De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:03

Hopelijk hebben jullie advies: ik zoek voor mijn paard peesbeschermers die luchtig zijn, de kogels goed beschermen tot de koot. Het zou fijn zijn als hij er ook mee door het water kan lopen. Verder zullen ze vooral het stevige bosritten, longeren en het springen van boomstammetjes ed worden gebruikt. Zouden de lemieux Carbon mesh geschikt zijn? Hoe houden die zich in het water?

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 07:53

Pallatin schreef:
Hopelijk hebben jullie advies: ik zoek voor mijn paard peesbeschermers die luchtig zijn, de kogels goed beschermen tot de koot. Het zou fijn zijn als hij er ook mee door het water kan lopen. Verder zullen ze vooral het stevige bosritten, longeren en het springen van boomstammetjes ed worden gebruikt. Zouden de lemieux Carbon mesh geschikt zijn? Hoe houden die zich in het water?


Vooral voor het springen zou ik niet gaan voor zachte beschermers, maar echt een harde schaal. Misschien de Carbon Mesh wel voor het overige mits ze zich goed houden en de Snug Boots bijvoorbeeld voor springen? Anders wellicht crossbeschermers? Zijn wel iets minder luchtig maar voldoen verder aan de eisen die je kunt stellen van een goede allround beschermer

Ik heb zelf crossbeschermers van Premier Equine, zijn de meest gebruikte wegens echt fijne kwaliteit/prijs.

Edit: crossbeschermers zijn ook juist geschikt voor in het water

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:56

Bedankt voor de tips: ik heb even gekeken naar die Carbon tech eventing boots van premiere equine en die zien er goed uit. Ik zag wel dat er een soort voorgevormd stukje op de pees zit aan de binnenzijde van de beschermer....Afbeelding
Ik vraag me af of dat niet gaat irriteren? Dan moeten ze heel goed passen lijkt me, anders drukt dat op de pees... :o? Ik vind de snug boots ook een optie, maar zit idd een beetje met dat water gebeuren...blijft daar geen water/ zand in hangen na een waterbak/ doorwaadbare?

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:21

Een stalgenoot heeft de crossbeschermers van QHP en die bevallen goed: https://www.divoza.com/nl/qhp-qcross-ke ... eschermers

Ik heb zelf de PE gebruikt voor de cross, maar bij mijn paard gingen ze ontzettend draaien. Daarom heb ik ze ook verkocht helaas, want verder waren ze erg mooi en luchtig. Nou heeft mijn paard ook erg grove benen, dus wellicht dat het daaraan lag

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:58

Kidde schreef:
Een stalgenoot heeft de crossbeschermers van QHP en die bevallen goed: https://www.divoza.com/nl/qhp-qcross-ke ... eschermers

Ik heb zelf de PE gebruikt voor de cross, maar bij mijn paard gingen ze ontzettend draaien. Daarom heb ik ze ook verkocht helaas, want verder waren ze erg mooi en luchtig. Nou heeft mijn paard ook erg grove benen, dus wellicht dat het daaraan lag

Mmm nou die van mij is een Gelderse dus die heeft ook niet het meest fijne beenwerk... :D
Die van QHP lijken de kogels niet echt te omsluiten en dat is wel een belangrijke voorwaarde...heb je toevallig een foto waarop je paard deze om heeft?

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:00

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar twee typen beschermers (voor en achter).
1 voor dressuur
1 voor buiten rijden (bos)

Welke raden jullie aan?

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:13

Pallatin schreef:
Bedankt voor de tips: ik heb even gekeken naar die Carbon tech eventing boots van premiere equine en die zien er goed uit. Ik zag wel dat er een soort voorgevormd stukje op de pees zit aan de binnenzijde van de beschermer....[ [url=m/Aiiikq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vraag me af of dat niet gaat irriteren? Dan moeten ze heel goed passen lijkt me, anders drukt dat op de pees... :o? Ik vind de snug boots ook een optie, maar zit idd een beetje met dat water gebeuren...blijft daar geen water/ zand in hangen na een waterbak/ doorwaadbare?


Ik heb deze. En voor heavy duty werk zoals crossen vind ik ze super. Maar voor gewoon dagelijks werk vind ik ze veel te veel afgesloten en warm.

Dus voor alles behalve crossen gebruik ik die van compositie of die van equilibrium. De meningen verschillen daar over zoals je ziet. Maar ik vind dat echt genoeg bescherming.

https://www.all-eventing.com/product/20 ... ndon-boots
https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... orId=10041

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:09

Wat zouden jullie aanraden voor springen?
Heb nu LM derby pro’s maar beginnen wat oud te worden dus rustig om me heen aan het kijken. Voor crossen heel erg blij met Zandona, dus leek me voor de hand liggend om dan ook hiervoor daarnaar te kijken maar goed, zij zo veel merken.

Zandona vs veredus, LM technique, equick etc

Voor dressuur overweeg ik Trizones, vind ik voor springen te weinig beschermen
Ook; ik ben banger dat ze in trapt dan strijkt, dus brushing boots sowieso niet :)
Snugs vind ik niet per se nodig, liever open fronted

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:08

pol013 schreef:
Pallatin schreef:
Bedankt voor de tips: ik heb even gekeken naar die Carbon tech eventing boots van premiere equine en die zien er goed uit. Ik zag wel dat er een soort voorgevormd stukje op de pees zit aan de binnenzijde van de beschermer....[ [url=m/Aiiikq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vraag me af of dat niet gaat irriteren? Dan moeten ze heel goed passen lijkt me, anders drukt dat op de pees... :o? Ik vind de snug boots ook een optie, maar zit idd een beetje met dat water gebeuren...blijft daar geen water/ zand in hangen na een waterbak/ doorwaadbare?


Ik heb deze. En voor heavy duty werk zoals crossen vind ik ze super. Maar voor gewoon dagelijks werk vind ik ze veel te veel afgesloten en warm.

Dus voor alles behalve crossen gebruik ik die van compositie of die van equilibrium. De meningen verschillen daar over zoals je ziet. Maar ik vind dat echt genoeg bescherming.

https://www.all-eventing.com/product/20 ... ndon-boots
https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... orId=10041


Bedankt nog voor je post! Ik heb die compositi dingen van de week voor het eerst in het echt gezien en ze zijn wel licht maar jeetje wat zijn ze lelijk... :') Ik neig toch naar de tri-zone open fronted, maar moet even kijken of ik die in NL ergens kan vinden in een Full....mocht iemand nog weten waar ik die nieuwe kan kopen hoor ik het graag... :j

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:12

Pallatin schreef:
Bedankt nog voor je post! Ik heb die compositi dingen van de week voor het eerst in het echt gezien en ze zijn wel licht maar jeetje wat zijn ze lelijk... :') Ik neig toch naar de tri-zone open fronted, maar moet even kijken of ik die in NL ergens kan vinden in een Full....mocht iemand nog weten waar ik die nieuwe kan kopen hoor ik het graag... :j



Een kwestie van wennen ;)
Ik vind ze nu helemaal niet meer lelijk. Ze zijn gewoon niet zo aanwezig om het been. En daarbij gebruik ik geen beenbeschermers om mijn paard op te leuken maar om zijn benen te beschermen.
En het grappige is dat nu ik ze een paar maanden heb er ook mensen om mij heen beginnen te vragen waar ze vandaan komen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:41

ik heb de Equick beschermers en ondanks dat ze geen ventilatie gaten hebben. Blijven verbazingwekkend de benen droog eronder. Nu zweet mijn paard niet zo snel onder de beschermers maar ik voel duidelijk wel verschil in warmte.

Ze zijn voor mijn haf voor het mooie net te lang, maar het functioneerd.

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:11

pol013 schreef:
Pallatin schreef:
Bedankt nog voor je post! Ik heb die compositi dingen van de week voor het eerst in het echt gezien en ze zijn wel licht maar jeetje wat zijn ze lelijk... :') Ik neig toch naar de tri-zone open fronted, maar moet even kijken of ik die in NL ergens kan vinden in een Full....mocht iemand nog weten waar ik die nieuwe kan kopen hoor ik het graag... :j



Een kwestie van wennen ;)
Ik vind ze nu helemaal niet meer lelijk. Ze zijn gewoon niet zo aanwezig om het been. En daarbij gebruik ik geen beenbeschermers om mijn paard op te leuken maar om zijn benen te beschermen.
En het grappige is dat nu ik ze een paar maanden heb er ook mensen om mij heen beginnen te vragen waar ze vandaan komen.

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat beschermers niet dienen om je paard op te leuken, maar dan nog vind ik de compositi een beetje flodderig achter op de pees, ze zijn dan ook heel flexibel. Ik hoop dat die tri-zone wat meer kunnen hebben...

Luna02
Berichten: 153
Geregistreerd: 23-02-15

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:01

Ik ben op zoek naar nieuwe peesbeschermers rondom die gebruikt zullen worden voor dressuur en balkjes draven. Waar ik rekening mee houdt:
- KWPN’er van 1.73 m met fors beenwerk. Vaak is de reguliere full aan de krappe kant. Ik zoek dus beschermers die ruim vallen of waar een maatje XL of Xfull beschikbaar is. Peesbeschermers met bont vallen daardoor ook automatisch af.
- Moeten goed ventileren of een goed ademend vermogen hebben.

Mijn oog is nu gevallen op de Lemieux Brushing Boots en de Kentucky Allround 3D Spacer. Ik weet dat de Lemieux beschikbaar zijn in maat L en XL. Kentucky is een full. Wat zijn jullie ervaringen met deze beschermers en de maatvoering? Valt de Kentucky Spacer een beetje ruim? En hebben jullie nog andere aanbevelingen waar ik naar kan kijken?

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:25

Ik heb de Kentucky gehad maar die vallen niet heel ruim en zijn ook wel heel zacht en flexibel. De Lemieux heb ik nu en vind ik fijner qua pasvorm en wat steviger. Ik heb L voor de voorbenen, zelfde stokmaat maar wel fijn been werk. Heb wel genoeg ruimte bij het klittenband over.

Luna02
Berichten: 153
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:36

Capriootje schreef:
Ik heb de Kentucky gehad maar die vallen niet heel ruim en zijn ook wel heel zacht en flexibel. De Lemieux heb ik nu en vind ik fijner qua pasvorm en wat steviger. Ik heb L voor de voorbenen, zelfde stokmaat maar wel fijn been werk. Heb wel genoeg ruimte bij het klittenband over.


Thanks! Fijn dat jij ervaring hebt met beide! Dan denk ik dat ik een L voor de voorbenen en XL voor de achterbenen ga proberen!

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:43

Luna02 schreef:
Ik ben op zoek naar nieuwe peesbeschermers rondom die gebruikt zullen worden voor dressuur en balkjes draven. Waar ik rekening mee houdt:
- KWPN’er van 1.73 m met fors beenwerk. Vaak is de reguliere full aan de krappe kant. Ik zoek dus beschermers die ruim vallen of waar een maatje XL of Xfull beschikbaar is. Peesbeschermers met bont vallen daardoor ook automatisch af.
- Moeten goed ventileren of een goed ademend vermogen hebben.

Mijn oog is nu gevallen op de Lemieux Brushing Boots en de Kentucky Allround 3D Spacer. Ik weet dat de Lemieux beschikbaar zijn in maat L en XL. Kentucky is een full. Wat zijn jullie ervaringen met deze beschermers en de maatvoering? Valt de Kentucky Spacer een beetje ruim? En hebben jullie nog andere aanbevelingen waar ik naar kan kijken?


Ik heb beide (gehad). De Kentucky vallen niet groot vind ik.. De LeMieux heb ik nu voor mijn paard van 1.80m met normale benen. En daarbij zitten ze best ruim! Dus met stevigere benen moeten ze nog wel passen.

Luna02
Berichten: 153
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 20:37

Ik heb vandaag de Lemieux Brushing Boots maat L gepast. Zelfs voor de voorbenen twijfel ik of de flinke man geen XL kan gebruiken. Achterbenen heeft hij zeker maat XL nodig. Wat denken jullie?

Voor de foto’s heb in het middelste klittenband even los gedaan.
Voorbenen: Afbeelding
Achterbenen: Afbeelding

Fennaatje
Berichten: 15
Geregistreerd: 03-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:44

LeMieux brushing boots gekocht. Geen aanrader. Ze zeggen dat ze luchtig zijn, maar paard zweet er enorm onder. Tevens lees ik op verpakking dat ze van leer zijn. Ik twijfel eraan. Back on track mesh beschermers houden benen wel droog.

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:41

Nou dat heb ik nog nooit gehad.. benen zijn daar altijd droog onder zelfs met 30 plus graden. Het is echt leer. Heb je wel de brushing met mesh en niet met neopreen? Die zweten wel enorm ja. Ze lijken behoorlijk op elkaar. Heb de BOT ook die zijn natter meestal dan de lemieux.

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:45

Hoi
Bij husk "brushing boots" besteld. Zouden vrijdag moeten aan komen.
Hopelijk is dat zo met die brexit en al.
De mijne zijn aan vervanging toe maar zeer tevreden over husk dus terug bij hun besteld

xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:37

Hoi allen, even een vraag...
Ik ben voor mijn paard op zoek naar peesbechermers voor tijdens intensievere bosritten en crossles. In de bak rijd ik nu meestal zonder, gezien hij weinig aantikt. In het bos en met crossen vind ik het toch te spannend om zonder te rijden.
Nu wil ik graag kappen die echt goed ventileren. Ik heb laatst met de snugboots van LeMieux in mijn handen gestaan bij de EJ, maar ik betwijfel echt of deze wel daadwerkelijk goed ventileren... De stof is toch behoorlijk dik en het ziet er erg 'warm' uit. Ook zijn bij dit soort kappen de maat voor hem een probleem, want hij heeft hele slanke, lange benen. Dus een maat L is te groot (breed) en M te klein (kort)...

Iemand nog ideeën? De Compositi kappen vind ik weer veels te zacht, volgens mij beschermt dat voor geen meter als een paard er flink tegenaan klapt...

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:42

xLoki schreef:
Hoi allen, even een vraag...
Ik ben voor mijn paard op zoek naar peesbechermers voor tijdens intensievere bosritten en crossles. In de bak rijd ik nu meestal zonder, gezien hij weinig aantikt. In het bos en met crossen vind ik het toch te spannend om zonder te rijden.
Nu wil ik graag kappen die echt goed ventileren. Ik heb laatst met de snugboots van LeMieux in mijn handen gestaan bij de EJ, maar ik betwijfel echt of deze wel daadwerkelijk goed ventileren... De stof is toch behoorlijk dik en het ziet er erg 'warm' uit. Ook zijn bij dit soort kappen de maat voor hem een probleem, want hij heeft hele slanke, lange benen. Dus een maat L is te groot (breed) en M te klein (kort)...

Iemand nog ideeën? De Compositi kappen vind ik weer veels te zacht, volgens mij beschermt dat voor geen meter als een paard er flink tegenaan klapt...


Voor hetgeen jij beschrijft zou ik echt gaan voor crossbeschermers. Ik vind de PE Carbon Tech erg fijn. Zijn speciaal ervoor gemaakt.

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:41

Ik zou ook gaan voor cross beschermers. Premier equine is zeker een aanrader, zelf heb ik nu die van Kentucky en die zijn ook erg fijn maar wel aan de prijs.

xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:09

Die PE Carbon tech zien er goed uit! Alleen dan zit ik weer met de maat... zouden jullie voor M of L gaan?
Paard van 1.63 met hele slanke, lange benen...
En ik zie ook de iets goedkopere PE Air Tech, is die veel slechter dan de Carbon?

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:04

xLoki schreef:
Die PE Carbon tech zien er goed uit! Alleen dan zit ik weer met de maat... zouden jullie voor M of L gaan?
Paard van 1.63 met hele slanke, lange benen...
En ik zie ook de iets goedkopere PE Air Tech, is die veel slechter dan de Carbon?


Ik zou voor M gaan, ze vallen best groot.
Voor mijn paard van 1.66 met normaal beenwerk had ik M, L was écht te lang.
Voor mijn huidige paard van 1.65 met smaller en iets korter beenwerk heb ik nu de S.
Kijk even voor de maten, er staan maattabellen online.

Edit: nee hoor de Air Tech zijn gewoon goed hoor!