De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:20

Ik vind persoonlijk de brushing boots veel te zacht om voldoende bescherming te bieden in een cross

Anoniem

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:29

Voor een enkel crosslesje zou ik niks speciaals aanschaffen. Zeker IJslander benen zijn niet makkelijk Wbt het vinden van passende bescherming.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:32

Anoniem schreef:
Voor een enkel crosslesje zou ik niks speciaals aanschaffen. Zeker IJslander benen zijn niet makkelijk Wbt het vinden van passende bescherming.


Ik neem aan dat bescherming verplicht is tijdens les? Overigens is het best een potige IJslander, hij heeft niet van die spillebeentjes.

Renee welke zou jij dan wel aanraden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:55

Wijslander schreef:
Anoniem schreef:
Voor een enkel crosslesje zou ik niks speciaals aanschaffen. Zeker IJslander benen zijn niet makkelijk Wbt het vinden van passende bescherming.


Ik neem aan dat bescherming verplicht is tijdens les? Overigens is het best een potige IJslander, hij heeft niet van die spillebeentjes.

Renee welke zou jij dan wel aanraden?


Ja zeker wel bescherming, maar wat je normaal gebruikt met springen voldoet wel.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:51

Ik heb nog geen bescherming dus moet sowieso iets aanschaffen.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:55

De brushing boots zou ik daar niet voor gebruiken. Die zijn meer dressuur zit niks hards in. Dan zou ik eerder kijken naar de peesbeschermers van le mieux .

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:00

Yvank_ schreef:
De brushing boots zou ik daar niet voor gebruiken. Die zijn meer dressuur zit niks hards in. Dan zou ik eerder kijken naar de peesbeschermers van le mieux .


En welke variant is dat?

Is een harde plaat nodig in dit geval? Betekent wel dat het opwarmt eronder toch?

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:17

Heeft iemand ervaring met de beschermers van BR.
Hoe vallen ze qua grootte?

Ik had dit soort beschermers van hv polo in maat L. Maar die waren helaas veel te groot.
Mijn paard is 1,67. Ze heeft hele ranke benen

Het gaat om deze

Afbeelding

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:21

Noahh_h schreef:
Heeft iemand ervaring met de beschermers van BR.
Hoe vallen ze qua grootte?

Ik had dit soort beschermers van hv polo in maat L. Maar die waren helaas veel te groot.
Mijn paard is 1,67. Ze heeft hele ranke benen

Het gaat om deze

[ [url=m/tsYiyk.png]Afbeelding[/url] ]


Ik had maat M voor en L achter voor mijn paard van 1.68 met dunne beentjes.
Een tip: koop ze niet. Ze zijn heel mooi, maar zijn zo kapot en en de benen worden heel warm.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:34

Wijslander schreef:
Yvank_ schreef:
De brushing boots zou ik daar niet voor gebruiken. Die zijn meer dressuur zit niks hards in. Dan zou ik eerder kijken naar de peesbeschermers van le mieux .


En welke variant is dat?

Is een harde plaat nodig in dit geval? Betekent wel dat het opwarmt eronder toch?

Ja maar anders kan je net zo goed n niks omdoen zachte helpen niet tegen klap van hindernissen. Derby pro zijn wel fijne.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 00:07

De technique van lemieux zijn erg fijn. Ik weet niet hoe groot je ijslander is maar bij onze fjorden past cob erg mooi. Ook heeft lemieux cross beschermers welke niet zo gruwelijk duur zijn. De maten hiervan weet ik niet, staan wel online te vinden.

Anyway ik zou het merk enorm aanraden, zijn ook echt goed luchtig en mooie pasvorm. maar dan wel iets wat ontworpen is voor springen of cross!

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:19

Wijslander, ik zou als ik jou was even een mailtje sturen naar alleventing. Geven heel fijn advies.

Rhine_
Berichten: 3377
Geregistreerd: 16-09-08
Woonplaats: Maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:00

Renee_S schreef:
De technique van lemieux zijn erg fijn. Ik weet niet hoe groot je ijslander is maar bij onze fjorden past cob erg mooi. Ook heeft lemieux cross beschermers welke niet zo gruwelijk duur zijn. De maten hiervan weet ik niet, staan wel online te vinden.


Welke zijn dat? Ik kan er geen vinden met die naam :')

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:09

De cross beschermers , de stealth nog iets. Zijn inderdaad ook fijne die heb ik ook.

BrittBR
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:29

Ik heb zelf de BR Air-tech peeskappen! Erg fijn en goed ademend! ;)

BrittBR
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:27

BR air-tech! Zijn fijne peeskappen en ademend. Gaan ook erg lang mee en prijs valt ook erg mee! :)

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:56

xMalibu schreef:
Noahh_h schreef:
Heeft iemand ervaring met de beschermers van BR.
Hoe vallen ze qua grootte?

Ik had dit soort beschermers van hv polo in maat L. Maar die waren helaas veel te groot.
Mijn paard is 1,67. Ze heeft hele ranke benen

Het gaat om deze

[ [url=m/tsYiyk.png]Afbeelding[/url] ]


Ik had maat M voor en L achter voor mijn paard
van 1.68 met dunne beentjes.
Een tip: koop ze niet. Ze zijn heel mooi, maar zijn zo kapot en en de benen worden heel warm.



Oohh echt. Mmm, ik wilde ze juist kopen in de hoop dat ze niet zo warm zijn. Ieder geval minder warm dan die met bont.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:59

Ze zijn echt heel warm, kan het je echt alleen maar afraden!

Anoniem

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:13

Die cross beschermers van lemieux zijn imo niks waard. Veelste slap. Leuk om mee te dressuren of een bosrit mee te maken maar niet om mee te crossen.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:21

Anoniem schreef:
Die cross beschermers van lemieux zijn imo niks waard. Veelste slap. Leuk om mee te dressuren of een bosrit mee te maken maar niet om mee te crossen.


En welke kun je dan wél aanraden? :)

Die van BR zijn van neopreen, dat is toch geen ademende stof?

Ik ga alleventing ook even vragen.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:33

Ik heb bij alleventing de première Equine beschermers gekocht. Ik gebruik ze dagelijks voor dressuur en buitenritten en heel tevreden over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:01

Wijslander schreef:
Anoniem schreef:
Die cross beschermers van lemieux zijn imo niks waard. Veelste slap. Leuk om mee te dressuren of een bosrit mee te maken maar niet om mee te crossen.


En welke kun je dan wél aanraden? :)

Die van BR zijn van neopreen, dat is toch geen ademende stof?

Ik ga alleventing ook even vragen.


Ik heb zelf beschermers van Majyk. Maar die vallen wel in een andere prijsklasse..
In de wat goedkopere prijsklasses zou ik kijken naar de beschermers van Premiere. Maar ik denk dat je bij bijna alle beschermers in de knoop komt met je pasvorm. De meeste beschermers zullen te lang zijn of niet geschikt voor stevige benen. Er zijn maar weinig merken die een maat S verkopen. En maat M is doorgaans geschikt voor paarden van 1.55 tot 1.67m dus die zullen te lang zijn.

Dus persoonlijk zou ik eerder gaan voor simpelen peesbeschermers van BR oid (voor 25 euro). Voor een enkele keer springen of een enkel crosslesje maakt het niet uit dat ze wat warmer worden. En bij het crossen hoort ook altijd een waterbak dus ik denk dat het opwarmen daardoor sowieso wel mee valt.

mavantos

Berichten: 3594
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:23

Misschien kan je een paar tweedehands Dalmar crossbeschermers op de kop tikken? Die vind ik heel fijn! Gebruik ze in de wei en met rijden, wordt niet warm.

AllEventing

Berichten: 63
Geregistreerd: 12-05-14

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:32

Wij verkopen de Premier Equine Aircooled Original eventing boots veruit het meest:

https://www.all-eventing.com/product/14 ... ting-boots

Hele fijne kwaliteit en pasvorm, blijven erg lang mooi en blijven koeler dan andere beenbeschermers :)

Wij adviseren overigens maat S voor paarden t/m 1.65m. Ze vallen namelijk erg groot.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:29

Ha allemaal,

Even hulp nodig. Ik zoek beenbeschermers voor een jong paard. Paard gaan we beginnen met longeren, zadelmak maken ect. Verwachten geen rodeo, maar je weet het natuurlijk nooit. Paard heeft nog nooit beenbeschermers om gehad. Wat raden jullie aan? Peesbeschermers, flextrainers, zeg het maar. Welke kwaliteit en welk merk. Ga over twee uurtjes naar de ej en die hebben een kortingsactie. Dus een vlot antwoord zou te gek zijn. Ik ga ondertussen het topic doorlezen.

Groetjes en alvast bedankt!

Ps: prijsklasse maakt niet uit, liever duurkoop dan goedkoop.