De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 18:02

Nee de mesh en snugboots zijn zonder neopreen

wodant
Berichten: 735
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:47

SuperZodiaX schreef:
Nee de mesh en snugboots zijn zonder neopreen


Top dankjewel! Het zijn de mesh geworden ben benieuwd!

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 17:18


Sharon_2105

Berichten: 132
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:24

Ik heb de royal work boots van BOT zowel voor als achter. Heb de witte versie gekocht, het harde gedeelte krijg ik gewoon proper met een vochtig doekje, maar de rest van de beschermers hebben echt een vieze, grijze kleur. Iemand een idee hoe ik ze terug proper kan krijgen?
Nooit meer wit voor mij :+

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:26

Gewoon wasmachine?

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:16

Iemand misschien ervaring met deze beschermers van Felix buhler voor de achterbenen?

Ik heb nu de lemieux snug boots, alleen voor achter vind ik ze absoluut niet fijn bij mijn fries. De sokken zitten enorm in de weg waardoor ze heel erg klitten na gebruik en de beschermers soms ook afzakken. Ik was dus opzoek naar iets wat aansluit op de snugboots voor, maar wat de sok verder vrij laat.

Afbeelding

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 06:10

Lauke schreef:
Iemand misschien ervaring met deze beschermers van Felix buhler voor de achterbenen?

Ik heb nu de lemieux snug boots, alleen voor achter vind ik ze absoluut niet fijn bij mijn fries. De sokken zitten enorm in de weg waardoor ze heel erg klitten na gebruik en de beschermers soms ook afzakken. Ik was dus opzoek naar iets wat aansluit op de snugboots voor, maar wat de sok verder vrij laat.

[ [url=m/zsLGMh.png]Afbeelding[/url] ]

Als ik deze zo zie is de voering hiervan neopreen. Geen aanrader dus. Ik zou doorzoeken naar andere beschermers voor de achterbenen

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:07

Lauke schreef:
Iemand misschien ervaring met deze beschermers van Felix buhler voor de achterbenen?

Ik heb nu de lemieux snug boots, alleen voor achter vind ik ze absoluut niet fijn bij mijn fries. De sokken zitten enorm in de weg waardoor ze heel erg klitten na gebruik en de beschermers soms ook afzakken. Ik was dus opzoek naar iets wat aansluit op de snugboots voor, maar wat de sok verder vrij laat.

[ [url=m/zsLGMh.png]Afbeelding[/url] ]



Ik heb de technique kogelbeschermera en de snuf boots voor. Ik weet niet of je per se hoge beschermers wil? Vind het persoonlijk een mooi set zo doordat ze qua kleur en sluitingen ol elkaar aansluiten, en zijn erg fijne kogelbeschermers

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:12

Ik heb achter de mesh brushing boots passen er ook heel mooi bij, is hetzelfde materiaal.

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:42

Renee_S schreef:
Lauke schreef:
Iemand misschien ervaring met deze beschermers van Felix buhler voor de achterbenen?

Ik heb nu de lemieux snug boots, alleen voor achter vind ik ze absoluut niet fijn bij mijn fries. De sokken zitten enorm in de weg waardoor ze heel erg klitten na gebruik en de beschermers soms ook afzakken. Ik was dus opzoek naar iets wat aansluit op de snugboots voor, maar wat de sok verder vrij laat.

[ [url=m/zsLGMh.png]Afbeelding[/url] ]



Ik heb de technique kogelbeschermera en de snuf boots voor. Ik weet niet of je per se hoge beschermers wil? Vind het persoonlijk een mooi set zo doordat ze qua kleur en sluitingen ol elkaar aansluiten, en zijn erg fijne kogelbeschermers


Heb je misschien een foto van de set? Die passen er indd wel heel mooi bij, maar vind hoger denk ik wel net even mooier. Maar wie weet is het wel gewoon wat ik zoek!

De mesh ga ik eens naar kijken!

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:06

Ik heb het topic al doorzocht maar kon het niet vinden.. Heeft iemand een tip voor peesbeschermers die erg groot vallen? En dan bedoel ik de omvang. Mijn enorme paard van 1.84 lijkt normale/ smalle benen te hebben, maar heb nog geen enkele peesbeschermers gevonden die dicht kunnen.. op dit moment heb ik een paar hele oude simpele beschermers waar extra lang klittenband aan is gezet, maar deze vallen onderhand uit elkaar. Dus wie weet welke beschermers eventueel wel zouden passen? Het gaat om beschermers voor algemeen gebruik/ springen en alleen de voorbenen! De achterbenen passen gelukkig wel maat full strijklappen om. Bedankt!

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:31

Lauke schreef:
Renee_S schreef:



Ik heb de technique kogelbeschermera en de snug boots voor. Ik weet niet of je per se hoge beschermers wil? Vind het persoonlijk een mooi set zo doordat ze qua kleur en sluitingen ol elkaar aansluiten, en zijn erg fijne kogelbeschermers


Heb je misschien een foto van de set? Die passen er indd wel heel mooi bij, maar vind hoger denk ik wel net even mooier. Maar wie weet is het wel gewoon wat ik zoek!

De mesh ga ik eens naar kijken![/quote]


Niet per sé een foto van de peesbeschermers, maar op deze foto had hij ze om. Hoop dat je zo een beetje een idee krijgt :) Ik weet dat ze voor iets aan de lange kant zijn voor het mooi, de brede maar korte beentjes maken het erg lastig. maar dit zijn de beste die ik heb kunnen vinden en absoluut nooit irritatie of kale plekjes whatsoever


Afbeelding

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:39

Scarpati schreef:
Ik heb de Lemieux Teknique boots besteld. Ze zijn nog niet binnen maar ben wel benieuwd naar andere ervaringen :j


[ [url=m/w6k0MM.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VRgncL.png]Afbeelding[/url] ]


Ik heb deze gehad en was er opzich wel tevreden mee. Ik vond de sluitingen alleen niet handig met bevroren handen. En de achterbeschermers vond ik net te zwaar, vooral als je door wat hoger gras rijd worden ze zwaar. Dat was de keuze om ze weg te doen. Wel een hele mooie pasvorm :j en ademen goed.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:18

Al even zitten zoeken op bokt, maar ik kom er niet uit..
Ik zoek peesbeschermers voor de voorbenen in maat pony/S, welke de hele dag om kunnen blijven. Ze zijn namelijk bedoelt voor overdag op de paddock. Ze moeten dus voldoende beschermen, en voldoende luchtig zijn.. Maar wat lastig zeg om dat te vinden!
Iemand ervaring met bijv. de Stalbeschermers Back On Track Royal? Staat bij van neopreen en dat lijkt me niet luchtig.. En daarbij ook dat ze niet geschikt zijn voor drachtige paarden? Laat die van mij nou net drachtig zijn.
En de lemieux turnout beschermers? Helpt ook tegen mok, maar dan lijken ze me dus totaaaaal niet luchtig? Wordt dat niet warm?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:28

misschien de Husk beschermers? ik weet niet hoe druk je paard in de paddock is. Maar ik had ergens een keer gelezen, dat uit onderzoek blijkt dat paarden met beschermers om en niet trainen/zich druk maken dat de benen er niet warmer onder worden dan als ze zonder bescherms staan. Of in ieder geval niet zo extreem dat er 'schade' kan onstaan zoals ze aan het werk zijn.

Kan alleen dat artikel nergens vinden.. En tja internet staat vol met 'onzin'. Maar ik snap dat je naar luchtigere beschermers wilt kijken.

Husk beschermers zijn alleen via UK te koop, Maar ik had ze binnen een week binnen.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:32

En welke van Husk raad je dan aan?
Pony is over het algemeen vrij rustig op de paddock. Behalve zo af en toe een gekke bui. En aangezien ze nu weer op boxrust staat door zo'n gekke bui, wil ik het graag voortaan voorkomen.
Als ik haar met simpele pagony beschermers op de trailer vervoer, vind ik ze daarna ook nog vrij warm eronder. Weet niet of ik dat aandurf om een hele dag om te laten.
Moeilijk moeilijk. :o

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:01

ah Husk is wel zachte stof. maar wel dik. Weet niet of je een echte aantikker is. Anders weet ik niet of husk genoeg bescherming bied.

Ik zelf zou ook eerder ind voor luchtere gaan. dan ind bijv pagony waaronder het toch wat warmer wordt. wel of geen onderzoek die dat meld.

cross beschermers zijn ook aardig luchtig,maar geen verstand van dus zou je eens ook naar kunnen kijken. JE hebt ook ook van de rubberen beschermers. geen idee of die ergens nog te koop zijn

deze bedoel ik
https://www.bing.com/images/search?view ... ajaxhist=0

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:16

Die rubberen heb ik ook gezien, maar kon ik alleen in maat paard vinden. Ziet er tenminste wel luchtig uit. Weet alleen niet of dat rubber niet gaat irriteren?

En ja, ze vergeet dat ze benen heeft en tikt dan in een gekke sprong oid haar pees aan. Ook precies daar zit een schram. Dus ik zoek iets wat die pezen beschermt tegen die tikken van haar. Want die pezen vinden het niet zo leuk, en baasje ook niet zegmaar. :')

Scarpati

Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:23

absque_dubio schreef:
Die rubberen heb ik ook gezien, maar kon ik alleen in maat paard vinden. Ziet er tenminste wel luchtig uit. Weet alleen niet of dat rubber niet gaat irriteren?

En ja, ze vergeet dat ze benen heeft en tikt dan in een gekke sprong oid haar pees aan. Ook precies daar zit een schram. Dus ik zoek iets wat die pezen beschermt tegen die tikken van haar. Want die pezen vinden het niet zo leuk, en baasje ook niet zegmaar. :')


Die rubberen heb ik ook, was ook eerst bang dat het zou gaan schuren als er zand tussen komt. Dit is gelukkig niet het geval!
Benen blijven koel eronder. Enige nadeel is dat ze bij mijn paard draaien als hij een paar sprintjes getrokken heeft :')

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:25

Scarpati klinkt goed! Tot ik las dat ze gaan draaien. :') Aangezien het juist voor de momenten is dat ik er NIET bij ben.. _O- En daarbij heb ik de rubberen ook nog niet in maat pony gevonden.

mavantos

Berichten: 3594
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 14:21

absque_dubio schreef:
Scarpati klinkt goed! Tot ik las dat ze gaan draaien. :') Aangezien het juist voor de momenten is dat ik er NIET bij ben.. _O- En daarbij heb ik de rubberen ook nog niet in maat pony gevonden.


Die rubberen gaan ontzettend schuren en beschermen echt vrij weinig. Ze zijn namelijk super soepel.

Ik gebruik de Dalmar Eventer beschermers voor op de wei, hebben ze dan ook de hele dag om overigens en nooit natte of warme benen eronder.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 15:41

Ik ben erg tevreden over de br mesh beschermers, zonder bont uiteraard en de le mieux mesh. Al heb ik het idee dat de benen onder de br een tikje minder warm zijn dan bij de le mieux

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 09:54

Ik zou dan ook kijken naar een mesh beschermer. Die zijn mooi luchtig en ook soepel, die irriteren de benen niet

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:08

BR Pro Mesh, ook ervaring mee om deze hele dagen om te laten? Blijft de temperatuur dan oke? En helpen ze voldoende tegen aantikken? (Hoeft natuurlijk geen hele stellage om dr benen om te beschermen, de helft minder inslag van dr eigen benen tegen dr voorbenen scheelt al een hoop := )
Misschien dat ik kijk wat er tweedehands te koop is, en dat ga testen. Er is zo veel keus, en de nieuwprijzen zijn nou niet zo dat je denkt ik ga ze even kopen en proberen.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:08

BR pro mesh waren hier ontzettend zweterig
Nu de mesh brushing van Le Mieux