaar zijn ze mooi smudzig en gaan ze schuren want krijg ze zowat niet meer schoon. (Harde borstel er telkens over doet de binnenzijde ook geen goed). Nu met brexit wil ik de nieuwe variant niet uit Engeland bestellen en kan geen Nederlandse site vinden die ze ook verkoopt.

Iemand hier een alternatief voor deze beschermer? De compositi vind ik echt drie keer niks (pas als laatste keuze, sorry maar vind ze zo lelijk :') ) in bijna alle beschermers zit neopreen dus zie door de bomen even het bos niet meer.


De equilibrium peeskap is met elastiek, daar ben ik erg tevreden over!

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 03:49

Weet je zo of deze nog ergens op een nederlanse site te koop is?

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 07:46

Ellen_ov schreef:
Weet je zo of deze nog ergens op een nederlanse site te koop is?


Zo even snel via google te zien bij all-eventing en bij de paardendrogist. Ze heten officieel de equilibrium trizone open fronted tendon boots.

pluisje88

Berichten: 8072
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:17

SuperZodiaX schreef:
Ellen_ov schreef:
Weet je zo of deze nog ergens op een nederlanse site te koop is?


Zo even snel via google te zien bij all-eventing en bij de paardendrogist. Ze heten officieel de equilibrium trizone open fronted tendon boots.


Ik heb nog een nieuw paar witte liggen. Maat L geloof ik.

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:18

Ik vind dan alleen de oude variant? Of kijk ik er kats overheen? :+ :D de nieuwe variant, ook bij de open fronted, moet dan beter/mooier zitten.

@pluisje; ik heb helaas M nodig, in het zwart.

Marrit89

Berichten: 506
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: *****

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:59

Hallo allen,
Wellicht kunnen jullie mij helpen. Ik heb nieuwe beschermers nodig en mijn oog laten vallen op de equilibrium trizone open fronted tendon boots. Enige twijfel is of deze beschermers genoeg bescherming bieden bij het aantikken met een ijzer. Mijn merrie is nogal een brokkenpiloot en wil bij schrikken zichzelf nog wel eens aantikken met het achterijzer. En bieden deze beschermers ook voldoende bescherming bij een sprongetje (klein)?

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:53

Ellen_ov schreef:
Ik vind dan alleen de oude variant? Of kijk ik er kats overheen? :+ :D de nieuwe variant, ook bij de open fronted, moet dan beter/mooier zitten.

@pluisje; ik heb helaas M nodig, in het zwart.


Wat is precies het verschil met oude en nieuwe variant? Kan het zelf niet zo snel vinden. Heb je misschien foto’s?

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 04:14

Afbeelding
Dit zijn de oude varianten, je kan zien dat ze niet heel denderend aansluiten en ik merk ook dat mijn all-sports ook niet mooi gaan vormen, al kan ik mij voorstellen dat dat met deze wel gebeurd gezien het elastiek.

Afbeelding
Dit is de nieuwe variant, de ventilatie openingen zijn ook meer honinggraad, waar de oude meer vierkantjes zijn. de nieuwe variant zou beter aan moeten sluiten dan de oude variant. de nieuwe variant is ook wat 'mooier gesneden' dan de oude.

ik hoop dat het zo wat duidelijk is? ik heb een duf nachtdienst hoofd momenteel :')

ohja! de nieuwe variant heeft pu-leer aan de achterzijde, de oude nog lak. (ben ik zelf niet zo fan van.)

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:08

Zeker duidelijk, dankjewel! Ik ga ook eens kijken of ik de nieuwe ergens kan vinden of all eventing even een berichtje sturen. Misschien hebben ze de nieuwe al binnen maar de foto’s nog niet aangepast.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 11:30

Marrit89 schreef:
Hallo allen,
Wellicht kunnen jullie mij helpen. Ik heb nieuwe beschermers nodig en mijn oog laten vallen op de equilibrium trizone open fronted tendon boots. Enige twijfel is of deze beschermers genoeg bescherming bieden bij het aantikken met een ijzer. Mijn merrie is nogal een brokkenpiloot en wil bij schrikken zichzelf nog wel eens aantikken met het achterijzer. En bieden deze beschermers ook voldoende bescherming bij een sprongetje (klein)?


Ik heb nu sinds zomer vorig jaar de nieuwe variant hiervan en super tevreden over. Ze kunnen zeker wel tegen aantikken. De mijne zien er nog als nieuw uit.

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:00

Capriootje schreef:
Zeker duidelijk, dankjewel! Ik ga ook eens kijken of ik de nieuwe ergens kan vinden of all eventing even een berichtje sturen. Misschien hebben ze de nieuwe al binnen maar de foto’s nog niet aangepast.


Goh! Dat is inderdaad een hele goeie! Dankje, had ik nog helemaal niet aan gedacht.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:04

Hoi!

Kunnen jullie mij helpen met het volgende?

Ik zou voor mijn paard graag LeMieux Carbon Mesh Wrap Boots of LeMieux Mesh Brushing willen bestellen. Hij draagt nu de kappen van BR in full. Als ik kijk naar de maattabellen van LeMieux lijken ze allemaal zo groot.

Is er iemand met ervaring met deze kappen en hoe ze vallen?

Alvats bedankt!

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:06

Ik heb de maat L, normaal ook full en redelijk lange en slanke benen. 1,74 stokmaat. Deze zitten ook goed bij een iets kleiner paard met stevigere benen. Voor de e ponys en klein paard van m’n moeder heb ik M.

Dit is de L op m’n eigen paard Afbeelding

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:36

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:56

Wat is een normale prijs in jou beleving?

Vooral in leer is wel wat keuze, echt lamswol zit je snel aan mattes. Meeste andere is toch synthetisch.

Qua leer vind ik die van prestige het mooiste qua pasvorm. Die met klittenband rondom, niet die met pinnetjes want die hebben neopreen voering. Zal kijken of ik een foto of link kan vinden.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:10

Capriootje schreef:
Ik heb de maat L, normaal ook full en redelijk lange en slanke benen. 1,74 stokmaat. Deze zitten ook goed bij een iets kleiner paard met stevigere benen. Voor de e ponys en klein paard van m’n moeder heb ik M.

Dit is de L op m’n eigen paard [ [url=m/PvZEF9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Thanks voor je reactie. Mijn paard is 1.63 en heeft slanke benen. Is M dan beter denk je?

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:12

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Marrit89

Berichten: 506
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: *****

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:12

SuperZodiaX schreef:
Marrit89 schreef:
Hallo allen,
Wellicht kunnen jullie mij helpen. Ik heb nieuwe beschermers nodig en mijn oog laten vallen op de equilibrium trizone open fronted tendon boots. Enige twijfel is of deze beschermers genoeg bescherming bieden bij het aantikken met een ijzer. Mijn merrie is nogal een brokkenpiloot en wil bij schrikken zichzelf nog wel eens aantikken met het achterijzer. En bieden deze beschermers ook voldoende bescherming bij een sprongetje (klein)?


Ik heb nu sinds zomer vorig jaar de nieuwe variant hiervan en super tevreden over. Ze kunnen zeker wel tegen aantikken. De mijne zien er nog als nieuw uit.


Dankjewel!

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:30


Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:34

Ik heb helaas ondertussen nog geen mail terug van bovenstaande sites... ik heb ondertussen ook eens wat gekeken naar die Lemieux mesh wrap beschermers. Zouden deze afdoende zijn om ook mee te springen of zijn ze daar vermoedelijk wat te slap voor?

Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:30

Kenzo schreef:
Capriootje schreef:
Ik heb de maat L, normaal ook full en redelijk lange en slanke benen. 1,74 stokmaat. Deze zitten ook goed bij een iets kleiner paard met stevigere benen. Voor de e ponys en klein paard van m’n moeder heb ik M.

Dit is de L op m’n eigen paard [ [url=m/PvZEF9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Thanks voor je reactie. Mijn paard is 1.63 en heeft slanke benen. Is M dan beter denk je?


Ja dan zou ik zeker M nemen.

Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:33

Ellen_ov schreef:
Ik heb helaas ondertussen nog geen mail terug van bovenstaande sites... ik heb ondertussen ook eens wat gekeken naar die Lemieux mesh wrap beschermers. Zouden deze afdoende zijn om ook mee te springen of zijn ze daar vermoedelijk wat te slap voor?


Voor af en toe een klein sprongetje prima, maar voor echt springen zou ik liever iets nemen met een meer stevigere schaal

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:22

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:52

Gadverdarrie... heb ik voor mijzelf besloten in elk geval de Lemieux mesh wrap te bestellen, is die niet meer in het zwart in maat L :')
Waarom zijn trouwens de nieuwe kleurtjes 10€ goedkoper dan de zwarte en blauwe? Beetje flauw.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:20

Nobel01 schreef:
Capriootje schreef:
Kenzo: Ja dan zou ik een M nemen.

Deze zijn wel onder de 100 en lederen voering
https://www.la-equistyle.nl/webshop/paa ... dekor.html


Zijn wel mooi, alleen maar Full is te groot.


Klopt! Ik heb ze besteld en M is voor helemaal prima. De L heb ik voor achter.

De mesh wrap heb ik ook voor buiten ik de paddock. Die vond ik niet stevig genoeg om mee te rijden.